Hoe beluister jij je muziek het liefste?

Started by Smelly Jelly, 27 October 2006, 22:51:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Smelly Jelly

O ja en post ook ff WAAR je het liefst luistert, thuis of onderweg. Stemmen maarrrr.....

(ja laserdisc en 8 track waren een btje een geintje, maar misscien is er toch nog iemand hier??? Schaam je in ieder geval niet zou ik zeggen) :wink:
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Daan

MP3, CD's zet ik gewoon op mijn computer..

Maar wat zijn: Vinyl, 8-track en laserdisc?
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

prodigy

Quote from: "Daan"Maar wat zijn: Vinyl, 8-track en laserdisc?

oei, generatiekloof. Voor de brede introductie van de cd in 1986 was alles van vinyl, jawel het materiaal waar LP's van gemaakt zijn. Een beetje DJ gebruikt ze nog steeds op zijn platenspeler. 8 track is ook van voor mijn tijd en de laserdisk is zegmaar de voorloper van de dvd. Interactief speelgoed uit de Philips-koker. Wondere wereld...

Goede muziek luister ik per definitie thuis van CD. Voor de prijs van mijn HIFI set kun je zeg maar gewoon iedere sax kopen die je maar wilt. Lekkerste resultaat met een headset, maar dan ook zegmaar 1 van minimaal 300 euries. 1 worden met de muziek... MP3 is handig voor onderweg, maar de eerste goede mp3 speler moet nog uitgevonden worden. Portable spul komt zo veel bereik te kort (ook door volume restrictors e.d.). Idem voor de PC, zelfs met HIFI versterker er aan. Laten we het vooral niet over de laptop hebben.

Voor de sfeer en nostalgie heb ik wel een platenspeler en casettedeck in huis
yours Truly.
Prodigy

[size=84]NYS Serie I tenor  Otto Link STM 7*  Vandoren JaZZ 3[/size]

Smelly Jelly

Quote from: "prodigy"8 track is ook van voor mijn tijd en de laserdisk is zegmaar de voorloper van de dvd. Interactief speelgoed uit de Philips-koker. Wondere wereld...

MP3 is handig voor onderweg, maar de eerste goede mp3 speler moet nog uitgevonden worden. Portable spul komt zo veel bereik te kort (ook door volume restrictors e.d.). Idem voor de PC, zelfs met HIFI versterker er aan. Laten we het vooral niet over de laptop hebben.

Voor de sfeer en nostalgie heb ik wel een platenspeler en casettedeck in huis

O ja op die laserdiscs kon je films kijken, we hebben er nog één op de academie. CD's zo groot als LP's! Maar waren ze ook interactief, was dat niet CD-i (en had die er ook bij gemoeten)? De reden dat ie erbij staat is dat je geloof ik ook laserdiscs had die alleen muziek bevatten, maar kan daar ook mis zitten..

8-track, dat is me wat! Grote cartridges waar een band inzit, eigenlijk de voorloper van de cassette. 8-track is een beetje een vergeten medium, beetje roemloos want met 8 track kon je voor het eerst zelf kiezen wat je in de auto luisterde! LP's kon je natuurlijk niet in een schokkende auto draaien, dus tot 8track was je afhankelijk van de radio...

Ik ben het trouwens met je eens dat de meeste PC's en laptops bagger zijn wat betreft audiokwaliteit. Met de goede setup echter kan een PC  beter klinken dan de gemiddelde Hifi set, gebruik makend van   opnamehardware. In mijn geval een EMU kaart en goede monitor speakers. En dat oeft niet veel te kosten: mijn kaart was 99 euro en werkt bij 24 bit/192 khz, waar de meeste CD-spelers slechts 16 bit/ 44.1 khz halen. Moet je natuurlijk wel audio zien te vinden met zo'n hoge resolutie, in ieder geval geen MP3 daar heb je gelijk in (om een aantal liefhebbers van dit formaat uit de droom te helpen: ook bij een bitrate van 320kbps haalt mp3 het nog niet bij de kwaliteit van een CD).
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Erik

Geef mij maar een goede lp, alleen jammer dat je ze om het half uur weer om moet draaien, en dat vergeet je weer, dus sta je eigenlijk je naald te ver.... Dus daarom ook meestal cd's of als ik achter de pc zit mp3tjes. Maar voor de geluidskwaliteit zeker een goede LP kan geen mp3tje of cd aan tippen!!!
Alt: Rene guenot,
     mondstuk: King,
     Rico plasticover riet 2,5.  Tenor: Keilwerth the new king,            mondstuk: Otto link 6*,            Rico plasticover riet 2,5.

