Author Topic: saxpoint  (Read 10609 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline beginner

  • Member
  • *
  • Posts: 98
saxpoint
« on: 07 January 2007, 18:00:05 »
Vorige week bij Saxpoint geweest in Epse even gekeken naar een Cannonbal tenor en 1uitgeprobeerd geweldige sound, vriendelijk geholpen ze namen ook alle tijd, stukken beter dan in muiderberg .Afijn eerst maar weer sparen voor een Tenorsax en dan gelijk 1halen  :D
1*Alt cannonball mad meg, Mondstuk Selmer Super Session D  
2*Tenor Grassi Mondstuk SML metal 4* Selmer c*
Francois Louis Ultimate Rietbinder voor Alt

hcwesterveld

  • Guest
(No subject)
« Reply #1 on: 11 January 2008, 08:51:00 »
Ik had een jaar of zo geleden een Aurora alt gekocht. Met het idee als ik er niet op kan spelen hang ik hem aan de muur. Uiteindelijk blijft het een stukje kunst.  Nu gaat het spelen best wel goed (ik heb inmiddels ook les) maar er waren wat problemen met de afstelling van de Aurora.  Ik ben er mee in Muiderberg langs gegaan, maar ze wilde hem niet eens aanraken. Te goedkoop.... :shock:
Gelijk door gereden naar Saxpoint (ongeveer dwars door heel Nederland).  Ze hebben direct tijg gemaakt en met een tien minuten (en een kop kofiie) speelde m'n lage B en Bes uitstekend.  :D
Dus mij zie je niet meer in Muiderberg... :evil:

Offline Frankie73

  • Member
  • *
  • Posts: 35
    • http://myspace.com/famusica
(No subject)
« Reply #2 on: 11 January 2008, 12:47:25 »
Arrogant zeg! 't Kan altijd zijn dat zij de reparatie/afstelkosten niet vinden opwegen tegen de nieuwprijs of huidige prijs, maar die keuze moeten ze altijd aan jou zelf laten vind ik. Technisch kon het iig bleek.

Offline Pieter

  • Member
  • *
  • Posts: 1.575
(No subject)
« Reply #3 on: 11 January 2008, 13:09:05 »
Je kunt het ook van de andere kant bekijken. er zijn idd nogal wat saxmerken die bijna niet te repareren zijn vanwege de slechte kwaliteit van het materiaal. Vanwege de arbeidskosten wordt een reparatie idd erg duur en hoewel je daar zelf voor kunt kiezen is het wel zo dat de meeste reparaties maar van beperkte duur zijn. Juist vanwege het slechte materiaal. Het is dan vaak moeilijk om klanten aan het verstand te brengen dat het materiaal zich niet leent voor reparaties, maar deze mensen  blijven vaak terugkomen met klachten. Ik kan me voorstellen dat een reparateur er dan gewoon niet meer aan begint. Mijn reparateur neemt ook alleen kwaliteitssaxen aan, en begint niet aan Amati's, Jupiters ed.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Frankie73

  • Member
  • *
  • Posts: 35
    • http://myspace.com/famusica
(No subject)
« Reply #4 on: 11 January 2008, 13:25:19 »
Ja zit ook wat in

Offline Maaarten

  • Member
  • *
  • Posts: 2.242
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #5 on: 11 January 2008, 14:33:14 »
ja zit wel wat in maar ik zou zelf zeggen; als je maar betaalt repareer ik, en als er wat kapot gaat is dat op eigen risico. (exoneratie)

Saxpoint verkoopt trouwens ook aurora. Dat kan ook meespelen.

Offline Maaarten

  • Member
  • *
  • Posts: 2.242
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #6 on: 11 January 2008, 16:53:35 »
wat voor selmer heb je op het oog dan?

Offline Maaarten

  • Member
  • *
  • Posts: 2.242
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #7 on: 11 January 2008, 17:10:43 »
ah een nieuwe dus, dan zou ik ook eens goed prijzen vergelijken. Scheelt zeker 100-200 euro. saxcompany lijkt me de goedkoopste in NL (¤4390), en dan heb je nog thomann in Duitsland maar dat is helemaal in Beieren(¤4190).

