Main Menu

metronoom

Started by Jetty, 04 October 2004, 11:46:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jetty

ik was eigelijk nog op zoek naar een niet te dure, goede metronoom. suggesties?

grtz jetty
Living my life
--------------------------------------------------------------------
A: Selmer SA II 80 (in bruikleen) T: Conn 16M (jaren \'60)

Daan

ey,

ik heb ook zo'n metronoom + stemdingetje in 1
hij ziet er groen uit (yamaha, te koop bij Harry Bakker )

best handig alleen ik vind het irri spelen met die metronoom aan er zijn 2 beats op en ze maken niet zo'n fijn geluid als je aan het spelen bent en het is natuurlijk veel handiger om zo'n wijzer te nemen bij het stemmen deze maakt alleen geluid (ojah ook nog bij metronoom gaat hij knipperen met een lichtje, geluid van dit bij het metronoom is wel regelbaar :) )
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Ben Rodenburg

koop een korg, deze zijn demeest populaire en ook de meestgoedkope voor hun kwaliteit. ik heb hem helaas niet maar kanje wel vertlelen dat het een goede metronookm is (vrienden)

ik had al een goede metronoom en doe oe ik niet weg voordat hij kapot is
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Tony

Een metronoom is een apparaatje die de maat aangeeft.
Je kunt 'm dus instellen in verschillende snelheden, kwart noten, 8'stes, 16'den etc.

Erg handig als je de maat moet houden. Je kunt er ook je toonladders, etudes etc. mee oefenen.

Ik heb trouwens deze. De Wittner MT60. Echt heel tevreden over.

jupialto

Quote from: "ruud vreeswijk"sorry jongens maar waar hebben jullie het in g....naam over.
kan iemand het uitleggen aan een leek.

groeten ruud vreeswijk

ALLE BEGIN IS MOEILIJK

Sorry Ruud, het is al laat nu en ik lig echt in een kreukel bij het lezen van jouw bericht. Natuurlijk neem ik jou niets kwalijk, maar we slaan soms ook gewoon een beetje door in onze kennis/vaardigheden/hobby. Anderzijds is het uiteraard ook leuk dat mensen zoals jij, die net beginnen, enorm spontaan reageren waardoor we allemaal scherper worden in onze berichten.
Wellicht snap je dat naast het blazen op de sax lachen ook uitermate goed is voor de mens, dus blijf genieten en doe lekker wat je wil!!

groet,
Menno
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Daan

Quote from: "jupialto"Wellicht snap je dat naast het blazen op de sax lachen ook uitermate goed is voor de mens, dus blijf genieten en doe lekker wat je wil!!

En Ruud, als je lacht en je speelt dan heb je een betere houding met je mond dan dat je gewoon maar wat blaast :) . Maar dat leer je later wel, dus het is niet erg als je gaat lachen met je sax ;)

Jannerd

Ik heb (had) nog zo'n metronoom die eigenlijk niet onder electronische apparatuur zou mogen staan :p zo'n ouderwetse die je nog moet opdraaien :p
Toen mijn vriendin hem zag wou ze gelijk ruilen (deze staat beter in haar vioolkamer  :roll:  ) nu heb ik dus een electronische Korg.
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Jetty

allemaal bedankt voor jullie adviesen. ik kijk nog wel ff of ik er mee doorga om 1 te kopen. iig thnx

grtz Jetty
Living my life
--------------------------------------------------------------------
A: Selmer SA II 80 (in bruikleen) T: Conn 16M (jaren \'60)

Daan

Quote from: "Jannerd"Ik heb (had) nog zo'n metronoom die eigenlijk niet onder electronische apparatuur zou mogen staan :p zo'n ouderwetse die je nog moet opdraaien :p

Ow dat is zo'n leuke metronoom die heen en weer gaat met zo'n stokje :)

asterix

ik heb hier z'n electronisch geval liggen
maar hoe stel ik dat in op
2
4     maat?

ik kan dat instellen van  40 tot 208 beats per minute

en dan nog eens "accented downbeat from 2-6 beats per measure".

twee vierde maat, hoeveel beats is dat per minuut?

Tony

Het instellen is bij elke metronoom weer verschillend (knopjes enzo).
Weet je ook het merk en type van je metronoom?

asterix

Quote from: "Tony"Het instellen is bij elke metronoom weer verschillend (knopjes enzo).
Weet je ook het merk en type van je metronoom?
GEWA
sabine zipbeat - 6000
digital metronome

Tony

Het instellen op 2/4 doe je door het schuifknopje op de 2 te zetten.
De beats stel je in door aan de draaiknop te draaien.
Hoeveel BPM hangt natuurlijk af van het stuk wat je speelt.

Wel een mooi ding trouwens.... die Zipbeat

FB

..ik gebruik een software metronoom...over de versterker en je hebt een constante ritme `sectie`
 8)
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

Tom

Quote from: "Daan"
Quote from: "Jannerd"Ik heb (had) nog zo'n metronoom die eigenlijk niet onder electronische apparatuur zou mogen staan :p zo'n ouderwetse die je nog moet opdraaien :p

Ow dat is zo'n leuke metronoom die heen en weer gaat met zo'n stokje :)

Geweldig die dingen.
Beter dan dat gepiep.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.