Main Menu

sax-jacht

Started by Erik, 21 October 2006, 10:35:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Gisteren ben ik eventjes op sax-jacht geweest, helaas had ik niet veel tijd dus maar naar 1 winkel (vlak bij m'n werk) geweest. Hier hadden ze 4 tenoren liggen, en wat voor. Daar gingen we dan, een Yanagisawa, ik wist dat dit DE concurent van Selmer moest zijn, en wat mij betreft helemaal terecht echt een super sax, maar helaas een beetje duur voor een sax erbij. Nou de volgende een echte Eindhovense Schenkelaars, bij het omhangen schoot het mondstuk al bijna achter in m'n strot zo'n onbalans had dat kreng. Op zich geen verkeerde stemming tot je in de onderste regionen je octaafklepje gaat gebruiken. Gewoon niet te octaveren dat ding, nog nooit zo'n bagger in m'n hand gehad, ze moeten het daar toch maar bij gloeilampen houden. Nou de volgende dan maar een echte (hou je vast) Sarora (of zo iets) alles bij elkaar gelijkwaardig aan de prachtige Schenkelaars. Nog 1 te gaan m'n dag kon niet meer stuk, een Amati op zich viel me deze niet echt tegen, stukken beter dan die vorige twee, maar toch echt niet die tune die bijv. een oude amerikaan heeft, of die Yana... Dus om een lang verhaal kort te maken: of te duur of grote bagger, dus nu zoeken naar iets tussen die Amati en de Yana..

Groeten Erik, als iemand nog iets leuks weet te staan hoor ik het graag (wel op inruil natuurlijk)
Alt: Rene guenot,
     mondstuk: King,
     Rico plasticover riet 2,5.  Tenor: Keilwerth the new king,            mondstuk: Otto link 6*,            Rico plasticover riet 2,5.

CBone

Hoi Erik,

Kijk eens hier en laat je bijvoorbeeld eens verrassen door o.a. de Noblet, Cousnon, Dolnet, Pan Am en evt. de Vito (oudere vito's zijn vaker of Yamaha's of Yanagisawa's, zal bij deze niet zijn gezien zijn linker B en Bb kleppen). Succes met je zoektocht.

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Erik

Jan,

Ik zal zeggen laat die foto's (plus vraagprijs) maar komen, mijn mail adres is:

mailto:[email protected]">[email protected]

en CBone, bedankt voor de tip, ik neem zeker een keer de moeite om in die winkel een dagje te gaan toeteren, aanbod genoeg.

Groeten Erik
Alt: Rene guenot,
     mondstuk: King,
     Rico plasticover riet 2,5.  Tenor: Keilwerth the new king,            mondstuk: Otto link 6*,            Rico plasticover riet 2,5.