Author Topic: wat zegt het serie nummer van je sax?  (Read 3641 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Tineke

• Member
  • *
wat zegt het serie nummer van je sax?
« on: 13 April 2006, 08:15:12 »
Ik heb mijn sax op de marktplaats te koop gezet. Nu krijg ik van iemand een e-mail met de volgende inhoud.

hallo Tineke,

Ik heb sinds januari een eenmanszaak in inkoop, onderhoud en verkoop van saxofoons. Een website heb ik helaas nog niet.
Ik heb een Selmer SA80 te koop, welke geheel is gereviseerd. Deze zit minder fraai in de lak, maar is wel geheel deukvrij en speelt voortreffelijk. De prijs hiervoor bedraagt Euro 1350,- Als je veel waarde hecht aan uiterlijk, dan zou ik je deze niet aanbevelen.
Ik heb ook een Selmer Serie III te koop, welke uit Amerika komt. Deze sax ziet er als nieuw uit, maar er is met het serienummer gerommeld. Ik heb deze op een eerlijke manier gekocht en kan dit aantonen. Bij ontvangst heb ik dit ontdekt en ook gereclameerd bij de verkopen. Deze gaf daar echter geen gehoor meer aan. De prijs van deze sax bedraagt Euro 1950,-
Op al mijn verkochte saxen wordt een jaar volledige garantie verleend. Uit te voeren reparaties worden direkt en gratis uitgevoerd.

Wat moet ik hier van denken.....kenners op dit forum, graag advies!!!

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #1 on: 13 April 2006, 17:25:30 »
Rommelen met het serienummer klinkt in ieder geval niet goed...
Meeste mensen vragen er naar bijvoorbeeld bij de MVI, omdat ze daar beweren dat er nogal verschil zit in de kwaliteit per aantal serienummer (dus zoveel jaar).

Nou zou ik denken dat ze misschien het logootje III erbij gegraveerd hebben en de serienummer proberen verandert te hebben :) , maarja dat weet ik ook niet...  Natuurlijk moet je niet iedereen geloven (vooral via internet), het kan natuurlijk een leuk verzonnen verhaaltje zijn over een eenmanszaak. Heeft hij trouwens nog gezegt waar hij een zaak heeft gevestigd en andere informatie :
Quote from: "hij"
Op al mijn verkochte saxen wordt een jaar volledige garantie verleend. Uit te voeren reparaties worden direkt en gratis uitgevoerd.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #2 on: 14 April 2006, 19:28:14 »
Ik vind het ook een vreemd verhaal. Ik zou het toch op e.o.a. manier even nachecken voordat je daar een hoop geld naar toe brengt.

Offline Paul

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: 14 April 2006, 20:12:06 »
Kun je een hint geven over naam of woonplaats van betrokkene?
ik zou uiterst voorzichtig zijn!
JIj weet nu officieel dat er gerommeld is met het serienummer (dat is je verteld voor de koop) en straks komt een vriend van de verkoper met de politie aan jouw deur jouw sax claimen.
Enne.......Als het allemaal wel zou kloppen.....mocht je die sax ooit willen verkopen/inruilen dan heb JIJ een probleem.

Paul
Paul(beginner sinds 1998).
*The Martin Committee 1956 + Otto Link Florida 7* +Fibracell riet

Offline Tineke

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: 14 April 2006, 22:32:51 »
Ik heb inmiddels contact gehad met mijn muziekleraar en die raad me de aankoop ook af. Waarschijnlijk zal de sax ( in het verleden) van diefstal afkomstig zijn. Hij is volgens mijn leraar dan ook niet te verzekeren of eventueel weer in te ruilen.
Mijn man werk bij de politie en hij was al helemaal tegen de aankoop.
Dus hoe spijtig ook ik zie af van die aankoop.

Offline CBone

• Member
  • *
    • http://www.bigbandboesten.nl
(No subject)
« Reply #5 on: 14 April 2006, 22:55:08 »
Goeie beslissing, valt niets meer over te zeggen.

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie