Welke muziek doet het bij jou - en door wie (tenor)

Started by the martin, 19 December 2004, 19:08:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Smelly Jelly

Ik hou van de wat ruigere, ongepolijste sound van R&B, 60's Soul en Rock 'n Roll en sommige Jazz saxofonisten. Onder andere: King Curtis, Jimmy Forrest, Earl Bostic, Eddie Harris (!), Dexter Gordon, Big Jay McNeely.

Dat werk!
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Tony

Ik kreeg gisteren een CD van Skatalites in m'n handen. Een oude opname... klinkt echt te gek...

jeewee

Quote from: "saxy-benny"moet je marlboro man van the toasters downloaden en gewoon nog een paar van the toasters. roy paci is ook heel kick. ex-trompetist van manu chao!  hele kicke ska muziek

Laten die Toasters nou op de Nijmeegse zomerfeesten komen(derde week van juli, Valkhof).... gratis genieten in de mooiste stad van Nederland :wink:

jeewee
www.funband120decibel.nl
Buescher Aristocrat tenor, Berg Larsen MP

jeewee

Nog even een leuke tip : Big Bad Voodoo Daddy .... wat een blazers-sectie
(check het filmpje maar even)......hier word ik nou vrolijk van....

www.bbvd.com

jeewee
www.funband120decibel.nl
Buescher Aristocrat tenor, Berg Larsen MP

Daan

Leuk, ik heb er volgens mij op een andere comp een liedje van. Ik speel met een band het liedje Go Daddy-O van ze.

Op www.youtube.com vind je heel veel filmpjes ook van muzikanten... Klik hier!

Of het nou mtv unplugged is of een optreden er staat echt veel op.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

SFANX

Eric Dolphy is mijn absolute favo(riet)blazer :-)
Maar wat ik nog mis zijn juliie nederlandse colega's zoals Benjamin Herman en David Kweksilber :-D (Jongens Driest&Bernie's Lounge) maar ook bijvoorbeeld Ben van Gelder  :!: (jong 18jarig talent Uit Groningen) Jenne Meinema(75 geworden in Mei, speelt bijna nog elke dag op het podium!!!!!)  :roll:  en ook natuurlijk niet te vergeten Sean Bergin. 8)  
Hebben jullie die ook hoog zitten of heb je alleen maar kwaliteit en aandacht als je van buiten Nederland komt. het kan toch niet bij iedereen zo zijn dat we geen goede nederlandse saxspelers kennen of volgen.
 Mijn 2 nieuwste CD's zijn ook van saxofonisten Serge Chaloff en Toon Roos net geluisterd en ook de moeite waard.
tevens zie ik Morphine staan maar geen saxofonist, bij deze Dana Colley, heb ik meermaals live gezien en was eerlijk gezegd een geweldige liveband en is mij droom om ooit nog eens in zo'n formatie te spelen(Mark Sandman Overleden zanger/bassist  :cry: speelde op een tweesnarige slide Bass en haalde er een geluid uit als van drie bassisten tegelijk  :shock: gaaf.

DUS:
Geef me jullie nederlandse favo(riet)blazers! :!:  :evil:  :D
alt: buescher aristocrat "big B" 1945  tenor: buescher aristocrat"big B"1947  bar: dolnet(50er jaren)

Daan

Ik vind Benjamin Herman ook erg goed, wel eens van geluisterd, speelt toch ook in New Cool Collective, die andere die je noemde kende ik niet. Allard Buwalda vind ik ook erg goed speelt wel van sopr t/m bariton... Candy Dulfer vind ik ook heel erg goed, erg mooi geluid heeft ze. Wie ik ook heel goed vind is Thijs van Otterloo, ik wil nog steeds een keertje kijken naar zijn kwartet/quintet vorige x kon het helaas niet...

Voor klassiek vind ik Arno Bornkamp ook heel erg goed, ook die kwartet. Ties Mellema vind ik ook goed en mijn saxofoon docente Ankie de Niet (Niet alleen hoe ze speelt vind ik super hoor ook hoe ze les geeft)...

Voor de rest ken ik eigenlijk niet echt Nederlandse saxofonisten waarvan ik hem/haar goed vind omdat ik niet (veel) gehoord/beluisterd hebt van andere...

