Author Topic: raaf hekkema  (Read 3434 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Surion

• Member
  • *
    • Beaufour Saxophone Quartet
raaf hekkema
« on: 10 December 2006, 23:09:40 »
ik kende hem niet, ben dan ook belg, jullie kennen hem misschien wel? anywayz, paar leuke filmpjes doorgemaild gekregen over hem:

circular breathing, toptones, slaptong, growling,

you name it, he does it,... heel deftig
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 11 December 2006, 08:37:02 »
Hij is een lid van het Calefax Reed Quintet. heel erg virtuoos. Ik kan er met verwondering naar kijken en luisteren maar niet al te vaak. Technische hoogstandjes betekenen voor mij niet altijd dat de muziek ook boeiend en spannend is. Er zijn ook heel wat modificaties aangebracht aan zijn saxen dus wij hoeven er niet aan te beginnen op onze standaard apparatuur.:D
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 11 December 2006, 09:27:51 »
Quote from: "Pieter"
Hij is een lid van het Calefax Reed Quintet. heel erg virtuoos. Ik kan er met verwondering naar kijken en luisteren maar niet al te vaak. Technische hoogstandjes betekenen voor mij niet altijd dat de muziek ook boeiend en spannend is. Er zijn ook heel wat modificaties aangebracht aan zijn saxen dus wij hoeven er niet aan te beginnen op onze standaard apparatuur.:D

Wat voor modificaties zijn dat dan precies, dat ze het technische spel van Raaf mogelijk maken? Tijdens het interview bij Vrije Geluiden had hij het vooral over het toepassen van jazz techniek op klassieke muziek, maar heb het niet helemaal gezien...
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: 11 December 2006, 09:48:01 »
Kijk maar even op zijn site.

www.raafhekkema.com

Bovendien, ik heb ergens gelezen dat hij er ongeveer 6 jaar op gestudeerd heeft, op die Caprices. je moet dan toch een soort fanaticus zijn, vind ik.

Ik kan, nog steeds, meer bewondering hebben voor iemand als Arno Bornkamp.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #4 on: 11 December 2006, 18:04:36 »
Wat speelt die man geweldig :) .
Knap hoor als je al die technieken beheerst... Ik zie het eigenlijk meer als bijzaken. Tis leuk als je het kan zoals Circular Breathing, het is misschien goed om in bepaalde stukken (weinig stukken) toe te passen... Maar deze man speelt echt geweldig, wat een technieken die hij beheerst :D . Alleen Slaptoning vind ik echt wat aan...

Er staat ook een foto op dit forum van hem wat inderdaad ook over vrije geluiden ging...

En al die veranderingen van zijn sax door Nico Bodewas, geweldig... wat een vakmanschap :)

Dat tweede filmpje vind ik mooier...
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #5 on: 01 February 2007, 21:48:06 »
Ik heb de cd paganini caprices.

Ik ben niet echt van de klassieke muziek, maar deze cd is een echte aanrader voor als je een cd wilt met pure geraffineerde saxofoonmuziek.

Ik leerde zijn muziek kennen door een optreden bij vrije geluiden.
Hij heeft zijn buffet crampon helemaal om laten bouwen. Best mooi hoe hij op zijn manier alles uit een sax weet te halen.