Eindelijk leuk mondstuk gevonden - hoop ik

Started by Shofar, 25 May 2007, 13:05:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shofar

De mythische queeste naar het juiste mondstuk...
De meesten kennen het veronderstel ik veel beter dan ikzelf..

Maar goed, ik heb ontdekt dat metalen mondstukken niet
zo zeer mijn ding zijn.

Ik heb de OL 7* en de OL NY 5 effe gehad - in het begin wel
ok, maar eboniet smaakt me precies iets beter.

Gisteren kreeg ik een andere binnen: de selmer S80 C**.

Die smaakt me heel wat beter moet ik zeggen :-)
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

Zoot

vraag maar es even naar Paul's mondstukken boekje... er gaat een wereld voor je open. Daarom heb ik 'm maar gauw dichtgegooid. :wink:   Ik denk maar zo Ik heb leren rijden in EEN auto zonder de versnellingsbak gewisseld te hebben, geen turbo geplaatst, niet opgeleukt maar ik heb wel een rijbewijs. Ik zou nu weleens een rally willen rijden    :shock:

Shofar

Quote from: "Zoot"vraag maar es even naar Paul's mondstukken boekje... er gaat een wereld voor je open. Daarom heb ik 'm maar gauw dichtgegooid. :wink:   Ik denk maar zo Ik heb leren rijden in EEN auto zonder de versnellingsbak gewisseld te hebben, geen turbo geplaatst, niet opgeleukt maar ik heb wel een rijbewijs. Ik zou nu weleens een rally willen rijden    :shock:

Héhéhéh  :-D
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

Daan

Ik heb het boekje nog steeds niet gekregen, kunnen jullie het niet ff naar mijn mail sturen?  ;-)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Shofar

Ik lijk het nergens te vinden in mijn pc.
Zal nog effe zoeken.
Heb wel geprinte versie.

I'll keep you posted

Smelly Jelly

Quote from: "Daan"Ik heb het boekje nog steeds niet gekregen, kunnen jullie het niet ff naar mijn mail sturen?  ;-)

je kan het gewoon downlooie op paul zn site... toch?
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Shofar

Pfffffffff...
't Begint alweer...

Ik greep gisteren effe terug naar mij OL
en eigenlijk...smaakt ze zo slecht nog niet...

Net zoals met een sigaret vroeg ze om meer...

CBone

The never ending story van de mondstukken. Een kleine persoonlijke tip, wissel zeker in het begin niet teveel en blijf lekker even met 1 mondstuk aan de gang. Ik heb niet teruggezocht, maar meen me te herinneren dat je nog niet zo lang geleden begonnen bent toch. Zeker een reden om niet teveel te wisselen en ga niet naar een te grote tip (OL7 is toch behoorlijk, de 5 is dan al beter). Die C* is een goed mondstuk, om te beginnen en zelfs als je dat wilt om bij te blijven, geen slechte keuze om je op te ontwikkelen.
Eerst de fundering stevig neerzetten, daarna het huis bouwen en verbouwen.  :D

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Tom

Quote from: "CBone"The never ending story van de mondstukken. Een kleine persoonlijke tip, wissel zeker in het begin niet teveel en blijf lekker even met 1 mondstuk aan de gang. Ik heb niet teruggezocht, maar meen me te herinneren dat je nog niet zo lang geleden begonnen bent toch. Zeker een reden om niet teveel te wisselen en ga niet naar een te grote tip (OL7 is toch behoorlijk, de 5 is dan al beter). Die C* is een goed mondstuk, om te beginnen en zelfs als je dat wilt om bij te blijven, geen slechte keuze om je op te ontwikkelen.

Mee eens,
Niet teveel wisselen in het begin.
Probeer een goede sound te ontwikkelen op een medium mondstuk en ga dan eventueel over op een ander mondstuk.
Van teveel wisselen wordt je echt niet beter.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Shofar

Quote from: "Tom"
Quote from: "CBone"The never ending story van de mondstukken. Een kleine persoonlijke tip, wissel zeker in het begin niet teveel en blijf lekker even met 1 mondstuk aan de gang. Ik heb niet teruggezocht, maar meen me te herinneren dat je nog niet zo lang geleden begonnen bent toch. Zeker een reden om niet teveel te wisselen en ga niet naar een te grote tip (OL7 is toch behoorlijk, de 5 is dan al beter). Die C* is een goed mondstuk, om te beginnen en zelfs als je dat wilt om bij te blijven, geen slechte keuze om je op te ontwikkelen.

Mee eens,
Niet teveel wisselen in het begin.
Probeer een goede sound te ontwikkelen op een medium mondstuk en ga dan eventueel over op een ander mondstuk.
Van teveel wisselen wordt je echt niet beter.

Wel...ik wil er inderdaad effe mee kappen met die zoektocht.
Ik ben nu een goeie 3 maand bezig, maak goeie vorderingen - in hoeverre ik daar kan over oordelen - maar al mijn buren vinden dat ik héél goed bezig ben en evolueer  :-D

Maar 't is genoeg geweest.
Ik droom zelfs van mondstukken  :?