Author Topic: Buffet Crampon Super Dynaction  (Read 2934 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline EstherH

• Newbie
  • *
Buffet Crampon Super Dynaction
« on: 18 October 2018, 19:46:06 »
Ik heb eergisteren een Buffet Crampon Super Dynaction altsaxofoon gekocht, heeft waarschijnlijk jaren in de kast gestaan, erg slecht uitziend beestje en evengoed een mooie klank, maar er moet wel even naar gekeken worden, opnieuw afstellen enzo.
Ik heb de modellen van Buffet opgezocht op internet en ik kom er niet uit. Volgens de serienummer lijsten gaat het tot 22000 of iets meer, maar ik heb een nummer in de 23000. Dus ik vroeg me af, uit welk jaartal komt deze sax, hoe oud is hij? Hij ziet er uit als een heel oude, jaren 30 model ofzo, gezien de slijtage, maar gezien de serienummers zou het ergens in de jaren '80 moeten zijn. Kan iemand me hier meer over vertellen?

Offline EstherH

• Newbie
  • *
Re: Buffet Crampon Super Dynaction
« Reply #1 on: 18 October 2018, 22:38:02 »
Ik heb verder gezocht en volgens deze lijst: https://www.saxophone.org/museum/serialNumbers zou je in de S reeks vallen. 233XX (de laatste 2 zitten niet in mijn hoofd), dus 1975/1976, kan dat kloppen? Ik heb er foto's van opgezocht en de sax lijkt daar inderdaad sterk op, zelfde bevestigingsbocht tussen body en beker en zelfde Es/C kleppen rechts. Apart scharnierend deel bij de pinkplaat links. Alleen staat er geen S1 op de beker. Vroeg modelletje waar dat nog niet opstond misschien? Maakt me nieuwsgierig. :D

Offline Maceo

• Member
  • *
« Reply #2 on: 19 October 2018, 16:10:29 »
Je hebt zelf al het antwoord gevonden op je vraag, das handig!.
Je verder niet zo druk maken of het nou 75 of 76 is, maakt geen drol uit.
Gewoon spelen en genieten.

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #3 on: 19 October 2018, 20:53:05 »
Je hebt in ieder geval een professionele sax te pakken die zeker de moeite waard is om in perfect speelbare staat te brengen
NIce

Offline EstherH

• Newbie
  • *
« Reply #4 on: 20 October 2018, 09:33:38 »
Dank voor je antwoord Maceo, dus jij denkt wel dat het inderdaad een tussenmodel is? Of het '75 of '76 is maakt me niet zoveel uit, maar ik wil wel graag weten welk model precies, maar met een tussenvorm is dat natuurlijk lastig.  :)

En jij ook bedankt the Martin, een professionele sax dus, nice indeed!  ;D Dan ga ik van een Bundy II in een keer naar een pro!  8)
Maar hij is nog lang niet perfect speelbaar, er blijven wat kleppen plakken, hoewel dat al wel beter is nu ik er een paar keer op gespeeld heb. Maar afstellen moet sowieso gebeuren, dus zodra er tijd is ga ik laten kijken of hij gereviseerd moet worden of dat afstellen voldoende is.