Author Topic: kleppen  (Read 4235 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline beginner

• Member
  • *
kleppen
« on: 14 June 2006, 22:26:08 »
Hallo een vraag 2 kleppen van mijn nieuwe sax blijven hangen/plakken wat kan ik hier aan doen , ik vind het zeer vervelend , Of moet ik er mee terug naar harry bakker voor neiuwe polsters ?of niet het is een nieuwe sax  :D
1*Alt cannonball mad meg, Mondstuk Selmer Super Session D  
2*Tenor Grassi Mondstuk SML metal 4* Selmer c*
Francois Louis Ultimate Rietbinder voor Alt

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #1 on: 14 June 2006, 22:47:31 »
een papiertje inder de klep doen, en de klep dicht drukken en het papiertje wegtrekken...

dit een paar keer herhalen :D
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Joke

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 14 June 2006, 23:49:23 »
Mijn gis-klep (die omhoog moet komen als je met de pink op de gis-knop drukt) blijft altijd plakken. Voor ik begin te spelen controleer ik altijd even of hij los zit, daarna gaat het dan prima. Dan schijnt iets te zijn waar meer mensen last van hebben.

Ik heb een pakje vloeitjes (waar je normaal een shaggie mee draait) in mijn koffer zitten. Van tijd tot tijd haal ik even een vloeitje langs mijn kleppen (vloeitje er op, zachtjes de klep aandrukken en voorzichtig het vloeitje er tussendoor schuiven).
gr. Joke

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #3 on: 15 June 2006, 00:32:57 »
Wat heel veel scheelt is geen cola of andere zoetstofhoudende drank drinken tijdens het spelen.

Mocht ie tijdens het spelen plakken, pak dan een papiertje (euro-biljetje doet 't ook goed) doe 'm er tussen, hou de klep dicht en trek het er weer uit.

Bij het opbergen van de sax stop ik zelf bij dat soort kleppen (voornamelijk die dicht zitten) papiertjes tussen.

Powderpaper enzo werkt alleen maar tijdelijk en krijg je van die smurrie aan je polsters.

Offline beginner

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: 15 June 2006, 17:15:42 »
Bedank voor de reactie's  , Ik heb even met Harry Bakker gebelt ze sturen powderpaper op maar dat is dus een tijdelijke oplossing . Ik eet vrijveel papermunten zal ik maar mee stoppen als cola al funest is is pepermunt dat helemaal .Ik heb ook ergens gelezen talkpoeder in je sax doen wil dat ook ??  :?
1*Alt cannonball mad meg, Mondstuk Selmer Super Session D  
2*Tenor Grassi Mondstuk SML metal 4* Selmer c*
Francois Louis Ultimate Rietbinder voor Alt

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #5 on: 15 June 2006, 17:24:22 »
Dat powderpaper lukt wel ermee, dat gebruik ook ervoor. Altijd voordat je gaat spelen gewoon alle kleppen naar lopen.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Berretje

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: 16 June 2006, 15:17:00 »
Padlife is ook erg fijn spul. Gewoon beetje op je polster laten druppelen. Even laten intrekken. Daarna met wattenstaafje nog schoonpoetsen.

Erg fijn spul!
Tenor Prologue - Otto Link 7*