Author Topic: CD Single Rory de Kievit  (Read 2521 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
CD Single Rory de Kievit
« on: 03 April 2007, 18:43:40 »
Ik wou even dit nummer posten:

het gaat om between 2 worlds. het nummer is geschreven door Rory en mij, rory is me beste vriend en heeft nu een platencontract binnen weten te slepen en er staat ons ene hoop te wachten. veel gigs uiteraard, een cd single en misschien ook touren in t buitenland om zn cd te promoten.

www.myspace.com/rorydekievit

Nummer Between 2 worlds, aan het einde zit de saxsolo....

(Tis nog een ruwe mix, mix zal worden gedaan door niemand minder dan michel van schie)
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #1 on: 03 April 2007, 22:32:44 »
Nou nou dat werd tijd  :-D .

Ik zou best wel de CD willen kopen, alleen jammer datie nog niet uit is... , dan moet ik het maar met die Demo's doen :P
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #2 on: 03 April 2007, 23:27:35 »
whahaha

dit is met de mark 6 inderdad, maar achteraf vond ik me reference tochnet iets meer vetter klinken, maarja, met een equalizer valt ene hoop te redden!!!

michel van schie is idd de bassist van anouk. maar ook een welbegeerd producer!!

en wat betreft de saxsolo, tsjah, ik zeg altijd maar, you gotta save the best for last ;)
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #3 on: 03 April 2007, 23:28:42 »
Klinkt erg lekker... lekkere sound.
Zat net even op de website te kijken... leuke site!

Complimenten.  :smt026

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #4 on: 04 April 2007, 09:21:09 »
Ik zou willen dat ik zo zou kunnen spelen laten we wel wezen, maar dit is bedoeld als een CD-single en die moet dan wel perfect zijn...
Ik ga iets verder dan ik bij anderen zou doen.

Als je niet tegen kritiek kan niet doorlezen  :lol:

<Henk Jan Smit mode on...>
Moddervet nummer....
Alleen vind ik dan persoonlijk de saxsound soms op sommige momenten niet moddervet..

Niet dat ik het beter zou kunnen, maar qua sound heb ik niet echt de indruk naar een virtuoos te luisteren..
Ik weet dat je beter kan.

De eerste minuut is perfect. Niets meer aan doen.
Daarna heb ik een beetje de indruk dat je de drive een beetje kwijt raakt.
Ademsteun los laat of iets in die geest....
De snelle rifs zijn prima, naar die rustiger noten missen wat.... Nasaal bijna.

Solo is ook weer errug lekker, zou misschien iets feller van klank kunnen zijn. Die toptones zouden ook iets krachtiger kunnen..

Ik krijg het gevoel dat je niet helemaal lekker vrij uit aan het spelen  bent.. Was je nog niet echt gewend aan die MK6 :?:
Misschien had je toch je Ref moeten gebruiken..
<Henk Jan Smit mode off..>

Ik hoop dat je het als opbouwende kritiek ervaart..

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #5 on: 04 April 2007, 09:42:54 »
mijn reference was helaas niet goed, hij moest nodig gemaakt worden ,en ik ben het met je eens...

bovendien hadden we ook een beperkt assortiment microfoons, wat ook belangrijk is. we hadden een behringer b5 en een akg perseption. met bijvoorbeeld ene neumann of een akg c414 zou veel beter zijn geweest!

ik ben het dus met je eens, en alle kritiek is welkom hoor. maar bij het afmixen heb ik een grote vinger in de pap. ;)

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #6 on: 04 April 2007, 15:19:45 »
Pffjjjjuuuu..
Altijd weer fijn te merken dat mensen openstaan voor dit soort dingen  =D>