Wat betaal jij voor je lessen?

Started by Amanda, 05 October 2006, 11:39:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SFANX

en dan van ons 'ollanders zeggen dat we zuinig zijn :P
nu weten we ook waarom  :lol:
ik kom emigreren naar jullie  :wink: :smt039
alt: buescher aristocrat "big B" 1945  tenor: buescher aristocrat"big B"1947  bar: dolnet(50er jaren)

Surion

Quote from: "SFANX"en dan van ons 'ollanders zeggen dat we zuinig zijn :P
nu weten we ook waarom  :lol:
ik kom emigreren naar jullie  :wink: :smt039  :P  :P  :!:  :!:  :!:
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action

Amanda

Ik ga 20 euro per half uur betalen als ik bij Maarten Prins ga lessen.
Vind het wel veel geld, maar aan de andere kant zijn de lessen wel super.

Vandaar ook mijn vraag, want ik vond de prijs vrij hoog ;)

Bedankt allemaal!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Tony

20 Euro per half uur? Pfff... da's best veel... (understatement).
Lessen kunnen ook bij docenten van 25,00/uur super zijn hoor... maar je hebt wel 2x zo lang les voor vrijwel hetzelfde geld en leert dus ook meer...

Pieter

Ik betaal ook 20 euro per half uur en ik heb een uur in de week les maar dat loopt vaak uit tot veel langer.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Pato

als je  begint kan je tijd en moeite en geld uitsparen en net zo goed bij een normale leraar beginnen dnek ik...

maar als je gevorderd bent niet  natuurlijk:P

saxtammie

Ik betaal ongeveer 60 euro per halfjaar aan m'n orkest, en die zorgen dan dat ik les krijg (hoef ik niet voor te betalen) en ook voor een instrument (hoef ik ook geen huur voor te betalen). Ik heb 3 kwartier les, en m'n lerares heeft op 2 verschillende conservatoriums gezeten, de eerste keer kreeg ze halverwege ruzie met haar leraar en de tweede keer had ze genoeg van alle theorie en besloot die tijd gewoon te besteden om zelf vaker thuis te spelen. Ik vind in iedergeval dat ze goed les geeft..

Amanda

Ik zou ook bij de vereniging kunnen lessen.
Alleen het probleem is dat bij de ene vereniging ik niet kan op de dag dat hij les geeft.
En bij de andere vereniging weet en kan ik meer dan de lerares daar.
Dat is dus geen optie voor mij.

Vandaar deze vrij prijzige privélessen.

Ik ga overigens niet elke week lessen, maar variabel.
De ene keer misschien al wel na een week, maar kan ook na 3 weken.
Dat werkt voor mij het prettigst, vanwege mijn drukke weekschema :D
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Amanda

Quote from: "Ieruzz"Ik wil graag naar het cons en daarvoor wil ik goede lessen hebben, gericht op cons.  Ik heb al lang les gehad., tot mn D examen...wil nu iets extras;////vandaar  :):)

Ik ben net begonnen met het cons en wilde daarom idd ook gewoon goed les.

Ben Rodenburg

IK HEB GELUKIG ALTIJD GOED LES GEHAD! NOOIT PROBLEMEN GEHAD MET MN LERAREN, BEHALVE DAN DE ALLEREERSTE, MAAR DAT IS AL WEER ZON TIJD GELEDEN! :p
sorry, me caps lock stond aan :D

maar ik ben sinds kort ook begonnen met lessen, heb al 2 leerlingen :D
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

asterix

Quote from: "John G"Yahhh...... oneerlijke strijd.....  

Het klopt toch Surion dat de lessen in Belgie vanuit de overheid gesubsidieerd worden..???

Groetjes
John

klopt,
heb voor 170 euro opleidingscheques gekocht (daarvan moet ik maar de helft van het bedrag betalen, de andere helft betaalt de overheid)
je moet wel aan bepaalde voorwaarden voldoen, zoals werknemer zijn en de gevolgde opleiding mag niet nuttig zijn voor je huidige beroep.
dat is de prijs voor een heel jaar muziekschool en éénmaal per week saxofoonles.
extra oefenen kan danvolgens mij bij een fanfare of harmonie, en ik denk dat het lidgeld daar ook erg laag ligt.

Jannerd

Heb hier tien jaar muziekschool gedaan.

Hoeveel ik daar betaalde weet ik niet meer juist. Ik dacht dat het iets rond de 100 euro per jaar was.

Daar had je als beginner notenleer en dergelijke meer. Altijd 1 uur per week saxles, van een prof. saxofonist. Dan ook nog 2 uur per week samenspel.

Spotgoedkoop dus, als ik zie dat hier mensen zijn die 30 euro per uur betalen :)

100 euro voor laten we zeggen 30 lesweken, 3 uur per week.
Dat is net iets meer dan 1 euro per uur dus :)

edit: wel even vermelden dat dit de tarieven voor studenten zijn. Voor volwassenen is het ongeveer dubbel zo duur.

Zit nu nog in een saxkwartet en harmonisch orkest op muziekschool (bij zelfde leraar), kost me denk ik 170 euro per jaar.
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Jannerd

Quote from: "asterix"
Quote from: "John G"Yahhh...... oneerlijke strijd.....  

Het klopt toch Surion dat de lessen in Belgie vanuit de overheid gesubsidieerd worden..???

Groetjes
John

klopt,
heb voor 170 euro opleidingscheques gekocht (daarvan moet ik maar de helft van het bedrag betalen, de andere helft betaalt de overheid)
je moet wel aan bepaalde voorwaarden voldoen, zoals werknemer zijn en de gevolgde opleiding mag niet nuttig zijn voor je huidige beroep.
dat is de prijs voor een heel jaar muziekschool en éénmaal per week saxofoonles.
extra oefenen kan danvolgens mij bij een fanfare of harmonie, en ik denk dat het lidgeld daar ook erg laag ligt.

lidgeld bij fanfare of harmonie?  :lol:

Dat is me vreemd hier in België, alle verenigingen die ik ken geven gratis een instrument ter beschikking. In ruil moet je dan wel bij die vereniging gaan spelen eens je niveau dat toelaat.
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Daan

Off-topic en @ Rob is het niet een soort van Lawton mondstuk? Die hebben toch ook altijd zo'n rietenbinder vast...
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

jeebee50

Quote from: "Amanda"En bij de andere vereniging weet en kan ik meer dan de lerares daar.
Dat is dus geen optie voor mij.
Leuk, je kan jezelf dus lesgeven :D

Bij ons kan je via de vereniging lessen voor 9 euro per half uur.
Met zo'n 40 wekelijkse lessen en 2 uur repetitie en je thuisstudie zit er vanzelf een goede stijgende lijn in het niveau. :mrgreen:
-- To sax or not to sax, that's no question --

Alt sax Selmer SA 80-II jubilee, mondstuk Selmer Claude Delangle, rieten: van Doren Jazz 2,5