Author Topic: King Cleveland 615  (Read 3519 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
King Cleveland 615
« on: 29 January 2007, 00:51:26 »
Ik was benieuwd wat jullie ervaringen is met de King Cleveland.

Vandaag heb ik er 1 voor belachelijk weinig gekocht en alhoewel hij wel even nagelopen moet worden (lekt vanaf de F# en lager) speelt ie best lekker en direkt en is de klank helemaal niet verkeerd en bevalt me wel. Zit nog goed in z'n lak, geen deukjes, speling op asjes e.d. Polsters zijn niet geweldig meer dus die zullen tzt vervangen moeten worden.

Wat ik niet had verwacht. Voor zover ik weet is het een toeter uit de jaren 70 maar het linkerpinkplateau is nog het oude mechanisme wat je bij veel oude amerikanen ziet. Ook zitten de kleppen van de beker aan de linkerkant i.p.v. de rechter.

Ik kan er verder heel weinig van vinden op Internet dus als iemand info heeft... please :)

Offline SaxieRob

• Member
  • *
Re: King Cleveland 615
« Reply #1 on: 07 September 2009, 21:38:48 »
Tony,

Wat zijn je ervaringen inmiddels met deze sax.  nu ik er ook een heb aangeschaft ben ik daar uiteraard erg benieuwd naar...

groet,
Rob.

Zoot

• Guest
« Reply #2 on: 07 September 2009, 22:47:34 »
Quote from: "SaxieRob"
Tony,

Wat zijn je ervaringen inmiddels met deze sax.  nu ik er ook een heb aangeschaft ben ik daar uiteraard erg benieuwd naar...

groet,
Rob.

ojee, gaat er maar ff voor zitten........ :lol: . je krijgt nu toch pagina's tekst over je heen     :lol:

Offline Tony

• Member
  • *
« Reply #3 on: 08 September 2009, 09:50:59 »
Even in m'n herinneringen graven;
'k heb 'm dus wel opnieuw laten reviseren met Roopads en Noyek resonatoren. Speelde lekker, intonatie was goed, applicatuur was best ok en had een lekker rauw geluid. 'k Heb 'm verkocht aan iemand op het forum toen ik tegen m'n huidige Super20 aanliep.
Het is geen bijzondere toeter maar wel 1 die voor dat geld helemaal niet verkeerd is. Als ik er voor weinig tegen 1 aan zou lopen zou ik 'm denk ik zo weer kopen. Gewoon omdat het kan :)

Sorry dat m'n verhaaltje niet wat uitgebreider is. 't Is ook alweer ruim 2 jaar geleden dat ik die toeter had.

M'n lap tekst valt dus wel mee :)

Zoot

• Guest
« Reply #4 on: 08 September 2009, 10:22:02 »
:oops:  mijn fout    :oops:    ik dacht dat dat die toeter was waar je zo enthou over was......    :oops:
maar dat is dan die Super 20,

Offline Tony

• Member
  • *
« Reply #5 on: 08 September 2009, 10:38:08 »
Jaaaaaaaa... die Super20 is echt te gek!

Offline SaxieRob

• Member
  • *
« Reply #6 on: 08 September 2009, 11:50:37 »
Quote from: "Tony"
Het is geen bijzondere toeter maar wel 1 die voor dat geld helemaal niet verkeerd is. Als ik er voor weinig tegen 1 aan zou lopen zou ik 'm denk ik zo weer kopen.

Ik heb hem voor 500 euries gekocht.  Volgens de verkoper is ie in goede staat maar ik haal hem pas over 3 weken op.  Ik ben benieuwd...

groet,
Rob.

Offline Tony

• Member
  • *
« Reply #7 on: 08 September 2009, 11:53:50 »
Da's geen gekke prijs. Compleet met mondstuk en koffer enzo?
Verkopers zeggen meestal dat het in prima staat is. Daar moet je niet al teveel waarde aan hechten (helaas).
Hou altijd in je achterhoofd rekening met een revisie. Dan kan het nooit tegen vallen.

Offline SaxieRob

• Member
  • *
« Reply #8 on: 08 September 2009, 12:25:29 »
Da's geen gekke prijs. Compleet met mondstuk en koffer enzo?

Jazeker

Verkopers zeggen meestal dat het in prima staat is. Daar moet je niet al teveel waarde aan hechten (helaas). Hou altijd in je achterhoofd rekening met een revisie. Dan kan het nooit tegen vallen.

Ik schat dat een revisie tussen de 200 en 250 euries kost dan zou in het ergste geval de totaalprijs nog wel redelijk zijn dacht ik zo...  Nu nog leren spelen  :D

groet,
Rob.

Offline SaxieRob

• Member
  • *
« Reply #9 on: 23 December 2009, 09:12:16 »
Hij gaat weer in de verkoop, ik heb iets fraaiers gevonden (zie andere thread in de King sectie).

groet,
Rob