Main Menu

Eastmann saxen marktplaats

Started by JazZeus, 24 May 2007, 09:51:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JazZeus

Hoihoi,

Ik heb op marktplaats.nl al een aantal keer sopraan, alt en tenorsaxen zien staan voor respectievelijk 249, 225 en 299 euro. Ze zijn van het merk Eastmann en worden aangeboden ene Jo Joosten uit Limburg, het gaat om nieuwe saxen.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een tenor en sopraan sax "voor erbij". Kent iemand dit merk? Weet iemand of dit kwaliteit is (voor deze prijs dan)?

Ik kan zelf moeilijk een keer daar gaan spelen omdat ik in noord-holland woon en weinig tijd heb om er eens langs te gaan.

Bij voorbaat dank.

P.S. Ik kan geen link sturen van de advertenite, maar als je zoekt op "sax nieuw eastmann" zou je wel wat moeten vinden.
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard

johnvs

Jo Joosten is een heel goed bekend staande winkel en reparateur. Hij levert en repareert veel voor de harmoniën en fanfares in de buurt.
Ik kom er wel eens en heb ook de Eastman sax gezien en gehoord. Het isnstrument was veel beter dan de prijs liet vemoeden.
Ik ben indertijd met een Bundy begonnen maar zou nu zo'n Eastman nemen.
Sopraan:Yamaha Custom 875, Sugal Dave liebman
Altsax: Mark VI, Lebayle 8 gemod. naar DG
Tenor: Guardala BN, DG Crescent Contrabas: Frans uit 1868 en van Zalinge bas Gitaar: Gibson ES335, D\'Aquisto New Yorker

FB

Eastmann is een Chinees product...niks mis mee.
Maar.. de duurzaamheid kan te wensen overlaten. Als je van plan bent je "Eastmann" dagelijks flink te bespelen kun je tegen problemen aanlopen met veren en assen. Ook de polsters zul je (waarschijnlijk) na 2 jaar willen vervangen.
M2c
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

Jannerd

Volgens mij kan dit niet veel zijn..

Maar het zijn natuurlijk jou centen :)
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

johnvs

Heel veel wat je tegenwoordig aan technische dingen koopt wordt in China gemaakt. De arbeidslonen liggen daar nog extreem laag. Overigens: de prijs van europesche saxen bestaat bijna geheel uit arbeidsloon (plus een extreme marge van sommige leveranciers).
En Jo Joosten gaat z'n goede naam niet vergooien door rommel te verkopen.
Sopraan:Yamaha Custom 875, Sugal Dave liebman
Altsax: Mark VI, Lebayle 8 gemod. naar DG
Tenor: Guardala BN, DG Crescent Contrabas: Frans uit 1868 en van Zalinge bas Gitaar: Gibson ES335, D\'Aquisto New Yorker

Saxmenneke

Hoi,

nou ik heb ze geprobeerd....was een ramp.....stemming klopte niks van en de veren kon ik na twee weken spelen laten bijstellen..... Eastman, zeg maar No Man! Dan heb ik wel al veel betere Chinese saxen gezien. :mrgreen: