Author Topic: sax met een leuk kleurtje:  (Read 8313 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline blabla

• Member
  • *
sax met een leuk kleurtje:
« on: 30 September 2006, 22:53:29 »

Als deze sax nou van een goed merk was geweest was ik er spontaan verliefd op geworden :lol:

Zijn hier mensen met een sax met een apart/opvallend kleurtje?

Oja, let maar niet op de naam van het bedrijf  :P

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #1 on: 30 September 2006, 23:05:15 »
haha, dat doet me denken aan de eerste altsaxofoons die ik echt super vond eruit zien. Was precies hetzelfde maar dan met rood of groen of blauwe lak! echt appart.

L.A. Saxofoons maken vele verschillende met kleurtjes om zo opvallend mogelijke saxofoon te krijgen :) .

Toptone maken saxofoons met ook opvallende kleurtjes, echt een mat grijze kleur.

Verder heb je natuurlijk wel zo'n beetje de trend van de saxofoons van nu "vintage look", denk maar eens aan de Reference tenorsax... maar ook Cannonball big bell series (bestaat ook niet zo lang)...

en dan ook het wat nieuwere merk P.Mauriat , die echt vele verschillende soorten hebben...

Verder maakte Selmer ook wat verschillende, een echte melkwitte (niet mijn smaak) sax denk maar eens aan een Tenor waar Hans Dulfer soms op speelt...
Een zwarte zie je ook soms (ook totaal niet mijn smaak :) ).
Selmer komt nu om de 5 jaar met een collectors sax, gelimiteerd.
Zo kwam er in 2000 de zogenaamde Limited Edition (jubilee enz. weet ik vele wat voor namen ze hebben). Met echt prachtige zilver mat kleurige body en goudkleurige (ook mat) kleppen... met een zilveren hals. Hoe gek het ook klinkt als ik hem zie vind ik het nog steeds erg mooi, ik raak er niet aan gewent :) ...
Die gravure ervan vind ik wat minder mooi (ook speciale gravure) dan de andere die te zien zijn op de selmer saxofoons.
Zo kwam er laatst een Humming Bird collector uit, met donkerkleurige lak en een zeer mooie gravure van zo'n vogeltje!

ik zie dat de brond van die plaatjes van ebayimg dot com komen, ben je van plan om die te gaan kopen?

laat ik inderdaad maar ff die eerste twee letters negeren van dat bedrijf :P
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline blabla

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 01 October 2006, 00:21:07 »
Quote from: "Daan"
haha, dat doet me denken aan de eerste altsaxofoons die ik echt super vond eruit zien. Was precies hetzelfde maar dan met rood of groen of blauwe lak! echt appart.

L.A. Saxofoons maken vele verschillende met kleurtjes om zo opvallend mogelijke saxofoon te krijgen :) .

Toptone maken saxofoons met ook opvallende kleurtjes, echt een mat grijze kleur.

Verder heb je natuurlijk wel zo'n beetje de trend van de saxofoons van nu "vintage look", denk maar eens aan de Reference tenorsax... maar ook Cannonball big bell series (bestaat ook niet zo lang)...

en dan ook het wat nieuwere merk P.Mauriat , die echt vele verschillende soorten hebben...

Verder maakte Selmer ook wat verschillende, een echte melkwitte (niet mijn smaak) sax denk maar eens aan een Tenor waar Hans Dulfer soms op speelt...
Een zwarte zie je ook soms (ook totaal niet mijn smaak :) ).
Selmer komt nu om de 5 jaar met een collectors sax, gelimiteerd.
Zo kwam er in 2000 de zogenaamde Limited Edition (jubilee enz. weet ik vele wat voor namen ze hebben). Met echt prachtige zilver mat kleurige body en goudkleurige (ook mat) kleppen... met een zilveren hals. Hoe gek het ook klinkt als ik hem zie vind ik het nog steeds erg mooi, ik raak er niet aan gewent :) ...
Die gravure ervan vind ik wat minder mooi (ook speciale gravure) dan de andere die te zien zijn op de selmer saxofoons.
Zo kwam er laatst een Humming Bird collector uit, met donkerkleurige lak en een zeer mooie gravure van zo'n vogeltje!

ik zie dat de brond van die plaatjes van ebayimg dot com komen, ben je van plan om die te gaan kopen?

laat ik inderdaad maar ff die eerste twee letters negeren van dat bedrijf :P

Van dat merk (Cecilio) kun je ook groene, rode of blauwe saxen kopen zag ik, maar deze paarse vind ik toch het mooist :P

Die zwarte Selmer zag ik vandaag nog in een etalage staan en ik vind hm heel mooi 8)

Ik heb trouwens ook een sax met 2 kleuren. De kleppen zijn zilverkleurig en de rest is goudkleurig, ik vind het kotslelijk :lol:

Nee ik wil die paarse sax niet kopen, een sax bestel je toch niet even via internet..

