Main Menu

voliere

Started by sopraan!, 02 July 2007, 11:20:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FB

..IK (!) vind vogels nu juist dieren die vrijheid symbolisren: lekker kunnen vliegen..als je ze opsluit sluit je niet alleen vogels op,maar ook het symbool  `Vrijheid`
Dat vind ik triest dus (ook)
That`s all.
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

Bianca

Wij wonen toch ook in huisjes?!
En ik had vroeger 2 tamme parkietjes, die vlogen lekker door de kamer...
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax

FB

Wij wonen in huisjes OMDAT we niet kunnen vliegen.
TopSax saxofoons

Bianca

En vogels maken piepkleine nestjes waarin ze de kont niet kunnen keren... :-D
Van link naar rechts:

Daan

eigenlijk heeft FB daar wel een heel goed punt...
wij wonen in huisjes omdat we dat willen. Wij kunnen overal waar we naar toe willen. Die vogels kunnen niet overal naar toe waar ze willen vliegen... Maar dat is dus met elke dier. Ik heb zelf een hond, ik laat hem wel telkens uit. Ik vind het nooit erg om die hond even uit te laten ook al zijn de andere er niet... Maar het is dus heel soms dat niemand thuis is of mijn broer is thuis dan wordtie eigenlijk niet uitgelaten. Tis misschien voor een korte tijd, maar hij kan dan niet zijn behoefte doen...
En vogels horen ook gewoon vrij in de ronte te kunnen vliegen overal. Ze hebben tenslotte wel onderdak en eten maar dat is toch wat anders dan inderdaad de vrijheid.

en granny je hebt wel twee van die erg mooie parkieten!
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

FB

"En de vogels vliegen van Oost naar West Berlijn, omdat soms in het Oosten, soms in het Westen willen zijn" (citaat)

Eigenlijk had ik helemaal niet op dit topic willen reageren, maar een zeker iemand, veelvuldig hier aanwezig, heeft door een opmerking mij kunnen verleiden. Als we langzamerhand van voliere->vogels->vrijheid->Bird-naar >sax kunnen komen, is het wellicht toch de moeite waard geweest.
 8)
TopSax saxofoons

Daan

Quote from: "FB"voliere->vogels->vrijheid->Bird-naar >sax

Ok misschien de vrijheid die bird bevond met improvisatie? Zo zien wat mensen het trouwens wel over improvisatie :) .
Maar hoe Bird aan die naam komt is helemaal dieronvriendelijk... :S Of was het misschien om die kip uit zijn lijden te verlossen =/ who knows...
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

FB

..de prive dingen die Charlie Parker deed staat in boeken..
wat ie met zijn sax deed was zoeken...naar vrijheid.

Een gekooid mens....en ..op sax gebied een voorbeeld voor velen.

Kooien (volieres) zijn "instrumenten" om te kooien.
Daar hou ik dus niet zo van
TopSax saxofoons

Tom

Ik vind kooien wel goed.

Er was eens een aapje.........toevallig bij mij in de omgeving.
Die kwam eruit.
Heeft toch aardig wat schade aangericht.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Bianca

Ja, en wie zijn fout was dat...die van de mens of van dat aapje...(ik weet het wel)

Maar ik ben het er wel grotendeels mee eens (90%) dat dieren eigenlijk niet in een kooitje moeten verblijven...
Kooitjes zijn voor criminelen, niet voor beestjes.
Van link naar rechts:

Sonny

FB:
Quotevoliere->vogels->vrijheid->Bird-naar >sax

Yeah! Now we're talkin' business! ;-)
Happiness is a nice wet reed (Dexter Gordon)

Bianca

Yep...I know.
Wij kijken er 'gewoon' tegenaan, omdat we er mee opgegroeid zijn, en het een gewoonte geworden is, maar inprincipe, als je diep doordenkt, horen vogeltjes in de vrije buitenlucht thuis...ik heb, toen ik een jaar of 12 was, 2 parkietjes gehad (van mijn moeder), die zijn door- en door verwend geweest, was stapelgek met ze, en ze mochten altijd rondvliegen. Ze zaten dan lekker te keuvelen voor de spiegel. Ik weet zeker dat ze geen slecht leven hebben gehad, maar daarna heb ik nooit geen vogeltjes meer gehad.
Mijn moeder heeft een voilère thuis, en eerlijk gezegd, heb ik haar al vaker gezegd dat vogeltjes hier niet thuishoren, maar in een tropisch gebied, waar ze kilometers ver kunnen fladderen...
Dus als je mij zou vragen: vogeltjes in een kooitje of vrije vogeltjes....het laatste.
Van link naar rechts:

Zoot

dat was ooit eens ja, de vogeltjes die nu in kooitjes zitten zouden in de vrije natuur niet eens kúnnen overleven.................... de mens heeft het al verpest voor de meeste dieren. zorg goed voor ze en ze zijn veel beter af dan bij de handelaar / broodfokker.

8) heeft er misschien iemand een japanse nachtegaal voor me  8)

Bianca

Yep, zoals de mens al meerdere dingen verpest heeft........ :(

En mag het ook een Taiwanees nachtegaaltje wezen?!
Wou je meezingen???

En trouwens...ik heb net vanmiddag een begrafenis gehad... :cry:
Zag een dood mereltje liggen onder één van de grote bomen op het stuk waar ik altijd mijn hondjes uitlaat.
Vond het zó zielig dat ie daar zo lag, ik heb haar (vrouwtje) meegenomen een diep gatje gegraven (heb altijd een schepje bij me), mooie grote groene blaadjes geplukt, en een mooi grafje gemaakt.
Heeft dat beestje wel verdiend, die vogeltjes zingen ook altijd zo mooi. En al zongen ze niet mooi...
Hoe het beestje gestorven is, weet ik niet, misschien wel een knal gekregen van een kraai, want die zitten daar ook.  :smt021  (geintje)
Van link naar rechts:

Zoot

[/quote]
Vond het zó zielig dat ie daar zo lag, ik heb haar (vrouwtje) meegenomen een diep gatje gegraven (heb altijd een schepje bij me), mooie grote groene blaadjes geplukt, en een mooi grafje gemaakt.
Quote:oops: je bent lief  :oops: