Author Topic: Gehoorbescherming aka oordoppies  (Read 11573 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harpje

• Guest
Re: Gehoorbescherming aka oordoppies
« Reply #15 on: 26 March 2009, 15:52:43 »
Quote from: "Jeroen79"
Wel een erg belangrijk onderwerp trouwens.

Ik heb oordoppen die ik ook op de motor gebruik. Het zijn standaard oordopjes (merk: Hearos) en je koopt ze voor ongeveer 8 euro bij vb motozoom. Maar ze zijn wel voor muzikanten gemaakt dus qua demping heb ik geen last dat het vervormd.

Vooral bij repetities was dit erg handig omdat de gitaren wel versterkt waren, maar de saxofoons niet. Je hoorde jezelf dus amper spelen. Met oordoppen in hoor je jezelf tenminste beter en je hebt op het eind van de avond geen piepende oren.

Bij optredens had ik ze weer niet in, daar kon het geluid vaak beter weg en klonk het allemaal minder hard. De repetities waren ook eigenlijk in een veel te kleine ruimte.
Maar juist bij repetities moet je je oren niet verknallen denk ik. je bent dan vaak ook langer bezig dan op een concert en staan je oren natuurlijk meer bloot aan teveel herrie.

hmmm ik heb ze gisteren ook bij motozoom betseld maar eigenlijk meer voor mijn Harley uit amerika. Die heeft open uitlaten en maakt dus wat meer herrie dan de Harleys gewoon uit Nederland. Zal ze eens uitproberen met repetities.

Offline Frank

• Member
  • *
« Reply #16 on: 12 June 2009, 14:34:53 »
Ik oefende al jaren met watjes in mijn oren vanwege het geluid van de drums in een oefenruimte. Dit deed ik daarna ook na optredens omdat het publiek (soms lekker dronken en doof) keihard in je oor staat te schreeuwen "dat ze het zo leuk vonden!" Auw!
Ik heb nu sinds een paar jaar "echte" in-ears. Wel even wennen maar echt stukken beter dan losse monitoren, watjes, oordoppjes etc. Deze jongens beschermen je ook nog eens je oren tegen kabaal van buitenaf en waar je ook gaat staan, overal heb je hetzelfde geluid. Kost wel wat knaken trouwens :D

Offline Steph Saxin' Spé

• Member
  • *
« Reply #17 on: 16 June 2009, 00:13:50 »
Quote from: "harpje"
Quote from: "Jeroen79"
Wel een erg belangrijk onderwerp trouwens.

Ik heb oordoppen die ik ook op de motor gebruik. Het zijn standaard oordopjes (merk: Hearos) en je koopt ze voor ongeveer 8 euro bij vb motozoom. Maar ze zijn wel voor muzikanten gemaakt dus qua demping heb ik geen last dat het vervormd.

Vooral bij repetities was dit erg handig omdat de gitaren wel versterkt waren, maar de saxofoons niet. Je hoorde jezelf dus amper spelen. Met oordoppen in hoor je jezelf tenminste beter en je hebt op het eind van de avond geen piepende oren.

Bij optredens had ik ze weer niet in, daar kon het geluid vaak beter weg en klonk het allemaal minder hard. De repetities waren ook eigenlijk in een veel te kleine ruimte.
Maar juist bij repetities moet je je oren niet verknallen denk ik. je bent dan vaak ook langer bezig dan op een concert en staan je oren natuurlijk meer bloot aan teveel herrie.

hmmm ik heb ze gisteren ook bij motozoom betseld maar eigenlijk meer voor mijn Harley uit amerika. Die heeft open uitlaten en maakt dus wat meer herrie dan de Harleys gewoon uit Nederland. Zal ze eens uitproberen met repetities.

En :?:

Zoot

• Guest
« Reply #18 on: 16 June 2009, 14:40:44 »
ik heb van Beter Horen deze :
Oordoppen op maat
Als u geregeld te maken heeft met veel lawaai zijn oordopjes op maat wel zo comfortabel. Van uw gehoorgang wordt een afdruk gemaakt zodat uw nieuwe oordopjes precies passen. Ingewikkeld? Dat valt mee. In onze hoorwinkels vertellen we u er graag meer over.

Niet dat ik ze op ga doen met spelen MAARRRRRrrr deze doppen hebben een apart filter en ik zou me voor kunnen stellen dat je bv. rode voor het motorrijden gebruikt en witte voor optredens. Het op maat gemaakte oordopje blijft dus gelijk, je wisseld gewoon van filter ( afhankelijk van hoeveel geluid je weg wilt filteren )
Ik heb ze al jaren voor op de motor en het bevalt prima.........

harpje

• Guest
« Reply #19 on: 18 June 2009, 01:16:23 »
Ik heb heel veel moeite om de oordopjes in mijn oren te krijgen.  :cry:  Eentje piept er al wat makelijker in maar de ander wil nog niet echt altijd goed erin gaan. Krijg ook een beetje oorpijn met die oordoppen. Ik loop ook inderdaad nooit met een walkman op omdat ik nogal gevoelige oren heb wat oordopjes betreft.
Kan ook geen direct geluid zoals met oordopjes van een walkman op mijn oren verdragen. Ik heb ze dus nog niet op een repetitie gebruikt.