Author Topic: Opname van mijn band  (Read 2928 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline EelcoW

• Member
  • *
Opname van mijn band
« on: 07 March 2007, 14:47:11 »
Ik heb met mijn band ons eindelijk een keer opgenomen met een mengpaneel erbij :) we konden niet op verschillende sporen opnemen, dus het klinkt nog niet helemaal goed, de piano is te hard en we hadden een electrisch drumstel, maar ik wilde het toch laten horen

http://www.myspace.com/hatsupband (rechtsboven staat de muziekspeler, Blue Bossa)

wat vinden jullie ervan?

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #1 on: 07 March 2007, 17:03:39 »
Mooie saxsound... Complimenten
Echt wel een goeie opname trouwens.

Jammer inderdaad van dat electrische drummertje.
EN als ik commentaar mag leveren, ik zou de pianist wat langere noten laten spelen, dat staccato werk maakt het vrij zenwachtig...

Maar verder complimenten

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 07 March 2007, 17:06:22 »
thnx :)

commentaar mag altijd :) graag zelfs. de piano is idd teveel staccato, en hij staat iets te hard.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #3 on: 07 March 2007, 18:34:29 »
Heeeeel gaaf!
Ik heb ook van andere saxofonisten die op dit nummer zoo mooi kunnen soleren, daar hoor jij ook bij ;) .

Ik vind het echt vet, tis niet mijn smaak qua sound, ik hou meer van een pop sound, deze doet me veel denken aan Dexter Gordon, beide even goed!

Jammer dat hij maar 3 minuten duurd, zat net lekker mee te 'dromen'... weet niet hoe ik het moet noemen... gelukkig bestaat er de 'play' knop ;)

En van die piano vind ik juist een extra toevoeging met die korte noten... Af en toe wel iets te snel een korte noot...

Kan je mij vertellen waarover je soleer? Ik kan het lang niet zo goed als jij, misschien kan je me de toonladders van dit nummer vertellen, dan kan ik hem zelf de noten van jouw versie uitzoeken voor meer ideetjes ;) .

petje af, maar dan wil ik ook graag weten welke nummers jullie eventueel ook zouden willen opnemen :) .
Het zou leuk zijn als je deze nummer toevoegd op het Saxforum Music Online (jij ook Edwin! :D ). Ga zo door  :smt006 .

Ik vind alleen dat je wel ietjes meer met accenten mag spelen, maar ik vind je versie echt mooi.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: 07 March 2007, 19:58:50 »
bedankt :) leuk om te horen zoiets. dat je me met dexter gordon vergelijkt is een enorm compliment :D

over wat ik soleer in dit nummer (in Bb staat dit) (1 akkoord per maat):

Dm7 Dm7 Gm7 Gm7
Em7b5 A7 Dm7 Dm7
F-7 Bb7 Ebmaj7 Ebmaj7
Em7b5 A7b9 Dm7 Dm7

ik speel in principe gewoon de akkoorden die er staan, en de toonladders die erbij horen. Ik speel ook aardig veel toonladderpatronen (bv op 1:10)
bij Em7b5 A7 benadruk ik de C# en de Bb extra, dat vind ik altijd wel lekker klinken.
en over Agealtereerd speel ik Bb melodisch min.

tja ik ben niet zo goed in uitleggen :P  :-D

welke nummers we nogmeer zouden willen opnemen? dat weten we zelf ook niet helemaal. dit was een beetje een experimentje en we hebben eigenlijk geen goede record-mogelijkheid (deze spullen mochten wij toevallig gebruiken een keer).

Offline Tom

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 08 March 2007, 16:05:54 »
Dat klonk inderdaad lekker.
Mooie vintage smooth jazz sound.
Meer, Meer, Meer.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #6 on: 08 March 2007, 18:20:51 »
Klinkt super! Chapeau!!!

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 08 March 2007, 22:30:20 »
bedankt voor de reacties :D

als iemand commentaar, tips of kritiek heeft, hoor ik het graag :) de band bestaat nog niet zo heel lang, en we willen graag verbeteren

Offline johnvs

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: 08 March 2007, 23:39:49 »
Quote from: "Eelcow"
over wat ik soleer in dit nummer (in Bb staat dit) (1 akkoord per maat):

Dm7 Dm7 Gm7 Gm7
Em7b5 A7 Dm7 Dm7
F-7 Bb7 Ebmaj7 Ebmaj7
Em7b5 A7b9 Dm7 Dm7

Volgens mij staat het in Dm( of Cm concert).
Sopraan:Yamaha Custom 875, Sugal Dave liebman
Altsax: Mark VI, Lebayle 8 gemod. naar DG
Tenor: Guardala BN, DG Crescent Contrabas: Frans uit 1868 en van Zalinge bas Gitaar: Gibson ES335, D\'Aquisto New Yorker