Main Menu

Francois Louis

Started by Ben Rodenburg, 25 October 2006, 14:15:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ben Rodenburg

Ik heb nu vanmiddag een francois louis rietenbinde rgekocht en kreeg er een testriet bij van Alexander Superial 2.5

dit MOETEN jullie proberen, die combi (zeker met de otto link) is gewoon echt de hemel!!!!

PROBEER HET :D:D:D:D

Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Maaarten

Ik heb nu ook deze combi, maar dan met een Link 7  :D
Ik wou eerst een BG ligature maar ik ben nu toch bezweken.  :o
Die ligature is werkelijk makkelijk in gebruik, idd beter dan dat gedrocht dat bij de link geleverd wordt!
En die Link speelt makkelijk,  en het klinkt precies zoals ik wil!

Ik heb alles gehaald bij de saxcompany,
Goeie service, hals nog bij laten buigen, en nog even gecheckt op lekken (dat waren er nogal wat ). :cry:

Tony

Ja klopt... een FL met een Link is de perfecte combinatie.

Amanda

Ik heb 'm op proef.
Had 'm met de Selmer dag geprobeerd.
Vind het een heel verschil, dus waarschijnlijk wordt dat mijn eerstvolgnde uitgave  :-D
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Smelly Jelly

Ik heb hem ook geprobeerd, maar vond m niet beter dan de Rovner Light die ik voor 25 euro kocht.
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Ben Rodenburg

nou is dit topic er al zo lang, maar wel leuk dat er eindelijk weer eens leven word ingeblazen :P
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Maaarten

Quote from: "Smelly Jelly"Ik heb hem ook geprobeerd, maar vond m niet beter dan de Rovner Light die ik voor 25 euro kocht.

Ik vind de FL vooral makkelijk in gebruik, en het staat wel mooi. met het geluid geloof ik het wel.

Sonny

Wat kost zo'n ding ongeveer? Voor een tenor mondstuk (Vandoren V16)
Happiness is a nice wet reed (Dexter Gordon)

Jazz.jr.rob

was rond de 150 euro geloof ik, maar weet t niet zeker.
alt: Selmer Reference 54, Mondstuk: Meyer 8 Riet: Rico Jazz Select 3S
Tenor: Conn 10M Lady face (\'39), Mondstuk: Ponzol vintage 105 Rico Jazz select 3S

Daan

Zow 150 euro, das is wel erg overdreven...
Een vergulde kost ongeveer tussen de 55 a 70 euro.

Ben wel benieuwd waarvan die van 150 euro zou gemaakt moeten zijn ;)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Sonny

diamantjes, goud, mooi slangenlederen doosje er om... ;-)
Het is wel prijzig maar toch zie je ze met regelmaat... Toch maar een proberen?

Smelly Jelly

Quote from: "Maaarten"
Quote from: "Smelly Jelly"Ik heb hem ook geprobeerd, maar vond m niet beter dan de Rovner Light die ik voor 25 euro kocht.

Ik vind de FL vooral makkelijk in gebruik, en het staat wel mooi. met het geluid geloof ik het wel.

Wat betreft gebruiksgemak en de mate waarin de binder "hufterproof" en "roadproof" is wint de rovner het wat mij betreft ook: Een rubber bandje dat je met 1 schroef vastdraait. Die Francois Louis klinkt prima, maar is wat mij betreft veel te duur voor wat ie biedt...
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Sonny

Op de foto ziet er in ieder geval wel fragiel uit... Maar ik geloof wel dat het systeem een positief resultaat op je geluid heeft...

Maaarten

Quote from: "Sonny"Op de foto ziet er in ieder geval wel fragiel uit... Maar ik geloof wel dat het systeem een positief resultaat op je geluid heeft...

Het fijne is dat ie goed vast om het mondstuk zit. Je kunt daardoor in een handomdraai het rietje verwisselen.

Alleen de hoekjes van de buisjes krassen hier en daar wel in het goud van het mondstuk. Wat dat betreft wint de lederen Rovner absoluut! Daar moet je dus wel op letten als je het belangrijk vindt het mondstuk mooi te houden.

Ik heb zelf de standaardligatuur van 46euro. Ik vond de gouden niet zo heel veel mooier voor het extra geld. Tsja, als je 'm van dichtbij bekijkt misschien.

En de duurzaamheid: je moet er niet te veel aan buigen, en niet forceren met iets te grote mondstukken. En vooral het rietje niet te hard aandraaien, maar dat laatste is voor een lederen ook niet goed voor de levensduur.
Volgens mijn vader zijn ze hardgesoldeerd, wat steviger is dan een soldeerverbinding zoals wij die kennen. En de draadjes zijn geen gewoon ijzerdraad.

Jeske

ik heb ook een FL binder op mn Otto Link en het speelt echt super!!

het enige nadeel vindt ik dat je moeilijk kunt bijstemmen tijdens het spelen, want dan verschuift ie...