Hoeveel mondstukken heb jij?

Started by Tony, 15 June 2007, 00:30:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

niesten

In totaal 6 (voor 3 saxen)

alt: Keilwerth (wat bij de sax zat), Selmer C**, Rousseau (hoe schrijf je dat?!?)

tenor: Selmer D, Otto Link

bari: Selmer C*

Maaarten

ik heb laatst nog een selmer metal c* uit de jaren 60 erbij gekregen.
Spreekt moeilijker aan dan ebonieten versie vind ik, met zelfde riet.

Tom

Even een update.

Tegenwoordig heb ik voor mijn Tenor:

Selmer C*
Otto Link Metal 6*
Berg Larsen Stainless 100/2 SMS Duckbill
Lebayle Metal Jazz 7

Voor Alt:

Selmer C*
Metal Zinner (Ed sperber) 5
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

jeebee50

Ik heb een selmer C* en een Otto Link 5.
Een plastic ding van het merk "RICO, die bijgeleverd werd, reken ik niet tot mondstuk.
-- To sax or not to sax, that's no question --

Alt sax Selmer SA 80-II jubilee, mondstuk Selmer Claude Delangle, rieten: van Doren Jazz 2,5

tenorsaxman

mijn hoofdmondstuk op tenor is een Hard Rubber Otto Link 7
. een oude "slant signature" . Fantastisch mondstuk, alleen de .105 opening is mij een fraktie te klein. ( soms)
Voor kleinere zalen /bezettingen gebruik ik soms een Morgan 7L. Ook heel goed gemaakt, spreekt super aan maar is nog kleiner (.95).
Weet iemand een goede nederlandse "refacer" ? Ik ben heel tevreden met het soort mondstuk alleen minder met de tip openingen...

the martin

Ik weet dat saxpoint zelf mondstukken maakt...
GEEN ERVARING MEE OVERIGENS...

Maaarten

ik heb er hele positieve dingen over gehoord

anzy

Een yamaha standaard geval, Dukoff L5, en een Dolnet verkleurd Dolnet mondstuk.[/list]
http://www.myspace.com/anzila

dolnet alt+ dukoff

K.Raggers

Speel het meest op een Brilhart ebolin , en gebruik daarnaast een Nep otto met grote kamer,
ben de laatste tijd bezig met nog zo'n mondstuk de kamer en de tip te veranderen [ monikenwerk]
Gebruik soms S 80.
Heb een gebruikte hangende vitrinekast gekocht om al mijn oude mondstukken in te vezamelen zoals een
houten bariton mondst. uit 1900, witte Brilhart tonalin,stalen Berg Larsen en een partij oude franse mondstukken
af en toe is het wel eens leuk om de oude monst. te proberen, soms mooi geluid maar wel hard werken
Eigen mondst.speelt daarna weer naar volle tevredenheid
laatbloeiende sax fanaat repareert, reviseert
voor de hobby, liefst oude Amerikanen

Anacho

Ik zet het maar even hier...

Vanmiddag bij Harry Bakker 1 op 1 geruild: Meyer 8 voor bariton en S80 C** voor sopraan tegen tweemaal S90 200 voor bari en sopraan, alle vier tweedehands dus. Maar ik heb nu twee fijne mondstukken en ben er twee kwijt waar ik niet blij mee was  :mrgreen: dank Harry!

Henk de Gans

had ik voor 1 gestemd, kon ik vandaag bij Harry Bakker toch de verleiding niet weerstaan een tweede exemplaar te kopen  :lol:
het is een Otto Link OLR-404-5* geworden!
Wel weer enigszins voorbarig, ik kocht namenlijk ook nog het TIPboek saxofoon, en daarin stond een link naar  Henk Rensink, die onafhankenlijk advies geeft voor wat voor jou het beste mondstuk zou zijn (hij heeft een methode om dit vast te stellen)!
Maar goed, ik denk dat ik na de zomer hier evenwel maar eens langs ga! (dus wellicht krijg ik dan 3 mondstukken  :roll: )
sedert 26-6-2008
Tenorsax: Yamaha YTS 475/Otto Link OLR-404-5*
riet: Fibracell 3.5

Daan

Er zijn al vele verhalen over Henk Rensink geschreven.
Vele mensen die ervaring hebben met hem.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

harpje

Quote from: "Daan"Er zijn al vele verhalen over Henk Rensink geschreven.
hahahaha kijk maar op trompet.nl  :lol:
Hele discussies waarop heer Rensink zelf ook nog reageerd.

Henk de Gans

Quote from: "Daan"Er zijn al vele verhalen over Henk Rensink geschreven.
Zijn dat dan goede of slechte verhalen?
Ik lees op zijn site dat diverse winkels hem ook uitnodigen voor dagen waarop hij adviezen geeft!
sedert 26-6-2008
Tenorsax: Yamaha YTS 475/Otto Link OLR-404-5*
riet: Fibracell 3.5

Maaarten

dat is gewoon kul man. Je moet wennen aan mondstukken enzo. En tuurlijk, een link 10* zal je niet passen, maar iets gangbaars vaak wel.

Ik kon met mijn Selmer E totaal niet overweg. Ik heb er la voz op gezet ipv vandoren ZZ. Nu speel ik er heerlijk op!
Je maakt het ZELF uit wat je kiest.

Dat is dan 50 euro, kun je overmaken op rek. nr. 314312544 tnv Rabobank doetinchem, ovv advies maarten