Author Topic: 1000km beurt  (Read 3936 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline prodigy

• Member
  • *
1000km beurt
« on: 01 August 2006, 15:33:21 »
Hallo allen,
Ik heb dus sinds half mei dus een New York Symphonic tenor, het huismerk van Adams. Kan iemand mij vertellen wat over het algemeen het moment is waarop hij voor het eerst terug moet voor de "1000km beurt"??

Ik vind dat 'ie wat minder dan normaal aanspreekt in het lage maar dacht dat het door de hitte kwam (ter herinnering: ik ben een beginner) en had wat last met blazen afgelopen weken. Ik moest ook weer terug van rietsterkte 3.5 naar 2!

Een kennis van me (ver gevorderd) vindt dat 'ie wat moeilijk aanspreekt maar gaf de schuld aan een te licht riet of..... aan het niet geheel sluiten van de kleppen.

Bij aflevering is die helemaal afgesteld, dus hoe logisch is het dan dat na 2.5 maanden de afstelling minder is??? Echt heel veel heb ik niet gespeeld (althans geen uren per dag)

Ben ik toe aan de eerste beurt???
yours Truly.
Prodigy

[size=84]NYS Serie I tenor  Otto Link STM 7*  Vandoren JaZZ 3[/size]

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #1 on: 01 August 2006, 17:04:02 »
Volgens mij is het vrij normaal om een sax nadat je er een paar maanden op gespeeld hebt even na te laten kijken...

Doen dus

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 02 August 2006, 08:00:09 »
Meestal tussen de 3 maanden en een half jaar.
Om alles weer even af te stellen.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Lisjeee!

• Member
  • *
    • http://www.rijnmondband.nl
(No subject)
« Reply #3 on: 02 August 2006, 14:51:13 »
van rietsterkte 3.5 naar 2 is ook wel ee ngrote stap vind ik zelf..
zit erg groot verschil in..
ik speel zelf 3 en af en toe 3.5 maar ik kan ook echt niet meer op 2 spelen..  :-D
Slagwerker, Rijnmondband te Schiedam

Offline prodigy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: 07 August 2006, 21:41:13 »
zaterdag even bij adams geweest, was toch op weg voor een weekendje maastricht. Tijdens het eten van een broodje hebben zij even wat stelwerk gedaan en het lijkt weer helemaal goed te gaan!
yours Truly.
Prodigy

Offline prodigy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 08 August 2006, 21:32:23 »
Quote from: "conn"
als ik het mag vragen, wat koste het ongeveer?

zowel de lunch (pistolet ham kaas, saucijzenbroodje, koffie, soepie) als de stelbeurt waren van het huis! Ivm hun lunch heb ik een uurtje moeten wachten, maar ik had ook geen afspraak en kwam exact om 1200u aanzetten. op een ander tijdstip zou ik met een half uurtje weer buiten hebben gestaan.

maaaar, als de "garantie" er af is betaal je voor een volledige revisie 330 euro voor de standaard (tenor) tot 800 euro voor gehele revisie met JS metaal polsters. Prijzen voor simpel stelwerk (dus uurtarief) ken ik niet.
yours Truly.
Prodigy