Offline Maaarten

  • Member
  • *
  • Posts: 2.242
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #8 on: 11 January 2008, 17:34:36 »
juist wel, kunnen ze zien dat je gespaard hebt!

Offline Tom

  • Member
  • *
  • Posts: 576
(No subject)
« Reply #9 on: 12 January 2008, 09:57:13 »
De vraag blijft of het slim is om na 1,5 maand spelen over te stappen naar een professioneel instrument.
Niet alleen omdat de kans bestaat dat je het over een jaar toch minder leuk lijkt te vinden dan nu en dan een heel duur instrument in de kast hebt staan.
Er bestaan  theoriëen over het mooiere geluid maar ook over de moeilijkere bespeelbaarheid.
Ik denk dat juist daarom sommige verkopers je adviseren om voorlopig op je huidige sax te blijven spelen en niet omdat ze denken dat je het niet kunt betalen.
Dus ondanks het feit dat ze je iets vertellen wat je niet wilt horen zouden ze wel eens gelijk kunnen hebben.
De meeste saxofoonverkopers worden heel blij als je met een hele dure sax de deur uitgaat want die verkopen ze echt niet iedere dag maar de betere saxofoon winkels zijn het aan hun status verplicht om jouw een goed en eerlijk advies te geven.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Offline Pieter

  • Member
  • *
  • Posts: 1.575
(No subject)
« Reply #10 on: 12 January 2008, 11:07:00 »
mee eens.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Pieter

  • Member
  • *
  • Posts: 1.575
(No subject)
« Reply #11 on: 12 January 2008, 23:38:37 »
Gewicht???

Die van mijn docent is ongeveer 2,5 keer zoveel waard als die van mij, in euro's. Hij weegt echter een stuk minder.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline FB

  • Member
  • *
  • Posts: 894
    • http://www.freeblowing.com
(No subject)
« Reply #12 on: 13 January 2008, 06:41:50 »
Als het gaat om `gewicht` en gemakkelijk (aan) speelbaar, zijn er voor minder geld heel wat keuze mogelijkheden.
Maar goed, als geld geen rol speelt...

BTW: als ik topklasse sportwagens zou verkopen die van 0 naar 100 in 5 seconden gaan, zou ik die niet gaan verkopen aan iemand die net 1,5 zijn/haar rijbewijs heeft.
Bestaat ook nog zoiets als `verantwoordelijkheid` en het in bescherming nemen van een koper tegen een risicovolle aankoop.
Mijn mening.

Offline Huibo

  • Member
  • *
  • Posts: 228
(No subject)
« Reply #13 on: 13 January 2008, 09:21:11 »
@FB
Blijkbaar is de koper tegen zichzelf in bescherming nemen commercieel onjuist:
- je mist de handel
- ze stellen het niet op prijs, denken niet voor vol te worden geaccepteerd en je ziet de klant niet terug in je zaak
- ze dragen dat gevoel uit aan anderen

Kijk je klanten dus diep in de ogen voordat je een "nee" verkoopt, want de beslissing te kopen is thuis genomen.
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

Offline FB

  • Member
  • *
  • Posts: 894
    • http://www.freeblowing.com
(No subject)
« Reply #14 on: 13 January 2008, 09:55:02 »
Even los van de genoemde winkels, ik heb met beide geen ervaring en/of een relatie:
Spelen hier geen 2 verschillende invalshoeken een rol en is  een vergelijking tussen (nu deze twee) verkopers (dus) niet relevant?
1) je verkoopt alles wat je kunt verkopen aan iemand met een gevulde beurs en bent zuiver en alleen verkoper. Je zou wellicht net zo goed auto`s kunnen gaan verkopen
2) je beschermt de koper en verkoopt een `nee` omdat je niet ALLEEN verkoper bent. Je verkoopt saxofoons en wilt graag dat mensen er lang en gelukkig mee zullen zijn omdat het een pracht instrument is (vind jij als verkoper)
In het laatste geval denk ik dat een `liefde` voor de saxofoon en het spelen een rol spelen. Verstandig zou zijn om deze `liefde` aan de koper uit te leggen. En daarmee de eventuele valkuilen van een impulsieve (?) aankoop

Ik zie mijzelf als verkoper 2.