mondstuk verkopen

Started by blabla, 18 April 2007, 19:22:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blabla

Hoeveel zou je voor een tweedehans Selmer S80 (alt) mondstuk kunnen vragen als je die zou verkopen?

Toevallig was ik dat mondstuk tegengekomen bij het opruimen (tegenwoordig speel ik op een ander Selmer mondstuk).

Iemand?

Ik weet trouwens nog niet of ik hm wel weg wil doen.. Weet iemand misschien het verschil tussen een S80 en een S90 Selmer mondstuk? Klopt het dat de S80 wat lichter speelt?

Maaarten

kijk maar op marktplaats. Je kunt er niet veel voor vangen. 20 a 30 euro misschien. en dan moet het nog in redelijke staat zijn.

Daan

een S80 heeft een vierkante kamer en de S90 volgens mij een ronde. Weet dit niet zeker, maar ik dacht dat dit het verschil is.

Het zijn beide mondstukken voor de klassieke muziek. De één vind de ene beter en de ander de andere... En... De S90 hoeft niet perse beter te zijn omdat het getal hoger is na de S ;) .
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Smelly Jelly

Quote from: "Maaarten"kijk maar op marktplaats. Je kunt er niet veel voor vangen. 20 a 30 euro misschien. en dan moet het nog in redelijke staat zijn.

Nee joh je kunt er veel meer voor krijgen. Bij mij gaat een S80 voor rond de  50 euro weg.
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Maaarten

Quote from: "Smelly Jelly"
Quote from: "Maaarten"kijk maar op marktplaats. Je kunt er niet veel voor vangen. 20 a 30 euro misschien. en dan moet het nog in redelijke staat zijn.

Nee joh je kunt er veel meer voor krijgen. Bij mij gaat een S80 voor rond de  50 euro weg.

Dat is wel mogelijk, maar er is veel aanbod met die c*. Dus moet wel echt een net exemplaar zijn.

blabla

Quote from: "Daan"een S80 heeft een vierkante kamer en de S90 volgens mij een ronde. Weet dit niet zeker, maar ik dacht dat dit het verschil is.

Het zijn beide mondstukken voor de klassieke muziek. De één vind de ene beter en de ander de andere... En... De S90 hoeft niet perse beter te zijn omdat het getal hoger is na de S ;) .

Dat van die kamers klopt, maar ik keek net toevallig op de site www.rieten.nl en toen stond er over die mondstukken dat ze minder geschikt zijn voor "lichte muziek"..

Tom

Dit mondstuk krijg je volgens mij bij (bijna) iedere sax die koopt.
Het lijkt mij dat je daar niet zo veel voor kunt vangen.
Hij zal op zich best wat waard zijn maar als het goed is hebben we er bijna allemaal eentje liggen.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Smelly Jelly

Quote from: "Tom"Dit mondstuk krijg je volgens mij bij (bijna) iedere sax die koopt.
Het lijkt mij dat je daar niet zo veel voor kunt vangen.
Hij zal op zich best wat waard zijn maar als het goed is hebben we er bijna allemaal eentje liggen.

Dat valt dus best mee, ik heb er dit jaar al drie (afhankelijk van de staat) voor rond de 40, 50 euro verkocht. Er is veel aanbod van maar ook veel vraag naar de S80, bij een Yamaha sax krijg je namelijk vaak een Yamaha mondstuk wat iedereen zo snel mogelijk wil omruilen voor een Selmer (en terecht). Ook de letters hoger dan C* zijn populair, bij de wat meer gevorderde spelers die wat meer weerstand/toon zoeken.
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3