Main Menu

Draadloze mic

Started by johnvs, 24 November 2006, 20:51:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johnvs

Voor degenen die over het podium heen en weer willen springen heb ik een tip voor een draadloze microfoon.
Ik heb een proef gedaan met een lavelier mic (zo een die je aan je rever klemt). I.p.v. aan het rever aan de rand van de sax geklemt doet ie z'n werk uitstekend. Geluid heel goed, gerammel van kleppen nauwelijks te horen.
Wireless systeem van SHURE met bijbehorende microfoon (84A) en zenderpack voor 100 euro gekocht.
Sopraan:Yamaha Custom 875, Sugal Dave liebman
Altsax: Mark VI, Lebayle 8 gemod. naar DG
Tenor: Guardala BN, DG Crescent Contrabas: Frans uit 1868 en van Zalinge bas Gitaar: Gibson ES335, D\'Aquisto New Yorker

Surion

lijkt me wel interessant, maar stel dat we met 4 op een podium  zitten, en zo'n ding dus tegelijk gebruiken, loop je dan niet het risico dat ze gaan interfereren en mekaar storen?
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action

johnvs

Quote from: "Surion"lijkt me wel interessant, maar stel dat we met 4 op een podium  zitten, en zo'n ding dus tegelijk gebruiken, loop je dan niet het risico dat ze gaan interfereren en mekaar storen?
Je moet de zenders en bijbehorende ontvangers zo selecteren dat ze een andere frequentie gebruiken (houdt verband met de golflengte vgl. radio); staat altijd aangegeven op de onderkant of zo.
Ik heb er twee een van SD systems frq 199.700 MHz en Shure 199.500 MHz. gaat goed samen.
Elke fabrikant heeft bij zijn zenders keuze uit diverse frequenties; dus niet twee dezelfde kiezen.
Groet,

John
Tenor: Guardala BN, DG Crescent Contrabas: Frans uit 1868 en van Zalinge bas Gitaar: Gibson ES335, D\'Aquisto New Yorker

Tony

Die van Shure werkt goed?
Ik wil ook draadloos... wordt soms een beetje gek van die XLR waar ik elke keer op ga staan.

johnvs

Quote from: "Anthony"Die van Shure werkt goed?
Ik wil ook draadloos... wordt soms een beetje gek van die XLR waar ik elke keer op ga staan.
Werkt uitstekend; ik heb nog wel het oudere type die op de VHF band werkt. De nieuwere zijnzelfs nog beter; die gebruiken de UHF band.
Shure is een van de degelijkste op dit gebied.

Smelly Jelly

Quote from: "Anthony"Die van Shure werkt goed?

Simpele oplossing: steek de XLR in je broekzak... Helpt bij mij uitstekend.

Ik ben noot zo'n fan van draadloos geweest, loop je weer met zo'n beltpack op batterijen. Ik zal ook nooit dat optreden van radiohead vergten waarbij ineens 3 FM te horen was door de gitaarversterker...
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Tony

XLR in je broekzak? Is toch al snel een kabel van een metertje of 3 of 6... m'n broekzakken zijn niet zo groot :(

johnvs

Je moet er op letten dat je een DIVERSITY systeem neemt.
Gemakkelijk te herkennen aan 2 antennes bij de ontvanger. Deze zendt op twee frequenties en kiest steeds de beste. Storing is zo vrij zeker vermeden.

johnvs

Ik mag er misschien op wijzen dat aan de XLR ook nog een microfoon moet zitten.
Het aardige van mijn verhaaltje is juist dat de dasspeld microfoon uitstekend werkt als saxmicrofoon!

En, wat heeft een verhaal dat het met een snoer ook gaat met draadloos te maken?

Smelly Jelly

Quote from: "johnvs"Ik mag er misschien op wijzen dat aan de XLR ook nog een microfoon moet zitten.
Het aardige van mijn verhaaltje is juist dat de dasspeld microfoon uitstekend werkt als saxmicrofoon!

En, wat heeft een verhaal dat het met een snoer ook gaat met draadloos te maken?

Een snoer is hufterproof...

een draadloos systeem ih mijn ervaring niet!

Met de XLR in de broekzak bedoel ik uiteraard alleen de connector, en ik maak gebruik van een clip-on...
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Funkysaxy

Ik heb zelf een draadloos systeem van SD systems.
in combinatie met de SDS Modulair microfoon.
werkt echt super.
nooit storingen met andere apparatuur. (gitarist etc etc)

Had vorige week echter wel een probleem in Mexico.
schijbaar doen de frequenties het daar niet.
kon dus niet draadloos spelen...

weet ook niet hoe ik dit kan verhelpen.

iemand een idee?

johnvs

De apparatuur moet voor het land waar je speelt goedgekeurd zijn.
Er worden per land frequenties toegekend voor de verschillende apparaten.
In Nederland moet je dus een nederlandse goedkeuring hebben: staat met een stikker in op op het apparaat aangegeven.
De kans op storing is dan betrekkelijk klein.

the martin

Is het niet mogelijk om de frequentie aan te passen d.m.v. een ander kristal of zoiets (Kan ik me nog van vroeger herinneren... De prehistorie  :lol: )

Daan

Ander kristal? Ben benieuwd... wie weet meer info?

Ik weet wel dat er dus voor electronica eigenlijk syntetische kwartsen wordt gebruikt...

Zo'n kwarts gaat om precies te zijn 3600 x trillen als het een electrische schok krijgt...
Maakt niet uit hoeveel karaats (grootte!) de kwarts is...

Nou werd me verteld dat ze dat dan delen door 60 en dan heb je de seconde klaar (makkelijk gezegd...) . Vandaar dat op sommige horloges 'Quartz' op staat...

Dit allemaal is trouwens wel off-topic  :-k  ](*,)  #-o .

Maarja ik leefde toen nog niet toen het vroeger was voor jouw (  :lol:  ).
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Surion

Quote from: "johnvs"De apparatuur moet voor het land waar je speelt goedgekeurd zijn.
Er worden per land frequenties toegekend voor de verschillende apparaten.
In Nederland moet je dus een nederlandse goedkeuring hebben: staat met een stikker in op op het apparaat aangegeven.
De kans op storing is dan betrekkelijk klein.

dan maak ik mij toch vlug de volgende bedenking: "bestaan er geen internationale frequenties?" hoe moet het anders met muzikanten die over de hele wereld muziceren, en overal hun eigen geluid & licht team + materiaal mee hebben?
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action