Author Topic: Pimpen  (Read 3874 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline FB

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
Pimpen
« on: 22 December 2006, 09:58:02 »
Ik heb een viertal gebruikte altsaxen gekocht die nog uit de VS moeten komen (waarschijnlijk half januari binnen) en in iedergeval wil ik daar een van gaan pimpen. Nu heb ik zelf wel wat ideeen maar ik hoor graag je reactie. Hoe moet een gepimpte sax er voor jou uitzien?lekker `bling bling` of verschillende kleuren....of...
Ik wil van de eerste een `smoking gun` maken, inclusief kogelgaten in het uiteinde van de toeter. denk niet dat iemand ervaring heeft met `kogelgaten` in zijn toeter, maar ben ook benieuwd hoe je denkt over het effect van de gaten op het geluid.
Henk

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 22 December 2006, 10:38:04 »
Moet het nog speelbaar zijn? Of wordt het puur voor decoratie?
Ik vind het idee trouwens wel erg leuk!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline FB

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 22 December 2006, 10:59:45 »
Moet wel goed bespeelbaar blijven (maar niet noodzakelijk voor klassiek)....blues/rock werk. Uitgangspunt is dat de sax normaal kan mee blazen in een band(je).

Offline johnvs

• Member
  • *
Re: Pimpen
« Reply #3 on: 22 December 2006, 12:37:19 »
Quote from: "Haje"
Ik wil van de eerste een `smoking gun` maken, inclusief kogelgaten in het uiteinde van de toeter. denk niet dat iemand ervaring heeft met `kogelgaten` in zijn toeter, maar ben ook benieuwd hoe je denkt over het effect van de gaten op het geluid.
Henk

Ik heb ook gaten in m'n sax, die kan ik met kleppen dichtmaken: weet je meteen wat het effect van kogelgaten is. Als je de kogels erin laat steken heeft het verder geen groot effect op het geluid denk ik.
Sopraan:Yamaha Custom 875, Sugal Dave liebman
Altsax: Mark VI, Lebayle 8 gemod. naar DG
Tenor: Guardala BN, DG Crescent Contrabas: Frans uit 1868 en van Zalinge bas Gitaar: Gibson ES335, D\'Aquisto New Yorker

Offline FB

• Member
  • *
Re: Pimpen
« Reply #4 on: 22 December 2006, 15:20:16 »
Quote from: "johnvs"
[
Ik heb ook gaten in m'n sax, die kan ik met kleppen dichtmaken: weet je meteen wat het effect van kogelgaten is. Als je de kogels erin laat steken heeft het verder geen groot effect op het geluid denk ik.

Voor iedreen die nou wat melig over gaten begint, even dit:
de `kogelgaten`komen aan het eind van de beker, worden aan de binnenkant beschermd door gesoldeerde `windvangers` (soort `spoilers`zal ik maar zeggen, zodat de lucht niet GELIJK door de gaten verdwijnt. Maar ik vind het idee van nooie kogels in de beker eigenlijk wel zo mooi en je hebt gelijk, minder nadelig effect. Bedankt voor het idee. Terug naar mijn schetsboekje. Heb je een idee, kun je mij ook even prive emailen.
Henk