Main Menu

Selmer Mark VI

Started by Tony, 14 August 2004, 11:00:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tony

Hey,

Gisteren was ik bij Amsterdam Winds om een Mark VI te proberen. Wat een geweldige toeter, 'k heb 'm nu thuis op proef. Het speelgemak en geluid is geweldig, alhoewel ik m'n Martin Committee II iets donkerder en zwoeler vind klinken. De Mark VI heeft een wat voller geluid en voelt wat minder geknepen aan als de Comm II. Ook is de applicatuur wat fijner. 't Voelt gewoon wat "groter".

Maar goed, het serienummer begint met 229xxx. Op saxpics.com en de selmer site gaan de serienummers tot 220xxx en daarna gaan ze verder op de Mark VII terwijl het toch echt een Mark VI is.

Weet iemand hoe dit zit?

Tony

Klopt... het schijnt ook dat veel sheets niet helemaal kloppen (van Selmer dan).

Enniewee... 'k heb 'm gekocht. :)
Errug fijne toeter... maar 'k kon het niet over m'n hart verkrijgen om de Martin te verkopen... die hou ik er lekker naast.

NicolaasR

He Anthony,

gefeliciteerd met je aankoop.  :P Die Mark VI is een fantastisch instrument. Ooit hoop ik er ook een te kunnen kopen. Ik heb nu een Keilwert The new King. Ben ik nu erg tevreden mee. Is een stoer instrument.
Groetjes,
NicolaasR
 Tenor Julius Kleilwerth The New King, Otto Link 7 *, VanDoren T95, V16 Eboniet, La Voz

Tony

Tnx :)
Wat voor mondstuk heb je op je Keilwerth?
Binnekort weer een keertje spelen?

NicolaasR

Ik heb een vandoren eboniet mondstuk. Type weet ik ff niet. "t is allemaal nog een beetje uit proberen qua mondstuk, maar op zich blaast dit wel lekker. Ruime kamer.
Vanavond (donderdag) gaan we weer spelen bij Alex, dus als je zin hebt !
Groetjes,
NicolaasR
 Tenor Julius Kleilwerth The New King, Otto Link 7 *, VanDoren T95, V16 Eboniet, La Voz

Tony

Hmmm... 'k lees 't een tikje te laat :((
Vlgnd keer weer.

Daan

het is misschien niet zo een toepasselijke vraag maar hoeveel heb je ervoor betaald?
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Ben Rodenburg

ik had er ook bijna 1tje! het enige wat er miste in het sprookje was geld :P

jaloers hoora nthony!!!!

ik neem dus aan dat je toch niet gaat voor de oude amerikaan?
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Daan

als ik het goed heb krijg jij toch die reference tenor sax (as zomer) ??
het blijkt een soort kopie/ of nieuwe versie ervan te zijn spelen ze allebij hetzelfde? of maakt de reference het beter door de nieuwe technische ontwikkeling???

Ben Rodenburg

nee, dat was vorige zomer, maar toen kregen we finaciele problemen dus moesthet uitgesteld worden.

in de tussen tijd benm ik ook van gedachte veranderd. ik neem toch een serieIII tenor omdat ik gewoon deze toeter ook als alt heb en dus al gewend ben....
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Daan

ja lol ik lette eerst neit op de datum Zo Mei 09, 2004 waarop je de bericht plaatste:P

Ben Rodenburg

haha kan gebeurebn, nieuwelingen he ;)

the martin

Ik zou toch ook even een Martin The Martin of een Buescher Aristocrat proberen....

Toen ik eens wat tenoren mocht uitproberen in Deventer bleek een Mark VI de enige sax die het tegen mijn The Martin op kon nemen (in de buurt kon komen  8) .
Dus vice versa zou ik in ieder geval niet uit de weg gaan..

EN
Je weet niet wat he meemaakt als je een goede Aristocrat bespeeld. Zet er een Meyer op en speel. Die dingen dansen (bijna) letterlijk in je handen. Perfecte toeters.

Ben Rodenburg

ligt natuurlijk aan iemands smaak he, als je niet op oude amerikanen valt kan je er niks ana doen
;)

Daan

ik dacht dat de buffets (die oude dan) ook wel in de buurt kwamen (of zijn dat niet gewone jazz saxen?)