Author Topic: Zoektocht naar tenor  (Read 5413 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Bram

• Member
  • *
Zoektocht naar tenor
« on: 10 March 2017, 12:21:45 »
Hallo allemaal,

Ik ben per direct op zoek naar een mooie tenor, omdat ik in een bigband ga spelen.
Morgen ga ik proefspelen op een yanagisawa 900u. Is er iemand die me daar wat meer over kan vertellen? Hoe verhoud die zich tot andere yana modellen?
Verder heb ik mijn oog laten vallen op een Buffet Crampon super dyanction. Klopt het dat dit vooral een klassiek instrument is? Of zou ik er in de bigband ook mee uit de voeten kunnen?

Mocht iemand nog iets in de verkoop hebben, laat maar weten!
Op alt speel ik momenteel op een Conn chuberry, dus op een oude Amerikaan zou ik ook de voeten moeten kunnen. Mijn budget is 1000-1500 euro.

Groeten,

Bram

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
Re: Zoektocht naar tenor
« Reply #1 on: 10 March 2017, 14:11:38 »
De 900ยต is eigenlijk een 900 met wat tweaks

En dan gaat het om de beide duimsteunen en de front-F key heb ik begrepen

In alle gevallen kun je aan een goed afgestelde Yanagisawa nooit een bult vallen
Ergonomisch en technisch behoort Yanagisawa tot de top (heb zelf het genoegen gehad een A900 en een B900 te mogen spelen)
Of ze qua sound concept bij je passen kan ik natuurlijk niet bepalen.

En of een instrument een klassiek instrument is of niet bepaald vooral de speler (icm een geschikt mondstuk)
Ik stel me zo voor dat die Super Dynaction een iets warmere toon kan hebben dan de Yani 900
Of dat beter of niet is bepaald de speler (persoonlijke voorkeur)

Oftewel... Uitproberen en verliefd worden (of niet)

En euh.. Voor de volledigheid. Ik heb nooit het genoegen gehad om beide saxen te mogen bespelen.
Dit is dus puur gebaseerd op data op het internet en vooringenomenheid

Offline Windbuil

• Member
  • *
Re: Zoektocht naar tenor
« Reply #2 on: 11 March 2017, 11:52:38 »
Hallo allemaal,

Ik ben per direct op zoek naar een mooie tenor, omdat ik in een bigband ga spelen.
Morgen ga ik proefspelen op een yanagisawa 900u. Is er iemand die me daar wat meer over kan vertellen? Hoe verhoud die zich tot andere yana modellen?
Verder heb ik mijn oog laten vallen op een Buffet Crampon super dyanction. Klopt het dat dit vooral een klassiek instrument is? Of zou ik er in de bigband ook mee uit de voeten kunnen?

Mocht iemand nog iets in de verkoop hebben, laat maar weten!
Op alt speel ik momenteel op een Conn chuberry, dus op een oude Amerikaan zou ik ook de voeten moeten kunnen. Mijn budget is 1000-1500 euro.

Groeten,

Bram

Hallo Bram,
Je zoekt een oude amerikaan. Ik heb je een PB gestuurd met een aanbod.
Groetjes
De wetenschap te ontdoen van romantiek is de romantiek van de wetenschap