Main Menu

Hallo forum

Started by HansS, 17 March 2017, 12:44:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HansS

Hallo allemaal,
Ik ben gefascineerd door  de sax sinds ik als 8jarig jongentje verwonderd zat  te luisteren naar Funky Sunny van Charlie Brown. Mijn vader draaide altijd klassieke muziek dus dat was echt ff wat anders....
Echter net als al mijn broers en zussen leerde ik klassiek pianospelen, maar het verlangen naar de sax bleef.

42 jaar later (!!) was ik in de gelegenheid om een 2e hands sax van Marktplaats te halen. Na even zelf geklooid te hebben vond ik (en mijn huisgenoot) dat het misschien toch beter was om les te volgen.

Ik heb inmiddels (sinds 2 jaar) elke week les. Mijn eerste alt heb ik bij de aanschaf van een nieuwe Alt (Yamaha CustomZ) ingeruild. Mijn sax arsenaal bevat nu 2 sopranen (Selmer + Main), een alt (Yamaha CustomZ) en een bariton (Selmer). Een tenor (Selmer) is overigens ook in bestelling, dus kan ik bijna mijn eigen sax-kwartet spelen :D

Alhoewel ik nog steeds regelmatig pianospeel, kijk ik steeds weer uit om weer te blazen.
Sopranino : Selmer SA80II, Sopraan : Selmer SA80II + Main curved, Alt : Selmer Ref54 + Yamaha Custom 82Z
Tenor : Selmer Ref54, Bariton : Selmer SA80II

CynthiaM

Dag Hans
Welkom op deze site. En gefeliciteerd met je keuze voor de sax. Ik heb wel bewondering voor de saxen die je al verzameld hebt. Lijkt me lastig om daar goed op te spelen als je net 2 jaar bezig bent. Zelf heb ik het vele jaren bij alleen een alt gehouden. En pas de laatste jaren heb ik daar een sopraan en recent een tenor aan toegevoegd. In het begin is het belangrijk om goed en veel te oefenen. Hoe lang oefen jij? Toen ik begon oefende ik minstens iedere dag een half uur; op hetzelfde tijdstip. Helaas is dat tegenwoordig veel onregelmatiger.
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

the martin

Welkom Hans

je haalt de "schade" wel mooi in op deze manier

HansS

Quote from: CynthiaM on 18 March 2017, 08:37:25
Dag Hans
Welkom op deze site. En gefeliciteerd met je keuze voor de sax. Ik heb wel bewondering voor de saxen die je al verzameld hebt. Lijkt me lastig om daar goed op te spelen als je net 2 jaar bezig bent. Zelf heb ik het vele jaren bij alleen een alt gehouden. En pas de laatste jaren heb ik daar een sopraan en recent een tenor aan toegevoegd. In het begin is het belangrijk om goed en veel te oefenen. Hoe lang oefen jij? Toen ik begon oefende ik minstens iedere dag een half uur; op hetzelfde tijdstip. Helaas is dat tegenwoordig veel onregelmatiger.

Hoi Cynthia, Ik probeer elke dag een uur te oefenen, hetgeen lastig is aangezien ik 3 dagen per week in het buitenland zit (en de bari past niet in mijn handbagage  8) ), dus ik plan wat extra tijd in (2-3) uur op zaterdag en zondag. Ik oefen dan op al de saxen (nu S,A en B) en straks dan ook op de tenor. Ik ben nog zoekende welke mij het beste ligt maar het zijn gewoon allemaal verschillende instrumenten., die ik allemaal mooi vindt: de lage tonen van de bari, de scherpte van de sopraan of de motor van de alt.

Sopranino : Selmer SA80II, Sopraan : Selmer SA80II + Main curved, Alt : Selmer Ref54 + Yamaha Custom 82Z
Tenor : Selmer Ref54, Bariton : Selmer SA80II