SD Systems LCM 85 MIC

Started by Ben Rodenburg, 19 February 2005, 19:22:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ben Rodenburg

heeft iemand ervaring met deze mooie, luxe en dure microfoon? ik ben van planmeer te gaan optreden en aangezien ik wel hou van een beetje bewegen en interactie met de ritmesectie tijdens het spelen wil ik een mic die ik op m'n saxofoon kan plaatsen maar ik zou graag ervaringen willen horen!

over deze mic gaat het

Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Ben Rodenburg

of heeft iemand hem nog liggen maar gebruikt hem niet is een reactie ook erg gewenst
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Erik

Benny,

Ik gebruik zelf al jaren een click on mic. van he merk AKG, en ben er erg teveden over. Ze zijn niet goedkoop maar je hebt dan wel een goede mic waar je jaren plezier van kan hebben. Een ander goede mic. is een sennheiser. Hieronder vind je enkele links voor wat meer details.

groeten Erik

http://www.akg.com/products/powerslave, ... ge,EN.html

http://www.sennheiserusa.com/newsite/pr ... sid=004520
Alt: Rene guenot,
     mondstuk: King,
     Rico plasticover riet 2,5.  Tenor: Keilwerth the new king,            mondstuk: Otto link 6*,            Rico plasticover riet 2,5.

Ben Rodenburg

ik heb ook ervaring mwet die van akg, ik ben er persoonlijk niet zo weg van, ik vind hem een beetje iel..... maar die sd systems heeft dus niemand ervairng mee begrijp ik?

the martin

kijk eens op het forum van www.saxontheweb.net
Ze hebben daar een link "electronic equipment" waarvan ik verwacht dat er wel het een en ander zal staan

Ben Rodenburg

ik kan die linhnk niet vinden :$

the martin

Hij is nu uit de lucht vanwege technische problemen.
Maar dit is de link:  http://forum.saxontheweb.net/

Funkysaxy

Ik weet niet of deze post nog zin heeft, maar ik plaats hem toch. ik heb zelf op het moment de SX-1, omdat mijn LCM 89 gestolen is na een gig.
Omdat ik toch tijdelijk iets anders moest hebben de goedkopere versie maar gekocght en de sx1 klinkt zeker niet verkeerd, en zeker niet voor dat geld. Ik vind hem beter het geluid over brengen dan de AKG.  de lcm 89 is echter van een heel ander caliber. je hoort echt alles...(dit kan je natuurlijk ook als vervelend ervaren.. denk aan de tikkende kleppen bij een wat ouder instrument) geen vervorming in je geluid, echt een super ding (*snik* ooit komt ie er weer en dan draadloos, maar eerst een nieuwe alt) dat mag ook wel voor dat geld wat je er voor betaald.
Als je de LCM85 al hebt ben ik zeker benieuwd naar je bevindingen

Greetz

Daan

zo te lezen erg veel ervaring op het gebied van apparatuur :)

Quote from: "Funkysaxy"Ik weet niet of deze post nog zin heeft, maar ik plaats hem toch.

tuurlijk gewoon plaatsen
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Daan

Quote from: "saxy-benny"maar die sd systems heeft dus niemand ervairng mee begrijp ik?

Ik sprak benny over microfoons en ik kwam erachter dat ik een sd modular heb ik ga hem strx uitproberen en vertel wel mijn ervaring ;)

Edit:

Hijs super!!!
Bij deze hoor je het geklepper heel erg :S pffff en je klank is veeeeeeeeeel mooier :) echt cool :P

Edit 2:

Hier heb je een indruk dat het wel degelijk verschil is: Klik hier!
En je hoordt het geklepper super hard ik dacht eerst wel wat is dat telkens die plof geluidjes wat ik door het spelen hoor maar goed dat waren mijn kleppen ;)

Ben Rodenburg

ik ga de LCM85 aanstaande dinsdag halen. en m'n eerste optreden is 27 aug weer. ik post in dit topic gelijk hoe hij is. en wat betreft de gevoeligheid:
er zit een tonecontrol op, die kan je instellen op gevoleigheid. en natuurlijk scheelt het ook heel veel als je de mic iets verder van je beker afzet (met zwamenhals dan) het schijnt ook heel erg te werken om een stukje stofdoek tussen de beker en de klem te doen. dit zorgt voor NOG monder contact van de microfoon en de sax wat schijnt voor beter gelijd te zorgen

the martin

Ik zal de link er maar even bij zetten
Review
viewtopic.php?t=452

Daan

Altijd weer erg grappig om oude berichten terug te lezen...
Ga je in de zomervakantie ook optreden bij de Efteling?

Ben Rodenburg

Ik blaas dit topic even nieuw leven in ;)

Ik heb mn mic nu al weer een tijdje en zal wat vertelen over mijn ervaringen.

Het geluid is goed. Tonecontrol is handig, zeker als je vaak wisselt tussen alt en tenor, ik heb liever meer tonebij de tenor dan bij de alt en het liefst heb ik dat zelf in de hand.

De preamp zelf vind ik een goed ding alleen jammer dat de plastic versie standaard geleverd word. ik heb gemerkt dat hij niet echt heel erg tourbestendig is en merkte na een tijdje dat t plastic ook neit geheel onbreekbaar was (lang leve gaffa tape!!)

Ik heb er kleine en grotere optredens mee gedaan, harde en wat minder harde en ik was altijd tevreden. Bij de kleine cafeetjes deed hij goed werk, bij de grote zalen deed hij goed werk

Alleen maar lovende woorden (behalve de preamp)