haha, dat doet me denken aan de eerste altsaxofoons die ik echt super vond eruit zien. Was precies hetzelfde maar dan met rood of groen of blauwe lak! echt appart.
L.A. Saxofoons maken vele verschillende met kleurtjes om zo opvallend mogelijke saxofoon te krijgen

.
Toptone maken saxofoons met ook opvallende kleurtjes, echt een mat grijze kleur.
Verder heb je natuurlijk wel zo'n beetje de trend van de saxofoons van nu "vintage look", denk maar eens aan de Reference tenorsax... maar ook Cannonball big bell series (bestaat ook niet zo lang)...
en dan ook het wat nieuwere merk P.Mauriat , die echt vele verschillende soorten hebben...
Verder maakte Selmer ook wat verschillende, een echte melkwitte (niet mijn smaak) sax denk maar eens aan een Tenor waar Hans Dulfer soms op speelt...
Een zwarte zie je ook soms (ook totaal niet mijn smaak

).
Selmer komt nu om de 5 jaar met een collectors sax, gelimiteerd.
Zo kwam er in 2000 de zogenaamde Limited Edition (jubilee enz. weet ik vele wat voor namen ze hebben). Met echt prachtige zilver mat kleurige body en goudkleurige (ook mat) kleppen... met een zilveren hals. Hoe gek het ook klinkt als ik hem zie vind ik het nog steeds erg mooi, ik raak er niet aan gewent

...
Die gravure ervan vind ik wat minder mooi (ook speciale gravure) dan de andere die te zien zijn op de selmer saxofoons.
Zo kwam er laatst een Humming Bird collector uit, met donkerkleurige lak en een zeer mooie gravure van zo'n vogeltje!
ik zie dat de brond van die plaatjes van ebayimg dot com komen, ben je van plan om die te gaan kopen?
laat ik inderdaad maar ff die eerste twee letters negeren van dat bedrijf