Saxforum
News:
Home
Marktplaats
Help
Login
Register
Saxforum
»
Saxofoon
»
Overige vragen
»
wijsheisdtanden VS. sax spelen
« previous
next »
Print
Pages: [
1
]
Go Down
Author
Topic: wijsheisdtanden VS. sax spelen (Read 3899 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
rubenvliegen
Member
wijsheisdtanden VS. sax spelen
«
on:
13 April 2007, 11:39:34 »
Hoi
Ik heb gisteravond mijn wijsheidstanden laten trekken. Weet er soms iemand of kan er soms iemand raad geven wanneer je het best terugbegint met spelen.
Ik heb net een 15 minuten gespeeld en dat doet nu enorm zeer. Dus als er iemand raad heeft laat het me dan weten.
Tenorsax Selmer reference 36 antieklak
Tenorsax Adams
Mondstukken Selmer S80C* S80F
Tony
Member
«
Reply #1 on:
13 April 2007, 11:57:55 »
Wijsheidstanden... wat een leuke benaming. Hier (in Holland) heet het verstandskiezen.
Ja, ik herken je verhaal. Het beste kun je even aan je tandarts vragen wat wijsheid is. Dat verschilt ook weer per mens hoe groot het gat is waar je kiezen uit zijn gekomen, of het gehecht is en dat soort dingen.
Mij werd aangeraden om toch een paar dagen even niet te spelen omdat je druk in je mond opbouwt en je hechtingen kunnen springen.
Amanda
Member
(No subject)
«
Reply #2 on:
13 April 2007, 14:50:31 »
Ik verplaats je vraag even naar Overige Vragen.
Zelf heb ik geen ervaring met het trekken van die kiezen. Heb ze allemaal nog.
Maar ik weet van mijn medesaxofonisten dat ze niet konden spelen tot de hechtingen eruit waren. Of opgelost, ligt eraan wat voor hechtingen dat je hebt.
Dat heeft inderdaad te maken met de druk die je opbouwt.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben
Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo
rubenvliegen
Member
(No subject)
«
Reply #3 on:
13 April 2007, 16:24:14 »
Mijn tandarts spreekt er zich nietoveruit wanneer ik terug mag beginnen dus ik zal dan maar wachten tot hij mijn hechtingen eruit heeft gehaald.
Jammer net nu ik mijn nieuwe sax heb.
Tenorsax Selmer reference 36 antieklak
Tenorsax Adams
Mondstukken Selmer S80C* S80F
Surion
Member
(No subject)
«
Reply #4 on:
14 April 2007, 01:51:45 »
ja, inderdaad, best gewoon niet spelen tot het genezen is, als je dat wel gaat doen loop je het risico dat de wondjes weer open gaan en he terug begint te bloeden zelfs, waardoor het probleem alleen maar langer gaat duren
Beaufour Saxophone Quartet:
http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band:
http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action
Print
Pages: [
1
]
Go Up
« previous
next »
Saxforum
»
Saxofoon
»
Overige vragen