Welke muziek doet het bij jou -en door wie (alt)

Started by the martin, 19 December 2004, 19:13:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

the martin

Bij mij is dat dus Jazz.

De gekte begon met Stan Getz..  Maar goed dat staat ook al bij de tenor thread.

Ik wilde ook nog wat alt-saxofonisten vermelden:
Julian Cannonnball Adderley (Best of the best and beyond)
Art Pepper (Vooral omdat die een The Martin Alto speelt  8)
Paul Desmond - De "dry Martini" sound, om jaloers op te worden

Mag ik Kees ten Dam ook nog noemen ? (Altsax bij Marco B)
Niet echt jazz natuurlijk, maar wauw, wat kan die man een sound produceren.

Oooh ja, en wat dacht je van Gerald Albright (Luister maar eens naar de Phil Collins BigBand - Live in Paris, het eerste nummer.)

Gek eigenlijk  :shock: Ik ben meer een tenor speler (hoewel ik ook alt speel) maar toch kan ik zo meer altspelers op noemen dan tenor...

Welke altsaxofonist heeft jullie hart gestolen :?:

Pato

Hans dulfer, en zn dochtertje vind ik nog steeds echt geweldig:D

vooral de wat meer dance-achtige stijl vind ik goed:)

Ben Rodenburg

ik zal een paar mensen noemen met een voorbeeld nummer:

Michael brecker:     Jazz: Delta City Blues          tegek nummer en tegekke saxofonist

eric marienthal:       jazz funk: Half & Half, nummer heb ik zel gespeeld, te gekke saxofonist met een klassieke opleiding!!!!    (jaja)

bob malach:       fusion      speelt vaak met mike stern, tevens ook bob berg, maar deze is helaas een paar jaar geleden overleden      Sunnyside

ben webster         jazz: Brother john blues       te gek omdat hij een naamgenoot is :P en omdat hij gewoon zo'n aparte sound heeft!!! hij is echt een legende als je het mij vraagt!

johnny hodges            jazz  Wee-dot        tegek!!!! hij heeft mij leren spelen!!! zijn solos zijn zeer leerzaam!!

vincent herring        jazz   ALLES      hem heb ik een tijdje geleden live in dizzy gezien, ik heb een masterclass van hem gevolgd en hij is de beste en snelste saxofonist de ik heb gezien!!!

illinois jaquet        banned in boston      jazz        gewoon BRUUT! net als coleman hawkins

dick de graaf      jazz  dick d egraaf plays jimmy hendrix         ben ik fabn van!!! te gekke vent en te gekke saxofonist!

hans dulfer      new jazz    big boy           klinkt super! maar is muzikaal niet erg interessant voor mij. meer uitgaansmuziek!

paul desmond       jazz     (wie kent hem niet) Take 5     te gekke sound! ook een klassieke opleiding volgens mij! een MIJLPAAL in de jazz omdat hij als enige jazzmuzikant op 1 in de top 40 is gekomen

mijn muzieksmaak is dus heel breed! deze saxofonisten luister ik heel vaak! ook speel ik nummers van ze!
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Ben Rodenburg

CHARL:IE PARKER niet te vergeten maar ik luister niet vaak naar zijn muziek. leuk nummer is groovin high, ornithology, night in tunesia, allemaal wel eens gespeelt!
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Sonja

ik heb de live opname van charlie parker, loverman, supermooi, wist je dat hij bij dat nummer al bijna dood was, heel indrukwekkend om naar te luisteren, zeker als je dat weet, verder hou ik van heel veel muziek. Niet alleen sax hoor, hou ook van gothic muziek, anouk, maar ook klassiek, hehehe, ben al een oudje hier he :wink: , maar goed, ik heb ook in een band, Mango, gespeeld, was een beetje punkmuziek, met zang enzo, leuke saxrifjes ertussen gepropt, leuk om te doen, maar niet voor lang :roll: heb een mooie redelijk goede opvolgster voor mijzelf gevonden, zij past daar beter tussen, 19 jaar, spreekt publiek beter aan dan he, vin het wel prima, laat mij maar lekker bigbandjes doen enzo :lol:
Muller sopraan :D
SML tenor :s
Yanagisawa Bari \":D\" Otto Link, Lavoz

the martin

Altijd weer leuk om een paar namen te horen waar ik nog nooit van gehoord heb. Dank

Daan

ik vind die nummer van Candy Dulfer en Dave Steward echt goed

Lily was here

hoe ze op elkaar inspelen gewoon super!  :)
of Maceo Parker is ook wel goed ;)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Ben Rodenburg

maceo is bij james brown begonnen!!!! echt fantastisch! ik heb een dvd en toen zag ik hem toen hij nog afro haar had! super kick!!!!

en anthony, waar word jij gek van!!! ;)

Daan

haha lol ik heb hem zelfs niet zo gezien.
ik was 2 x naar zijn optredens geweest met een paar andere mensen
1 x in paradiso
1 x in night town

Ben Rodenburg

heb hem een keer in de doelen gezien, weet ook niet meer waarom.      kent iemand vincent herring?

hij gaf een workshop op onze school, hij is hardstikke goed, en wereldberoemd alleen ik kende hem nog niet. ook ben ik die avind naar hem gegaan in dizzy, was fantastisch

Daan

Quote from: "Irma"Zó, ik ga hier even lekker uit de toon vallen:
Ik ben meer van het klassieke  8)  . Vind Arno Bornkamp erg relaxed.
Maar jazz vind ik ook leuk hoor. Ornithology van Charlie Parker (maar t dan wel zelf spelen..) is ook wel oké.

Hoi Irma,

ik vind Arno Bornkamp super goed!
Ik was twee keer naar een optreden naar hem gegaan, in Hilversum al weer een tijdje gelijden en pas geleden in Vredenburg.

Daan

CD's of had je 23 mei zijn opname opgenomen van dat kamermuziek?
Ik heb zelf wel een cd van hem , één van zijn mooiste projecten toen hij met oude saxofoons ging spelen :) Alleen ik vind het wat minder om dat te beluisteren van een cd aangezien je het niet kent, vind ik funk muziek veel beter! :P

Daan

Gek dat er nog niet de namen zoals "David Sanborn" en "Kenny G" werden genoemd.

Ik vind David Sanborn helemaal te gek, hij maakt zo veel verschillende liedjes en zo'n mooi geluid heeft hij!

Maar wat als we het over Nederlandse artiesten hebben?
Dan komen deze namen zeker voor:

Allard Buwalda : Dat nummertje van Take 5 speelt hij echt te gek (hoor een stukje op zijn site). Dan krijg ik gewoon zin om Take 5 zelf te spelen :)
Ties Mellema : Vandeldragen van de nieuwe generatie saxofonisten!
Arno Bornkamp : Als je van klassiek houdt luister naar hem!
Hans Dulfer : Ik vind zijn muziek niet echt mooi
Candy Dulfer : Veel beter dan haar vader Hans (vind ik dan) haar nummer zoals "Lilly was here" en "Pick Up the Pieces" zijn super.

Funkysaxy

Inderdaad laten we vooral niet onze nederlandse sax mannen en vrouwen vergeten.

Allard Buwalda (mijn oude leraar erg goed!!!)
Rolf Delfos
Candy uiteraard....  (hans noem ik expres niet want ik vind het niet meer tof wat hij speelt)
Ferdinand Povel
Benjamin Herman
Jasper Blom
Kees ten Dam

Ik kan nog wel even doorgaan...

Daan

Quote from: "Funkysaxy"Allard Buwalda (mijn oude leraar erg goed!!!)

Oh, dat is mooi. Kan jij dan ook zo'n mooi geluid maken als hem? Aangezien jij de lichte muziek deed op de Conversatorium... Mijn saxofoondocente heeft echt een super geluid (qua klassiek) helemaal top.