Main Menu

conn shooting star

Started by Erik, 08 October 2006, 15:40:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Hallo,

Ik zit er aan te denken om er een tenor bij te kopen, omdat onze trombonist uit de band is gestapt wil ik dit wat op gaan vangen met een tenor. Nu zag ik op internet een Conn shooting star uit 1968 te koop staan, serie 77xxx. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met zo'n sax en weet van zo'n instrument ongeveer waard kan zijn. Zo ja wil je deze ervaring dan met mij delen????

Groeten Erik
Alt: Rene guenot,
     mondstuk: King,
     Rico plasticover riet 2,5.  Tenor: Keilwerth the new king,            mondstuk: Otto link 6*,            Rico plasticover riet 2,5.

K.Raggers

Quote from: ErikHallo,

Ik zit er aan te denken om er een tenor bij te kopen, omdat onze trombonist uit de band is gestapt wil ik dit wat op gaan vangen met een tenor. Nu zag ik op internet een Conn shooting star uit 1968 te koop staan, serie 77xxx. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met zo'n sax en weet van zo'n instrument ongeveer waard kan zijn. Zo ja wil je deze ervaring dan met mij delen????

Groeten Erik

De conn na begin 60er jaren is er in kwaliteit op achteruit gegaan
Het geluid van de oudere conn is beter te intoneren en warmer van
sound.
Ik speel zelf met een oud Brilhard mondstuk om het oude geluid
terug te krijgen, voor iets scherper geluide gebruik ik een S 80
groeten Klaas
laatbloeiende sax fanaat repareert, reviseert
voor de hobby, liefst oude Amerikanen

jupialto

Heb een keer op proef op een vintage Naked Lady gespeeld en......was gelijk onder de indruk!
Warm en breed geluid en per ongeluk speelde ik mijn eerste top-tones op deze sax.
Omdat ik een luie blazer ben vind ik mijzelf nog niet goed genoeg om er een te kopen, maar als ik zou moeten kiezen tussen de vele goede saxen die er zoal zijn, dan maakt deze Dame een grote kans.

Blijven dagdromen is ook leuk :-D
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Erik

Ik heb wel eerder een conn gehad, een alt chu berry, dit was natuurlijk een geweldig instrument. Maar dit soort instrumenten vind ik toch wel erg duur om even te proberen zeg maar... Maar als iemand nog een goede tenor te koop weet (liefst met inruil voor een alt) hoor ik het graag.

Groeten Erik
Alt: Rene guenot,
     mondstuk: King,
     Rico plasticover riet 2,5.  Tenor: Keilwerth the new king,            mondstuk: Otto link 6*,            Rico plasticover riet 2,5.

K.Raggers

Quote from: ErikIk heb wel eerder een conn gehad, een alt chu berry, dit was natuurlijk een geweldig instrument. Maar dit soort instrumenten vind ik toch wel erg duur om even te proberen zeg maar... Maar als iemand nog een goede tenor te koop weet (liefst met inruil voor een alt) hoor ik het graag.

Groeten Erik

Als je zin hebt om te komen kijken of proberen kan dat
Ik heb n.l. 2 stuks, de ene zit prachtig inde lak en de andere
heb ik ontlakt maar speelt daarom niet minder, de mooiste is
te koop. inruil alt is altijd bespreekbaar
mijn tel nummer is 06 23 97 68 29
de koffie is bijna klaar en het biertje helemaal
groeten Klaas
laatbloeiende sax fanaat repareert, reviseert
voor de hobby, liefst oude Amerikanen