Ben Rodenburg

doe mij maar ene minidisc, kan je veel op kwijt, namen erbij en onderweg lekker luisteren! tis de bom
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

jupialto

Zelf mis ik bij CD en mp-3 de absolute dynamiek die je nog in vinyl aantreft louter omdat er niet geknepen wordt in het geluid.
Jammer alleen dat ze die ouwe lp's nooit helemaal stofvrij hebben weten te krijgen.
Ik heb destijds van alles geprobeerd: Lenco-clean, gedestilleerd water met alcohol, ionenpistool, lauw water, maar niets kon verhullen dat het leek alsof de zee op de achtergrond ruiste als je de headphones op had....
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Jazzy-L

Toch Mp3 & Cd omdat die denk ik het makkelijkste zijn..
Make your words Sweet like Music!
Groetjes,
    Loraine

Smelly Jelly

Quote from: "saxy-benny"doe mij maar ene minidisc, kan je veel op kwijt, namen erbij en onderweg lekker luisteren! tis de bom

Ik vind minidisc ook geweldig, vooral omdat je er zo makkelijk op hoge kwaliteit mee kan opnemen, en zo lekker compact. Hoef je geen laptop mee te sjouwen...

QuoteZelf mis ik bij CD en mp-3 de absolute dynamiek die je nog in vinyl aantreft louter omdat er niet geknepen wordt in het geluid.
Jammer alleen dat ze die ouwe lp's nooit helemaal stofvrij hebben weten te krijgen.

Ik ging ook voor het vinyl, inderdaad de dynamiek is ongeëvenaard. En mocht je dat stof toch nog weg willen krijgen, tegenwoordig heb je LP-douches, en een goede koolstofborstel kan ook een hoop goedmaken!

Surion

voted CD
gewoon omdat de kwaliteit van de klank van de boxen van mijn stereo toch wel stukken beter is dan die van mijn pc, ik heb ettelijke gig's mp3's, en nu en dan stel ik dan eens een ceedeetje samen.
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action

John G

Ik ben zelf een vinyl freak... koop ze nog steeds wel eens... Maak er zelf dan CD-tjes van voor in de auto (of voor het gemak als er visite is). Ik vind het werkelijk dag en nacht verschil met CD's. Kan ook een stuk nostalgie van mijn kant kunnen zijn natuurlijk.

QuoteMaar wat zijn: Vinyl, 8-track en laserdisc?

Je weet wel hoe je iemand moet herinneren aan zijn leeftijd he Daan   :)

Groetjes
John
Maybe... Someday.... I\'ll be able to play (beter) \":)\"

Smelly Jelly

Quote from: "John G"
QuoteMaar wat zijn: Vinyl, 8-track en laserdisc?

Je weet wel hoe je iemand moet herinneren aan zijn leeftijd he Daan   :)

Maak je geen zorgen, John. Ik ben "pas" 21 en stemde ook voor het vinyl...

beginner

Ik heb cd maar diep in mijn hart ga ik voor vinyl alleen een goede draaitafel kan ik niet betalen en ik heb geen lp's ik luister bij vrienden weleens lp's maar dat klinkt waanzinnig goed daar mijn cd speler niet tegenaan en dat is al een topper . :D En mp3 luister ik niet en ik heb ook geen gebrande cd's want ik vindt de kwaliteit laat te wensen over gewoon origineel  :-)
1*Alt cannonball mad meg, Mondstuk Selmer Super Session D  
2*Tenor Grassi Mondstuk SML metal 4* Selmer c*
Francois Louis Ultimate Rietbinder voor Alt

Sonja

ik luister het liefst gewoon lekker in mn auto`tje..keb een goeie speler en een supergoeie bassbox (he Ben)  ;-)
Muller sopraan :D
SML tenor :s
Yanagisawa Bari \":D\" Otto Link, Lavoz

Daan

Naar het station van Dordrecht :P

Ik heb voor CD gekozen, tis ook het leukste om aan muziek te komen. En dan beluister je meestal de hele CD als je hem op zet. Ik luister thuis en onderweg van me mp3 speler
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."