Author Topic: kleppen  (Read 3077 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Lisjeee!

• Member
  • *
    • http://www.rijnmondband.nl
kleppen
« on: 04 July 2006, 12:34:07 »
Ik ging van de week spelen bij de vereniging, en toen ben ik die dingetje verloren. Ik weet niet hoe het heet, maar die dingetjes waarbij je saxkleppen tegen aanstoten bv. bij de lage c enzo .. Die zijn eraf geschoten. Maar nu hoor je ze telkens tegen de rant kletteren. Das erg irritant als ik aan het spelen ben.
Vanavond heb ik een optreden dus wat kan ik hier zo snel mogelijk iets tegen doen??

Ik kan nu niet even snel naar een muziekwinkel gaan om een nieuwe te halen. Weet niet of dat uberhaupt kan, maar toch.

Kan iemand me helpen alsjeblieft?

xx
Slagwerker, Rijnmondband te Schiedam

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 04 July 2006, 12:48:08 »
Als je je polster bedoelt, gewoon met huis tuin en keukenlijm terug plakken. Niet te moeilijk over doen. Daarna breng je hem eens weg voor onderhoud.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Lisjeee!

• Member
  • *
    • http://www.rijnmondband.nl
(No subject)
« Reply #2 on: 04 July 2006, 12:53:39 »
Ja maar dat is het nou juist.
Ik kan ze niet terug plakken omdat ik ze niet heb. Ik weet niet waar precies ze heen geschoten zijn.  :?
Andere woorden, ik kon ze niet vinden.
Slagwerker, Rijnmondband te Schiedam

Offline SFANX

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: 04 July 2006, 12:54:07 »
bedoel je de vilttipjes die de kleppen weerhouden om tegen het metaal komen? dezen zijn ook meestal afgesteld zodat de kleppen niet te ver opengaan en je toon zuiver houden, je kunt er dus valser door gaan spelen :shock: korte termijn oplossing een lijm bolletje ter grote van het viltje maken(je weet wel zo'n druppel lijm die aan je tube hangt als je de dop er niet hebt opgedaan, dus laat het wat langer drogen) daar een stukje stof omheen zodat het niet aan je klep blijft plakken en dan in het houdertje zien te friemelen waar hij uitkwam vaak hoef je hem niet vast te lijmen maar allen maar te klemmen.
en dan naar je reparateur
succes
alt: buescher aristocrat "big B" 1945  tenor: buescher aristocrat"big B"1947  bar: dolnet(50er jaren)