Helaas, ook Boots is niet meer

Started by CBone, 03 July 2007, 23:50:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CBone

2007 is blijkbaar geen goed jaar.
Boots Randolph is helaas overleden........

http://news.yahoo.com/s/ap/20070703/ap_ ... mThVZY24cA

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Tom

Ah Jammer,

Sonny Rollins zal het toch nog wel een half jaartje uithouden? :shock:
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Thijs Leuven

Dat hoop ik wel ja, want ik wil echt heel erg graag naar dat optreden toe!
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Tony

Sonny Rollins speelt toch in nov. in A'Dam?
Wie gaat er? Ik wel i.e.g.

Sonny

Dit keer niet...
Ben 2x achter elkaar geweest... De 2e keer was een beetje teleurstellend... Het leek wel een copie van het jaar er voor... Maar wie hem nog niet heeft gezien? Go go go!!! Het is wel magisch om zo'n grootheid in het echt te zien!
Happiness is a nice wet reed (Dexter Gordon)

Tom

Ik ga wel.
En met hoge verwachtingen eigenlijk.
Ik heb hem nog nooit eerder gezien dus het zal wel te gek worden denk ik.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.

JazZeus

Ik ga ook! Ik heb zo'n Entree-jongerenpas, dus ik kan er waarschijnlijk voor 5 euro heen :-P
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard

Tom

Ja inderdaad,
Met zo'n pas mag je voor een scheet en drie knikkers naar binnen.
Zijn er nog kaarten eigenlijk?
Ik had verwacht dat het ondertussen wel uitverkocht zou zijn.

Tom

En ga ik nog iemand tegenkomen in het Concertgebouw?

Thijs Leuven

Ik ben vorige week woensdag bij Rollins geweest in Brussel, ik vond het zwaaaaaar tegenvallen. Hij had nog wel zeer veel volume, maar ik vond zijn sound absoluut niet mooi en de stijl waarin ze speelden ook niet. Het was een soort halfzachte mainstream jazz met een jaren 80 sound, electrische bas (waardeloze bassist...) en wat percussie erbij. Desalniettemin was het erg mooi om toch nog een van de oude legenden gezien te hebben.
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Tom

Ben net terug uit Amsterdam.
Ik vond het een geweldige ervaring.
Inderdaad mainstream Jazz maar erg goed uitgevoerd.
Een kwestie van smaak denk ik dus maar.
En Sonny Rollins blijkt nog aardig te kunnen zingen ook.
Geweldig om daar getuige van te zijn.
Dit was echt nieuw voor mij.
En eh, Bob Cranshaw is nou niet echt een kleine Bassist hoor.
Desalniettemin, ik heb een leuke avond gehad.

Thijs Leuven

Dat hij geen kleine bassist wil niet zeggen dat het een goede bassist is. Ik was absoluut niet onder de indruk van hem.

En goed uitgevoerd... daar zijn we het dan gedeeltelijk overe oneens, wat Rollins deed was over het algemeen goed... Alleen herkende ik na 2 nummers de meeste van zijn trucjes en handigheidjes om door schema's heen te komen...  :lol:

Ook vond ik het erg zonde om te horen dat zijn handen zijn gedachten niet meer bijbeenden... Als hij snel wilde spelen hoorde ik alleen maar vaag geruis, geen duidelijk hoorbare tonen.

Gezongen heeft hij in Brussel niet  :lol:

Thijs Leuven

Mijn avond was trouwens ook heel erg leuk hoor  :-D

toet

Quote from: Thijs LeuvenDat hij geen kleine bassist wil niet zeggen dat het een goede bassist is. Ik was absoluut niet onder de indruk van hem.

Bob Cranshaw is een geweldige bassist, luister maar eens naar 'de sidewinder'van Lee Morgan of naar zijn spel op blue note albums van Hank Mobley. Als jij half zo goed bent op je saxofoon als hij op zijn bas mag je heel trots zijn!
Vond wel dat zijn geluid bij het Sonny Rollins consert bagger was, hij had beter contrabas kunnen spelen ipv electrische bas.
Zolang er getoeterd wordt is er hoop.

EelcoW

Dit topic is een jaar oud, heeft dus niet echt zin om het omhoog te schoppen..