dit topic was (wat flauw, geef ik toe) een voorbeeld van een vraag die je zou kunnen stellen zonder eerst even zelf op onderzoek uit gaan ( om bv een fingerin chart te downloaden)
maar brengt, geheel onverwcht voor mij een interessante wending. Ik maak mij niet druk, maar ben wel leergierig.
Heb laatst een interessante analyse gelezen over een solo van Charlie Parker en daar kwam dit ook in voor: het benaderen van de volgende noot (of zelfs een voorbereiding op de daarop volgende).
Mijn respect voor je geduld, je zorgzame uitleg en het niet reageren op `etterbakjes`in de klas...docent??

Hoe dom je zelf een vraag ook kan vinden, je moet je altijd realiseren dat de domheid wel eens bij jezelf kan liggen. Je eigen kennis kan best wel eens te beperkt zijn om de vragen van anderen goed te kunnen inschatten.
Een van de belangrijkste zaken wat betreft saxofoonspelen is het feit dat er een heleboel is wat niet vast ligt,zoals bv:
Je hebt het over fingeringcharts?

Geven die ook aan wanneer je welke greep gebruikt?
en
Intoneren heeft alles te maken met klankvoorstelling, en du s "voorbereiding" van de volgende noten de je gaat spelen. En dat niet alleen in solo's maar zeker in samenspel!
Ik begrijp niet dat je daar nu pas, en zeker niet ,dat je daar TOEVALLIG achter komt.
Het gevaar van alleen op internet naar informatie zoeken is dat die informatie onvolledig is en toch voor de hele waarheid wordt aangenomen.
Verder is het zoeken op internet niet voor iedereen een optie.
En ik vraag me verder ook wel af of jij nog weet welke "domme vragen" jij gesteld hebt in een tijd dat je nog maar net begon iets te leren.
Geen vraag is te dom, haje..of fb of whatever. En domme vraagstellers bestaan ook niet! Wel wijsneuzen die denken te kunnen oordelen over de hoeveelheid kennis die anderen bezitten.