Main Menu

Muzikale binnenkomer!

Started by Maike, 08 July 2007, 23:04:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maike

Dag allemaal,

Vandaag ben ik maar eens lid geworden van dit forum. Af en toe kijk ik er op om te zien of er mensen uit deze buurt komen (Doetinchem/Zutphen). Ik ben Maike en ik ben 38 jaar. Ik heb nu bijna een jaar saxofoonles en ik ben helemaal weg van dit prachtige instrument.

Even vertellen hoe ik bij de sax ben gekomen:

Vorig jaar (mei 2006) was er een open dag van de muziekschool, waar mijn middelste zoon Timon (ik heb drie zoons) moest drummen met de Jazzkids om de boel op te vrolijken. Natuurlijk ook even het gebouw door en instrumenten uitproberen. Ik heb altijd gitaar gespeeld (10 jaar les gehad), maar dit instrument ligt helaas al jaren ongebruikt in de kast. Ik zag op de open dag echter een saxofoon, blies erop, en was verkocht.
In juni 2006 kocht ik vervolgens een Aurora Classic altsaxofoon en ging op zoek naar een leraar. Vanaf september krijg ik nu les van Ric, een muzikant uit Zutphen. Ik ben inmiddels zo verslaafd, dat ik mezelf in februari 2007 een hele oude Buescher Truetone uit 1928 gunde. Ik kon meteen beter bij de kleppen met mijn kleine handen, want de palmkeys van deze sax staan niet zo hoog. En het geluid is heerlijk.

Inmiddels speel ik veel met meespeelcd's uit boeken van de serie Guest Spot (favorieten: 20 jazz hits, filmthemes, showstoppers) en van Saxplus! (ik heb alleen deel 3, best pittig...).

Mijn hele huishouden is nogal van de muziek: René (mijn man) speelt elektrisch gitaar in een band, oudste zoon Joran (13)speelt keyboard, Timon (11) drumt en Merijn (9) gaat morgen kennismaken met een gitaarleraar.

Zoals de titel al zegt: ik kom muzikaal binnen. Ik heb namelijk net een filmpje op youtube gezet. Hier is de link:
http://nl.youtube.com/watch?v=y_Fe_0YZF2w

Ik hoop jullie veel te treffen en vnog eel van jullie te leren op dit forum!

Groetjes,
Maike

Zoot

:) orginele binnenkomer........ :)      

applaus......

8) toet-toet, groet van ZoOt 8)

Daan

Welkom!
dat noem ik nog eens een binnenkomer...
Leuk verhaaltje en vervolgens een filmpje :) .
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

saxtammie

Amanda

Welkom op het forum!
Wat een muzikale familie!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Sonny

Happiness is a nice wet reed (Dexter Gordon)

Jannerd

Welkom op het forum!!

Lang niet slecht voor nog maar een jaar te spelen!

:-D
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Bianca

Hahaha, geweldig! Leuk zo'n filmpje, weten we gelijk hoe je eruit ziet!!!  =D>

Spelen jullie weleens samen met de hele familie?
Jullie kunnen wel een family-bandje oprichten!
Leuk hoor, en welkom trouwens op dit forum.  :P
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax

Tom

Welkom,

Inderdaad een leuke binnenkomer.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

John G

Welkom op de forum Maike...

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet wist waar Keijenborg lag, dus even opzoeken.... maar ik woon dus best wel bij je in de buurt. Veel plezier met het sax spelen. :)

Groetjes
John
Maybe... Someday.... I\'ll be able to play (beter) \":)\"

Henry

Ik moet zeggen. I'm impressed. Zelf ben ik ook een jaar bezig en niet geheel toevallig ook met dat stuk bezig om in te studeren. Ik ga vanavond maar weer gauw aan de slag ;-).

Gr. Henry

Maike

Een muzikale familie hebben we zeker, onze kinderen sparen daarom inmiddels voor een eigen studio. Ze hebben al bijna 100 euro...misschien dat het nog net gaat lukken voordat ze allemaal het huis uit zijn.

De eerste gitaarles is vandaag bezocht door de jongste telg (9) en hij heeft al heel wat akkoordjes geleerd meteen. De band is helemaal compleet nu.

We spelen maar heel af en toe samen helaas. Het drumstel staat op een klein slaapkamertje en dan is het passen en meten. Maar we doen het wel en dat is echt super. Misschien heb je onze drummer bezig gezien op youtube? (bandje Millionairs - een van de filmpjes die wij hebben geplaatst).

Vandaag heb ik op een nummer gestudeerd uit het boek 20 Jazz Greats. een nummer waarvan ik een paar maanden geleden dacht dat ik dat noooooit zou kunnen: Flying Home. Zo vreselijk snel...En vandaag probeerde ik het nummer en speel ik hem ineens helemaal mee met de cd.
http://www.youtube.com/watch?v=6lM8qK0WHpI#GU5U2spHI_4

John, Doesburg is héél dichtbij. In Doesburg zagen we overigens ons huis 6 jaar geleden te koop staan en wist zelfs de makelaar niet waar Keijenborg lag!

Henry, gaaf nummer he? Speelt lekker weg. In de twee keer vier maten rust had ik zelf wat verzonnen, anders moet je zo lang stil zijn tijdens het nummer. Een eigen improvisatie dus. Wanneer je die op papier wilt (ik heb het geprobeerd op te schrijven), dan kan ik je dat mailen.

Zo, even weer lekker "toeteren".

Groetjes,
Maike

Henry

Inderdaad lekker nummer. Goed punt om even te improviseren. Dus dat zal ik eens gaan doen...

Bianca

Ik zit altijd met mijn getto-blaster mee te toeteren!!!  :-D
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax

jazzysaxs

hey Maike

woon al een tijdje niet meer in de Achterhoek, maar ik weet alles leeft daar van en voor muziek! :D

welkom!

jazzysaxs
alt]alias Martin[/i]
tenor: Conn Lady(without the) face 1959 alias De Dame
fluit: Gemeinhardt solid silver ach en een beetje klarinet lukt ook nog wel...