Author Topic: Topsax  (Read 12012 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #15 on: 13 May 2008, 22:12:13 »
Quote from: "lwra"
Quote from: "FB"
..voor de duidelijkheid: hij wacht niet op een nieuwe sax..
maar op zijn inmiddels totaal gedemonteerde sopranino waarvan ik niet meer weet wat waar moet zitten...volgens mij zijn er ook schroefjes in de stofzuiger verdwenen en de hond dacht dat het een klein lantaarnpaaltje was..

eh... :roll: ... grapje??? :roll:

nee is geen grapje, ik ben zelf laatst nog bij FB langs geweest :cry:

Maar Anacho heeft grotere zorgen.
Zonde, die rietveldstoelen, en al het tenietgegane werk

ik post dit even, is filmpje van oud klasgenoot van me

Offline FB

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
(No subject)
« Reply #16 on: 14 May 2008, 07:41:53 »
Maarten: ik weet niet bij wie je langs bent geweest, maar niet bij mij...tenzij je 70 jaar en incognito was dus...
 :)

GRAPJE natuurlijk!!! wat de sax betreft!!!
Werkruimte is verboden gebied voor de hond.
En schroefjes...die zijn zo essentieel, daar ga je wel even extra opletten. Soms valt er 1 op de grond. Dan gebruik ik een magneet aan een stok..et voila!
Ik raak steeds meer onder de indruk van de sopranino: ziet er er beslist heel goed uit! En ik moet zeggen dat ik werken aan een vintage eigenlijk leuker vind dan aan een moderne sax.

Offline Anacho

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #17 on: 14 May 2008, 13:19:40 »
Dat kan ik me opzich wel voorstellen. Ik vraag me als ik die oude saxen zie ook altijd af waar 'ie allemaal geweest is en wie er op gespeeld heeft enzo :). Zeker bij die nino, die is tenslotte al hoogbejaard...

Ik ben zó benieuwd hoe 'ie wordt!  :D

Offline FB

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #18 on: 14 May 2008, 15:11:03 »
..je herkent em niet terug..in positieve zin dan...
 :wink:

Offline Tom

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #19 on: 17 May 2008, 08:12:05 »
..misschien moet ik toch maar een promotietoertje houden.
Mensen die belangstelling hebben om deze alt eens te proberen
kunnen mij emailen met naam/adres zodat ik een weekje door het land kan plannen.
Ik rijd met een pick-up met opzetunit...grote binnensteden met verkeercirculatie systemen mijd ik liever...mooi landelijk toeren...
 8)

Hang je caravan erachter.
dan kunnen we testen en kan je gelijk (waar nodig) een reparatie uitvoeren. :-D
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Offline lwra

• Member
  • *
Ja! ik heb hem!
« Reply #20 on: 01 June 2008, 14:51:03 »
Het is zover :D  Ik heb de sax! Ik heb hem laten testen door mijn Sax lerares en hij mag door! Ik ben er erg blij mee In het begin kreeg ik er niet echt goed geluid uit. :D  (vorige week zaterdag) maar het gaat steeds beter! Jullie horen nog wel meer, als ik er wat beter op kan spelen :P

Super sax hoor :-D
[/i]
[size=117]YanaGisawa 901. Altsax.[/size]
[size=90]Selmer C** | Rico 2,5[/size]

[size=75]Play sax if you don\'t know what to do![/size] [size=75]Totally Sax Crazy![/size]

Offline FB

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #21 on: 01 June 2008, 18:36:29 »
:D  :D  :D

Offline Shofar

• Member
  • *
    • http://www.adolphesax.be
Re: Ja! ik heb hem!
« Reply #22 on: 01 June 2008, 18:58:24 »
Quote from: "lwra"
Het is zover :D  Ik heb de sax! Ik heb hem laten testen door mijn Sax lerares en hij mag door! Ik ben er erg blij mee In het begin kreeg ik er niet echt goed geluid uit. :D  (vorige week zaterdag) maar het gaat steeds beter! Jullie horen nog wel meer, als ik er wat beter op kan spelen :P

Super sax hoor :-D
[/i]

Hmmm...Ik denk er eigenlijk ook over om een Ultimate aan te schaffen. Hoewel een alt net iets te klein is voor mijn ego
is het wel handig om mee te nemen als ik op de baan ben. Als vertegenwoordiger heb ik af en toe wel een uurtje tussen 2 afspraken vrij en dan kan ik lekker wat toeteren.
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

Offline lwra

• Member
  • *
Re: Ja! ik heb hem!
« Reply #23 on: 01 June 2008, 19:11:55 »
Quote from: "Shofar_so_good"
Hmmm...Ik denk er eigenlijk ook over om een Ultimate aan te schaffen. Hoewel een alt net iets te klein is voor mijn ego
is het wel handig om mee te nemen als ik op de baan ben. Als vertegenwoordiger heb ik af en toe wel een uurtje tussen 2 afspraken vrij en dan kan ik lekker wat toeteren.

Eh.. te klein? dat snap ik niet. :shock: De sopraan is pas klein!
[size=117]YanaGisawa 901. Altsax.[/size]
[size=90]Selmer C** | Rico 2,5[/size]

[size=75]Play sax if you don\'t know what to do![/size] [size=75]Totally Sax Crazy![/size]

Offline FB

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #24 on: 01 June 2008, 19:42:39 »
..zijn EGO is erg groooot...en zijn auto te klein, anders werd het een bariton...

Offline Shofar

• Member
  • *
    • http://www.adolphesax.be
(No subject)
« Reply #25 on: 01 June 2008, 19:54:32 »
..zijn EGO is erg groooot...en zijn auto te klein, anders werd het een bariton...

Héhéh  :-D
Met zo'n klein toetertje in mijn handen voel ik me een beetje naakt...
Wat moet dat zijn voor jullie nederlanders - velen onder jullie zijn een stukje groter dan het Belgische gemiddelde  :?
Om toe te geven, ja, een bariton, dat zou me smaken, maar dan zou ik een hummer moeten hebben als firmawagen...en dat wil mijn baas me (voorlopig) nog niet geven  8)
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

deHerbergier

• Guest
(No subject)
« Reply #26 on: 02 June 2008, 07:13:27 »
Wat moet dat zijn voor jullie nederlanders - velen onder jullie zijn een stukje groter dan het Belgische gemiddelde  :?

Tja, en dan spelen sommigen ook nog zo'n rechte clownstoeter :)

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #27 on: 02 June 2008, 08:56:23 »
Hee, niet spotten met de mooiste van de saxfamilie hè! Klein maar fijn heb ik altijd geleerd. :-D
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

deHerbergier

• Guest
(No subject)
« Reply #28 on: 02 June 2008, 12:52:56 »
Quote from: "Amanda"
Hee, niet spotten met de mooiste van de saxfamilie hè! Klein maar fijn heb ik altijd geleerd. :-D

Ik mag er mee spotten, ik speel er zelf op. (nog wel)

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #29 on: 02 June 2008, 13:17:12 »
Héhéh  
Ach, ik ben daar redelijk eerlijk over hé  
Met zo'n klein toetertje in mijn handen voel ik me een beetje naakt...
Wat moet dat zijn voor jullie nederlanders - velen onder jullie zijn een stukje groter dan het Belgische gemiddelde  
Om toe te geven, ja, een bariton, dat zou me smaken, maar dan zou ik een hummer moeten hebben als firmawagen...en dat wil mijn baas me (voorlopig) nog niet geven

Kom kom, een alt is kleiner, minder metaal dus cheaper. Als je toch Hollands bent waarom zou je dan een tenor sax nemen omdat hij duurder is ?  ;-)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."