help !!!! computer "deskundige"gezocht

Started by Tineke, 25 July 2006, 09:25:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tineke

Onze computer is vorige week volledig vastgelopen en mijn man heeft bijna alles van de computer gegooid.  :evil: Ik had altijd Nero burning CD rom o.i.d. erop staan, maar daar kon ik toch al niet zo geweldig mee overweg.
Nu heb ik liedjes gedownload, als MP3 bestand. De CD speler in onze auto speel geen MP3 bestanden af (in mijn oude bakkie van 13 jr, heb ik wel een mooie radio, die dat wel doet) :-D Wie oh wie helpt mij SNEL ( aangezien ik nog maar 2 dagen heb) uit de brand !!!
Al vast bedankt

the martin

CD Burner XP pro is volgens mij gratis te downloaden.
Verder kun je ook CDs branden met Windows Media Player (volgens mij ?)

Tineke

Bah, harstikke mislukt het maken van een CD, met Nero. Computer lip helemaal vast. Kan ik weer opnieuw alle lidejes in volgorde zetten.

Surion

record now is ook een goed programma, ik weet wel niet of dat ergens gratis te vinden is op het internet (stond standaard op mijn vorige pc), en echt uitleg erbij is niet zo nodig, het wijst zichzelf wel, zeer duidelijk, zeer overzichtelijk, en geen tal van overbodige opties die je toch nooit nodig hebt
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action

Smelly Jelly

QuoteVerder kun je ook CDs branden met Windows Media Player (volgens mij ?)

inderdaad:

Vanuit XP naar een Audio CD kopiëren (voorop gesteld dat je XP hebt). Gewoon de bestanden die je op CD wilt zetten selecteren en dan "naar audio Cd kopiëren" kiezen bij de opties aan de linkerkant. Windows Media Player wordt geopend, je kunt dan nog de volgorde wijzigen en dan maakt je een CD die overal afspeelbaar is.

Ik zou vooral oppassen met gratis programmaatjes van internet ivm de spyware die je er bij krijgt, ook illegaal gedownloade software wil nog wel eens een trojan ofzo bevatten (kortom, ik zou me er dus niet aan wagen als je geen ervaren computernerd bent). :-D
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Tineke

Al jullie hulp ten spijt....het lukt nog steeds niet. Wij hebben echt een originele Nero Burning Rom 6.3.1.18f van Medion.
Als ik dan kies audio CD maken en ik sleep de MP3 bestand liedjes daar heen en vervolgens zeg branden, dan loopt de hele computer vast.
Of moet je op de één of andere manier eerst iets met WMA doen?
Ik heb nog 1 avond/dag om het te proberen. Is er iemand die weet wat ik fout doe.

prodigy

heel belanrijk om te weten: is het MP3 of WMA?????
Nero ondersteund geen WMA tenzij je een plugin geinstalleerd hebt.
MP3 branden moet via Nero geen probleem zijn. Als je kiest voor data cd bakt die mp3's (cd-rom), als je kiest voor audio bakt die een normale cd. Omzetten naar Wav is in zoverre zinloos dat op een cd ook geen Wav formaat gebrukt wordt. Ook dat zet nero, of welk programma dan ook, automatisch om. Hercoderen is dus zonde van de tijd.

Als nero echt niet wil zou ik het toch met een download proberen. op de term mp3 branden in google krijg je ruim een half miljoen hits. Kies een demo of freeware. Het risico op spyware is echt verwaarloosbaar. Don't believe the hype!!!
nadeel van een demo is dat deze limieten kent, maar voor een snelle oplossing lijkt me dat toch het betste.
succes
yours Truly.
Prodigy

[size=84]NYS Serie I tenor  Otto Link STM 7*  Vandoren JaZZ 3[/size]

Tineke

Hoi,
Uiteindelijk toch gelukt op de wellicht meest eenvoudige manier, namelijk via Windows Media Player zoals Smelly Jelly had geschreven.

Bedankt hiervoor.

De oplossing voor Nero heb ik nog niet. Ik begrijp niet waarom het vastloopt.

Allemaal bedankt voor de reacties.

Surion

Quote from: "prodigy"heel belanrijk om te weten: is het MP3 of WMA?????
Nero ondersteund geen WMA tenzij je een plugin geinstalleerd hebt.

huh? dan heb je zeker een oude versie ofzo??? ik heb daar nog nooit problemen mee gehad, en ik kan me niet herinneren dat ik ooit plugins zou geinstalleerd hebben, mijne is de 6.3.1.17
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action

prodigy

Quote from: "surion"huh? dan heb je zeker een oude versie ofzo??? ik heb daar nog nooit problemen mee gehad, en ik kan me niet herinneren dat ik ooit plugins zou geinstalleerd hebben, mijne is de 6.3.1.17

ik werk met volledige versie 7.x en heb geen probleem. Ooit toen ik de volledige 6.x had moest er echt een plugin bij om wma te branden. wellicht staat die geintergreerd in de weggeef versies die met branders meekomen?!?!

anyway, de CD is er lees ik dus maakt dit nix meer uit.
yours Truly.
Prodigy

[size=84]NYS Serie I tenor  Otto Link STM 7*  Vandoren JaZZ 3[/size]

Tineke

(in mijn oude bakkie van 13 jr, heb ik wel een mooie radio, die dat wel doet)t[/quote]

Terug van een mooie zonnige vakantie in Frankrijk 8) , doet m'n oude bakkie het niet meer :evil:  Naar de garage, startmotor kapot, iets met het stuur o.i.d., uitlaat lek (was natuurlijk al zo), om hem door de apk te laten komen, kosten minimaal 400,- euri.... Leuk thuis komen van de vakantie. Maar goed ik laat in deze heerlijke regen :-D  m'n zonnige humeur niet verpesten...een andere auto is duurder.
Leuk weer terug te zijn op het forum