Lees net een interview met altsaxofonist Jacco van Santen..
Met in zijn knuistjes een late Buescher 400
Een Selmer Buescher 400 zonder wijde bocht en achterwaarts geplaatse beker kleppen en hij haalt er een mooi geluid uit.
De Selmer aristocrat 200 veranderd wel langzaam in de Bundy, maar de Aristocrat iii als opvolger van de true tone was geen slechte saxofoon.
Als je een 1960 jaar studiesaxofoon met een 2000 jaar studiesaxofoon zou vergelijken zou je schrikken van het verlies aan klank.
Kortom de Buescher 400 heeft een voller geluid dan de Selmer aristocrat 200 en de Selmer Buescher 400 is ook te preferen boven de 200.
Een aristocrat iii tegen een Selmer Buescher 400 is een twijfelgeval.
Een Big B aristocrat tegen een Selmer Buescher 400 is een dillema.
Maar let goed op de verschillen in modellen, want het was een periode met ingewikkelde overgangen.
Daarnaast, dit zijn gemiddelden, waarbij er een enorme variatie is in spelers en instrumenten.