Author Topic: hoe vervoer je een tenorsax het beste op een vliegtuig?  (Read 12305 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline rubenvliegen

• Member
  • *
Hallo allemaal,

Wij gaan deze zomer op concertreis naar China maar nu ik toch op het punt sta van een nieuwe toeter te kopen heb ik ook enkele vragen bij het veiligste vervoer in vliegtuigen.

Kan ik ze meenemen als handbagage?
Moet ze achter in het ruim welke koffer is dan het beste. Ik heb enkel een Andams Gig Bag als opbergmiddel.

En bij een nieuwe toeter hoort ook een nieuwe koffer dusja wat koop ik nu het beste?

Mvg. Ruben
Tenorsax Selmer reference 36 antieklak
Tenorsax Adams
Mondstukken Selmer S80C* S80F

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #1 on: 03 April 2007, 08:38:18 »
Ik heb er zelf geen ervaring mee..

Op het forum van saxontheweb.net is hier uitgebreid over gepraat.

Offline prodigy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 03 April 2007, 08:55:29 »
handbagage kun je vergeten, de koffer past nooit in dat bakje. Uit mijn hoofd, de maximum afmeting van handbagage is 55x40x20cm en ik heb vorige week ook weer eens ondervonden hoe spastisch de beveiligingsmensen op het vliegveld zijn.
Mijn trolly van het type "Cabin Baggage" waar ook een lintje "Cabin Baggage aproved" aan hing heeft 3 keer in zo'n bakje gestaan om de maat te bepalen en is 4 maal gewogen of die niet inmiddels zwaarder dan 10kg was.

Met ruim bagage wordt (lomp) gegooid, dus neem altijd een hardschalen koffer mee als je iets kwetsbaars vervoerd zoals je instrument.

goede reis!
yours Truly.
Prodigy

[size=84]NYS Serie I tenor  Otto Link STM 7*  Vandoren JaZZ 3[/size]

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: 03 April 2007, 10:02:53 »
Ik verplaats je vraag even naar "Overige vragen" aangezien het een sax-gerelateerde vraag is en geen vraag mbt het forum ;)