Jazz.jr.rob

aangezien ik in een jazzband speel
hou ik heel erg van klassiek

:shock:

nee das niet waar, jazz doet 't m, maar muziek als rythm & blues en funk vallen ook wel in me straatje.

maar met jazz kun je zoveel kanten op. ben nou vooral te zien op streetparades. maar wil nog richting de big band.

wat ik eigenlijk helemaal geweldig vind is de new orleans potholes brass band. das ook gewoon een straat band maar die gasten spelen en daar kom een energie van af.
het zelfde geld voor een andere band
fanfare ciocarlia: dit is geen fanfare muziek maar meer richting de gypsie jazz en balkan achtige muziek. erg gaaf om te luisteren. ze hebben ook een cover van james bond en van caravan (voor de echte bekende in de muziek wereld )

als je die nog eens op een festival tegen komt is t een aanrader.
alt: Selmer Reference 54, Mondstuk: Meyer 8 Riet: Rico Jazz Select 3S
Tenor: Conn 10M Lady face (\'39), Mondstuk: Ponzol vintage 105 Rico Jazz select 3S

Smelly Jelly

Quote from: "SFANX"Maar wat ik nog mis zijn juliie nederlandse colega's zoals Benjamin Herman en David Kweksilber :-D (Jongens Driest&Bernie's Lounge) maar ook bijvoorbeeld Ben van Gelder  :!: (jong 18jarig talent Uit Groningen) Jenne Meinema(75 geworden in Mei, speelt bijna nog elke dag op het podium!!!!!)  :roll:  en ook natuurlijk niet te vergeten Sean Bergin. 8)  
Hebben jullie die ook hoog zitten of heb je alleen maar kwaliteit en aandacht als je van buiten Nederland komt. het kan toch niet bij iedereen zo zijn dat we geen goede nederlandse saxspelers kennen of volgen.
DUS:
Geef me jullie nederlandse favo(riet)blazers! :!:  :evil:  :D

Favo Nederlanders: Benjamin Herman (en niet alleen omdat ie bij mijn grote held Paul Weller speelt) en Bertus Borgers. Beide saxofonisten die lak hebben aan hoe men vindt dat een sax moet klinke en gewoon hun eigen ding doen. :twisted:
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Daan

Quote from: "Bleedinggumsmattie"Dit jaar werk ik op het Bluenote Records Festival in gent, komen ook fantastische artiesten langs o.a. Maceo Parker, Wayne Shorter,...

Werken? Lukt dat wel dat werken terwijl je wordt afgeleid door Maceo Parker...  ;-)

SFANX

alsof je niet kunt worden afgeleid door Wayne Shorter&David Murray :smt041 muziek luisteren en erbij verdienen is zelfs nog relaxter dan zelf spelen  :smt033
alt: buescher aristocrat "big B" 1945  tenor: buescher aristocrat"big B"1947  bar: dolnet(50er jaren)

SFANX

ik zou haast vragen hebt u nog werk voor mij 8)  :smt043

vincentk

Nee yoh SFANX en ik komen gewoon bij jou logeren  :lol:
dan maken wij een ontbijtje voor je

SFANX

:-D 2 3dagenkaarten voor het NSJ in Rotterdam. Ik ga zelfs nog obscèner doen en daar samen met mijn vriendin(uit Bergeyk dus dicht bij Belgie heb ik een hub) een aantal saxspelers de de pearls uit de kleppen kijken en hopen dat ik wat kan onthouden en jatten( :evil: )om mijn eigen spel wat aantevullen

ik heb al enkele gedachten over mogelijke onwetende slachtoffers;
vrydagJames Carter Quintet/Benny GolsonAll Stars/en daarna Roy Hargrove Quintet allen in de Hudson en daarna nog???????of Yuri Honing Of Piet Noordijk of achter de kont van mn vriendin an :smt014  en dan nog min 2 dgn moet wachten op een vers fris zoetig smakend nieuw riet(alleen het sabbelen al :smt083

nu eerst nog overnachting regelen :smt087  :-D  :-)  :o  :shock:  :? 8) :lol:  :x  :P