brandende vraag : Buescher Aristocrat aanschaffen?

Started by jeewee, 14 April 2006, 18:44:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeewee

Beste medeforummers,

Ik ga morgen op bezoek bij iemand die zijn Buescher Aristocrat tenor in de verkooop heeft. Het is een "jonge" sax(midden jaren 80) en hij schijnt technisch in goede staat te verkeren..Is een prijs van 450 Euries voor deze sax laag te noemen(te verdacht laag misschien)? Iemand nog tips waar ik (specifiek) op moet letten bij deze sax?

Ik vernem graag snel(voor morgen..) een reactie(mag ook PB..)..

groet,

jeewee
www.funband120decibel.nl
Buescher Aristocrat tenor, Berg Larsen MP

Tony

De Buescher Aristocrat is toch tot ergens half 1960 gemaakt?
Weet je zeker dat ie uit midden 80 is?

jeewee

Da's snel....

Volgens de verkoper is ie een 20 jaar oud... Ik twijfelde ook maar zal zo nog eens op het web kijken..

jeewee
www.funband120decibel.nl

Tony

Vraag anders even wat foto's en het serienummer.

450 Euro is ook wel erg weinig. Ken je de verkoper?

jeewee

Hmm, vanaf mijn geboortejaar (1964) heeft Selmer de productie overgenomen en zijn ze volgens mij nog tot eind 70(in ieder geval) nog gemaakt..
www.funband120decibel.nl

Paul

Jeewee,

Moet ongeveer een serienummer in de 800xxx zijn!
Kwalitatief natuurlijk niet meer te vergelijken met de echte oude Aristocrats uit jaren '40 en eerder maar nog wel een degelijke studiesax.

NB: neem iemand mee die de staat kan beoordelen! Als je alsnog een volledige revisie van € 400-500 moet laten uitvoeren wordt het een duur saxje!

Succes!
Paul(beginner sinds 1998).
*The Martin Committee 1956 + Otto Link Florida 7* +Fibracell riet

the martin

De Buescher Aristocrat van die tijd is vergelijkbaar met een Selmer Bundy.

NIet te vergelijken met de Aristocrats en Big B's uit Bueschers hoogtijdagen.

jeewee

Dank voor jullie reacties.

Weet ff niemand voor morgen om mee te nemen maar ik denk dat ik zelf  wel redelijk kan beoordelen of die sax toe is aan een revisiebeurt..(dat moet je toch merken bij het bespelen lijkt mij..).

Ik weet dat de latere Bueschers "minder "zijn dan hun voorouders maar vooral de prijs blijft me wel aanspreken(mits in goede technische staat)..

Jeewee

Alle tips/adviezen/inzichten blijven welkom... morgen duurt nog lang..
www.funband120decibel.nl

jeewee

De vraag is niet meer zo brandend...Ik heb de sax gekocht! Ik had eigenlijk als enige vergelijk een sax uit het voormalige DDR van een jaar of 30 oud. Op dat geleende apparaat heb ik een half jaartje geoefend om te beoordelen of het saxen iets voor mij is. Voor mij was de kennismaking met de Buescher een openbaring in ieder geval qua geluid : veel voller van toon, warmer ook... Het speelt ook allemaal een stuk lichter dan ik gewend was...

Ik had voor alle zekerheid eeen riet meegenomen(v Doren2 1/2) en heb daar even mee gespeeld op de twee mondstukken die bij de sax werden meegeleverd(Yamaha en Yanagisawa, ik was Selmer C gewend) De verkoper wijzigde het riet in een Marca 1 1/2 en dat speelde gelijk een stuk beter, voller.. Voor mij weer een les..

Morgen maar eens lekker mijn nieuwe aanschaf uitproberen, ik zal binnenkort een keer wat foto's plaatsen..

groeten en dank voor de tips(ook via PM),

Jeewee
www.funband120decibel.nl

CBone

Gefeliciteerd, btw ineens veel Buescher op het forum.... :smt023

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

jeewee

Cbone dus ook van de Buescher?  :D
www.funband120decibel.nl

CBone

Yip, Aristocrat 156, Big B tenor met andere gravure uit 1951. Passende alt wordt nog naar gezocht, maar dat heeft tijd......denk ik :D

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

jeewee

het heeft even geduurd maar heb nu wat foto's van mijn destijds aangeschafte sax op t www gezet.hij speelt trouwens formidabel!! Nu nog op zoek naar een goed mondstuk(geen brandende vraag, ik heb de tijd...)

http://jw1964.atspace.com/index.html

groeten,

jeewee
www.funband120decibel.nl

the martin

jeewee

thnx, het geluid is nog leuker...
www.funband120decibel.nl