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #3 on: 01 October 2006, 09:41:28 »
Quote from: "blabla"
De kleppen zijn zilverkleurig en de rest is goudkleurig

Dat vind ik ook wel leuk, wat beter dan alles in dezelfde kleur...

deze blijft grappig.

Deze is gewoon erg lelijk

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #4 on: 01 October 2006, 10:45:38 »
Heeft iemand eigenlijk wel eens op een LA Sax gespeeld?
Ben wel benieuwd hoe die toeters zijn...

Offline blabla

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 01 October 2006, 12:09:39 »
De kleppen zijn zilverkleurig en de rest is goudkleurig

Dat vind ik ook wel leuk, wat beter dan alles in dezelfde kleur...

*knip*

deze blijft grappig.

*knip*

Tweekleurig kan mooi zijn, maar bij mijn sax vind ik het niet mooi.

Offline Lisjeee!

• Member
  • *
    • http://www.rijnmondband.nl
(No subject)
« Reply #6 on: 01 October 2006, 12:13:01 »

Iel, die is inderdaad érrug lelijk!

Persoonlijk vind ik de gewoon goudkleurige saxen het mooist.
Ik zie welleens in andere korpsen dat ze zilvere saxen hebben. Tuurlijk dat is ook mooi, bijvoorbeeld een verzilverde mark 7 (Ktd)
Maar ik vind toch dat de goudkleurige het mooiste blijft, dat vind ik gewoon dé kleur qua sax.

Het kan er wel allemaal leuk uit zien, maar ik vind een goudkleurige toch beter.  :-D

en ik denk dat het ook lelijk wordt als hij beschadigt wordt, mijn reserve sax die ik nu heb (andere nog steeds weg voor reparatie) die is helemaal beschadigd, en daarbij zie je ook kleine stukjes wit ertussen zitten, nouja niet wit, maar alsof dat goudkleurige eraf gaat.
Ik denk dat dat erg lelijk gezicht wordt bij een paarskleurige.
Dat zie je denk ik namenlijk sneller dan bij een goudkleurige.
Slagwerker, Rijnmondband te Schiedam

Offline blabla

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 01 October 2006, 12:14:35 »
Koperkleurige saxen vind ik trouwens ook heel lelijk.. saxen die er antiek uit zien eigenlijk ook.

Goud vind ik wel mooi, maar het is zo standaart en saai.

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: 01 October 2006, 12:32:02 »
Ik hou juist wel van die aparte dingen.
Geen kleurtjes, maar mooie vintagelook, matlak, enz.

Dit is mijn nieuwe altsax:
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #9 on: 01 October 2006, 12:40:53 »
Amanda , je sax vind ik ook zkr mooi, alleen de dop vind ik er niet bij passen. Ik heb zelf bij mijn sax een bijpassend rietenbinder en dop (beide goudkleurig mat).

Er zitten wel een aantal /duiken aan de bocht en een paar op je beker, laat je die niet weghalen

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #10 on: 01 October 2006, 12:45:09 »
Koperkleurige saxen vind ik trouwens ook heel lelijk.. saxen die er antiek uit zien eigenlijk ook.

Hmmmm... die van mij ziet er met z'n 67 jaar inmiddels behoorlijk antiek uit... maar da's toch echt niet lelijk. Dat heet "Vintage" ;)

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #11 on: 01 October 2006, 12:48:12 »
Amanda , je sax vind ik ook zkr mooi, alleen de dop vind ik er niet bij passen. Ik heb zelf bij mijn sax een bijpassend rietenbinder en dop (beide goudkleurig mat).

Er zitten wel een aantal /duiken aan de bocht en een paar op je beker, laat je die niet weghalen

Mondstuk heb ik erbij gekregen. Moet nog op zoek naar een andere.
Komt goed! Maar nu nog even niet :-D

Die deuken blijven er voorlopig in.
Ik denk dat ik aan de reparatie meer kwijt ben dan aan wat ik voor de sax heb betaald.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline blabla

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #12 on: 01 October 2006, 12:49:04 »
Quote from: "Amanda"
Ik hou juist wel van die aparte dingen.
Geen kleurtjes, maar mooie vintagelook, matlak, enz.

Dit is mijn nieuwe altsax:

bij deze sax vind ik niet alleen de kleur lelijk :lol: Maar smaken verschillen.

Offline blabla

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #13 on: 01 October 2006, 12:50:09 »
Quote from: "Anthony"

Hmmmm... die van mij ziet er met z'n 67 jaar inmiddels behoorlijk antiek uit... maar da's toch echt niet lelijk. Dat heet "Vintage" ;)

Ik vind dat vintage echt niet mooi..

Offline blabla

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #14 on: 01 October 2006, 12:53:04 »
ik erger me er trouwens aan dat het ringetje voor je straps vaak niet in het midden van de saxofoon zit. Ik draai dan altijd het bovenste stuk van mn saxofoon meer naar mij toe, maar dat ziet er niet uit :P