Main Menu

Studio microfoon

Started by Rmc, 28 September 2017, 21:28:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rmc

Wat voor microfoon gebruiken jullie voor het opnemen van saxofoon in de studio? Ik gebruik een Sd systems lcd 89 clip on voor live performance en wil graag een microfoon aanschaffen voor mijn home studio (met goede akoestiek). Verder wil het gebruiken met logic en een goed audient id22 preamp om alt en tenor op te nemen.

Mensen om me heen hebben me de volgende microfoons aangeraden:

AKG c414xls (COndensator)
Beyerdynamic M160 (ribbon mic)
Electro voice RE20 (dynamische mic)

Wat is jullie mening en advies?

alvast bedankt!
Tenor: Yanagisawa t992, Theo Wanne Ambika 7*, Rigotti Gold jazz Cut 2,5
Alt: Conn 6M ladyface 1937, Theo Wanne Durga 8, Rigotti gold jazz cut 2,5

the martin

Je zou die SD natuurlijk ook eerst voor thuis kunnen gebruiken..

Maar dan natuurlijk niet op de beker maar aan een standaard!?

Rmc

Luister hier een opname met mijn Sd system lcm 89. Ik heb een Goose neck waarmee ik de mic op de bovenhand gericht heb. Benieuwd naar jullie mening over de opname kwaliteit.

https://soundcloud.com/rootsmansax/sd-systems-lcm-89/s-AqFZZ
Tenor: Yanagisawa t992, Theo Wanne Ambika 7*, Rigotti Gold jazz Cut 2,5
Alt: Conn 6M ladyface 1937, Theo Wanne Durga 8, Rigotti gold jazz cut 2,5

Milachica

Klinkt zeker als bruikbare opnamekwaliteit! Kan wel wat EQ gebruiken; rond de 3kHz wat afzwakking (grove schatting, kan je track niet downloaden om het te proberen (niet dat ik een autoriteit op dit gebied ben hoor  ;) )).

Heb je met die mic al eens iets opgenomen, en er vervolgens echt iets mee geknutseld met wat EQ en reverb en compressie enzo?

KoenD

Ook zeer goed is de RODE NT2 A condenator microfoon.   Een zeer goede allrounder.

Ben Rodenburg

Check eens de AKG c214. Heeft dezelfde capsule als de 414, maar dan alleen cardoid. Voor saxopnamens heb je niet meer nodig dan dat!
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Windbuil

Ik bied ter overname aan een Sennheiser E 908 B
De wetenschap te ontdoen van romantiek is de romantiek van de wetenschap