Als je in een (fatsoenlijke) band wil gaan spelen, wat voor kennis heb je dan allemaal hard nodig/wat moet je echt kunnen?
fatsoenlijk heb jij alleen voor ogen voor jezelf... Wat voor de één fatsoenlijk is is het totaal niet voor een ander! De één kan wel in een gotich band of metal gekrijs (ik weet niet hoe ik het moet noemen...) spelen en is voor hun fatsoenlijk maar dat is het voor mij bv. totaal niet...
Dit zijn dus echt de dingen die je zelf zou moeten ondernemen of met je ouders natuurlijk. Dus gewoon ergens even aankloppen en proeven of het een fatsoenlijke band is en of het niveau je bevalt...
Of je nou wilt soleren in een band of niet dat zijn meestal je eigen keuze... Maar een echte must vind ik het lezen van bladmuziek... Al hebben er mensen bij voorgaande onderwerp aangegeven dat zij het makkelijk zonder kunnen doen, toch vind ik dat het makkelijk lezen van bladmuziek noodzakelijk is... Je kan niet al die 100+ nummers elk riedeltje in je kop stampen en dat het foutloos gaat... Bovenal staat het plezier natuurlijk voor op...
Pieter en de rest wou je alleen maar helpen, en voel je je niet aangevallen (al weet ik dat ook wel als tiener

), het is en blijft een forum dus reacties kan je krijgen die je niet verwacht had...
ik vroeg me eigenlijk één ding af...
Je vroeg wat voor kennis je echt nodig zou hebben om in een fatsoenlijke band te kunnen spelen... Volgens jouw leraar en je gevoel ben je er zeker klaar voor om in een echt bandje te spelen. Dan ga je toch vanzelf ff opzoek naar een leuke fatsoenlijke band. Waarom zou je je afvragen of je wel aan de eisen zou voldoen voor een fatsoenlijke band terwijl je leraar en jezelf het gevoel hebben dat je er zeker klaar voor bent...
Wij weten ook niet beter wat jouw ervaring is... Wij willen alleen dat je de lat niet veeeeel te hoog legt dat dat uiteindelijk demotiverend is... Je gaf zelf aan dat er je gaandeweg dingen blijft leren. Nou zijn dat kennis ook te leren in de praktijk dus ga er gewoon op af en ga naar een door jouw "gekeurde" fatsoenlijke band

, niemand die je tegen houdt. Niet geschoten is altijd mis... Nee heb je of ja kan je krijgen.
Ik speel zelf al een tijd in een (voor mij fatsoenlijke) (big)band en het word ook alleen maar leuker

.
Je zou miss niets aan mijn reactie hebben maar toch wou ik dit ff melden...
Velen zijn hier om te helpen, een afsnauwing of wat dan ook voor iemand is toch het minste wat je kan doen...