Kostprijs antiekgelakte selmer tenor sax referenece 54

Started by rubenvliegen, 31 March 2007, 13:28:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rubenvliegen

Hallo allemaal ik sta op het punt om een nieuwe toeter te kopen maar vermits men bij Adams aan de prijzigekant kan zijn had ik graag geweten wat zoiets mag kosten. Maw. hoeveel er van de prijs zeker afmoet om het instrument te kopen.
Tenorsax Selmer reference 36 antieklak
Tenorsax Adams
Mondstukken Selmer S80C* S80F

CBone

Amsterdam Winds zit op 4.295 Euri,
Harry Bakker is slechts 175 Euri duurder en
Saxcompany zit daar tussenin. Dat zijn hun prijzen volgens internet. Heb je een beetje een idee. De netto prijs van Adams zal daar bij in de buurt liggen (eerder richting de Bakker prijs dan A'Winds denk ik)

Succes, mooie sax, laat ff horen hoe het is afgelopen.

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Tom

Ik denk niet dat je veel afkrijgt.
Toen ik mijn Reference 54 kocht heb ik eerst es even rond gebeld om te vragen wat dat ding moest kosten.
Bij Amstedam winds was ie 4300 Euro
Elshout 4400 Euro en bij Saxcompanie 4295 Euro.
Het probleem is dat Selmer een adviesprijs heeft van 5858 Euro.
Ze worden dus al een stuk goedkoper verkocht.
Ik heb het bij iedere winkel gevraagd maar niemand gaf korting.
Misschien als je voor een bepaalde muziek vereniging besteld, maar ik denk dat het moeilijk wordt.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Surion

hier in belgie is het bij veel winkels zo dat als een vereniging de aankoop doet er makkelijk 20% van de kostprijs afgaat, kweet niet of dat bij jullie zo is? (ceciliakorting heet dat)
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action

rubenvliegen

Het is namelijk zo dat ik deze sax net daarom zelf wil kopen doordat vanzodra ik bij een andere vereniging ga spelen ik toch nog mijn sax heb. Er gaat nl niets boven een eigen persoonlijke toeter.

Maar ik heb idd nog niet van deze kortingen gehoord. Ik ga vragen an mijn muziekvereniging als zij ze bestellen op hun naam en dat ik hem zo terug betaal om toch ergens van te kunnen genieten.

P.S. Ik vind 4300â,¬ toch een redelijkgroot verschil ipv 6125â,¬
Dus dan moet hij bij Adams ook wel te krijgen zijn aan 4300â,¬
Tenorsax Adams

Tom

De prijs op de site van Adams is een adviesprijs van Selmer.
De verkoopwaarde ligt overal zo rond de 4300 a' 4400 Euro.
Maar daar zal je niet zo heel veel meer vanaf kunnen krijgen denk ik.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Surion

Quote from: "rubenvliegen"Het is namelijk zo dat ik deze sax net daarom zelf wil kopen doordat vanzodra ik bij een andere vereniging ga spelen ik toch nog mijn sax heb. Er gaat nl niets boven een eigen persoonlijke toeter.

ja maar je spreekt af dat je vereniging hem koopt, korting krijgt, en dat jij hem dan integraal overkoopt hé,... (voor dezelfde prijs, met de korting,... doe ik ook zo hoor, zelfs voor instrumenten waarmee ik niet in de vereniging zelf speel, daar maken ze bij ons in de vereniging geen probleem van, en bij de winkel weten ze dat toch niet,...)
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action

Pieter

Het hangt er allemaal maar vanaf. Neem je een proff. mee?
Dan betaal je over het algemeen de prijs die de winkel er voor zet. Neem je niemand mee en koop je hem zonder adviseur, dan kun je 10% bedingen. Dit geldt voor elke muziekwinkel en over het algemeen voor elk instrument.
Ik koop nooit zonder mijn docent en ik kan je verzekeren hij is elke cednt meer dan waard!
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

rubenvliegen

Ja zeker gaat er een docent mee. Anders smeren ze je bijwijze van spreken alles aan je laars.
Tenorsax Adams

Pieter

heel goed. Reken er dan maar op dat je gewoon de prijs van dewinkel betaalt, maar je hoeft dan verder ook geen zorgen te maken.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Jannerd

Adams is toch niet duurder dan het gemiddelde hoor  :wink:  koop altijd bij Adams, nooit klachten gehad.
Zie wel dat de prijslijst bij Adams niet de prijs aan de kassa is hé :) daar gaat nog zeker 18 (?) % vanaf aan de kassa.
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Maaarten

bij harrybakker en in deventer kost ie nu 4900-4950 euro.

nu moet je toch een tikkeltje masochistisch zijn om daar een reference te kopen
 :?

the martin

Maar kun je bij de goedkopere ook 4 of meerdere van de zelfde saxen proberen....
Dat is ook een stukje meer prijs waard...

Geloof mij. Elke ref zal weer anders spelen..
(Maak daar maar elke saxofoon van, hoewel dat bij Yamaha en Yanagisawa een niet al te groot verschil op zal leveren)

Pieter

Quote from: "the martin"Maar kun je bij de goedkopere ook 4 of meerdere van de zelfde saxen proberen....
Dat is ook een stukje meer prijs waard...

Geloof mij. Elke ref zal weer anders spelen..
(Maak daar maar elke saxofoon van, hoewel dat bij Yamaha en Yanagisawa een niet al te groot verschil op zal leveren)

mee eens....en bij HB kun je er zelfs nog wel meer proberen.

Maaarten

ja goed ieder z'n mening, en die refs verschillen per exemplaar. Maar ineens 500euro erbij vind ik niet normaal.

Dan ga ik liever naar een goedkoop adres, en als je daar een fijne aantreft kun je die ook meenemen. Saxcompany heeft ook meerdere exemplaren, alhoewel ze wat moeilijker zijn daar lees ik al.

maar dus wel; ieder z'n keus he, ik zeg niet dat een ander het zoals ik moet doen