Interessant leesvoer hiervoor is "The Art of Saxophone Playing" van Larry Teal, die gaat best wel gedetailleerd in op juist dat soort details.
Constante luchtstroom is verder vooral een kwestie van een goede ademsteun. Zet je vingers tegen je zij aan en druk die met je buikspieren naar buiten, dat is z'n beetje de manier waarop je je ademsteun moet toepassen. Een goede ademsteun lost vervolgens een heleboel kleine probleempjes op en maakt dat je het blazen veel beter kan doseren.
Lucht die boven in je borstkas blijft hangen is vooral een kwestie van de tijd nemen om goed in en uit te ademen, maar ook om een goede ontspannen houding aan te nemen. Kijk ik bijvoorbeeld naar de foto bij jouw naam (al zou die van al even geleden zijn denk ik en het is maar een klein fotootje

), heb ik het idee dat jouw nekkoordje wat aan de lange kant is en dat je de sax vrij veel laat hangen en je jezelf wat in elkaar laat zakken om in de sax te blazen. Een wat actievere speelhouding kan dan al schelen waardoor je borstkas meer ruimte krijgt, je meer adem overhebt, en je minder vaak bij hoeft te ademen. Ook daarbij is ademsteun weer belangrijk.
Een mondstuk moet inderdaad bij jouw manier van blazen passen (vooral van invloed van de vorm van het mondstuk), maar ook bij jouw embouchure (wat dan weer meer invloed heeft op welke tipopening bij jouw past). Bij elke saxwinkel kan je wel vrijblijvend eens het één en ander uitproberen, ook al mis je nu niets in jouw mondstuk, het kan best zo zijn dat er toch nog hele grote verbeteringen te behalen zijn. Dat geldt ook voor rieten en in mindere mate voor rietbinders (al zijn daar de meningen over verdeeld dus dat zal je voor jezelf moeten ervaren) waarvoor je gewoon eens iets anders moet proberen om te kijken of dat beter is.
De manier van aanblazen is natuurlijk ook weer afhankelijk van de soort muziek die je speelt. Speel je bijvoorbeeld vrij veel klassiek, moet je regelmatig op puur je ademsteun aanzetten, speel je voor jazz enzo, is het allemaal veel duidelijker gearticuleerd.