Author Topic: Heb jij DE sax gevonden of droom je nog van een andere....  (Read 38078 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #30 on: 16 August 2007, 18:48:10 »
Altijd op zoek naar mooier.....
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Bianca

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #31 on: 16 August 2007, 18:58:38 »
En mooi hoeft niet altijd goed te zijn...
Soms heb je hele lelijke buitenkant...
Als je geluk hebt, zijn ze van de binnen- én buitenkant  mooi...

En dat is zoeken!  :lol:
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #32 on: 16 August 2007, 19:17:36 »
Doe mij maar klank...........de rest is bijzaak, wat mij betreft.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
(No subject)
« Reply #33 on: 16 August 2007, 20:01:21 »
Ik hoef mijn alt, tenor en bariton echt noooooit meer weg te doen... Ze zijn onderhand zo met mij vergroeid dat ik ze toch zou missen als ik ze weg zou doen...  :lol:

Mijn alt is een Conn Chu Berry uit '27
Mijn tenor een Buesscher Aristocrat uit '55
Mijn Bariton een Besson uit de jaren '60

Thijs
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #34 on: 17 August 2007, 07:32:58 »
Quote from: "Thijs Leuven"
Mijn alt is een Conn Chu Berry uit '27
Mijn tenor een Buesscher Aristocrat uit '55
Mijn Bariton een Besson uit de jaren '60

Leuke (erg leuke) verzameling. Hoewel die Besson me weinig zegt...
Welk mondstuk gebruik je op alt :?:

Offline JohnMartin

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #35 on: 17 August 2007, 17:41:32 »
Ik heb mijn The Martin na vele jaren trouwe dienst weggedaan voor een Mark VII. Deze sax past blijkbaar toch beter bij mij, want: veel betere intonatie dan de Martin, geluid met wat meer bite en voor meer muziekstijlen geschikt. Op dit moment volledig gelukkig met mijn Mark VII!  :lol:

Joh Martin
Hoe je sax klinkt, dat ben jij (!?)

Offline CBone

• Member
  • *
    • http://www.bigbandboesten.nl
(No subject)
« Reply #36 on: 17 August 2007, 21:58:22 »
Quote from: "JohnMartin"
Ik heb mijn The Martin na vele jaren trouwe dienst weggedaan voor een Mark VII. Deze sax past blijkbaar toch beter bij mij, want: veel betere intonatie dan de Martin, geluid met wat meer bite en voor meer muziekstijlen geschikt. Op dit moment volledig gelukkig met mijn Mark VII!  :lol:

Joh Martin

Tof, altijd lekker als je het gevoel hebt de juiste sax te hebben gevonden. Blijkt gelukkig ook weer uit hoe persoonlijk e.e.a. is. Veel plezier met de VII.

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #37 on: 18 August 2007, 18:16:41 »

Joh Martin

Congrats...
Wordt je nickname nu JohnMarkVII  :-D

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
(No subject)
« Reply #38 on: 20 August 2007, 13:31:43 »
Leuke (erg leuke) verzameling. Hoewel die Besson me weinig zegt...
Welk mondstuk gebruik je op alt

Bedankt! Ik ben dan ook erg blij met en erg trots op mijn saxen. De Besson staat geen type op of iets dergelijks, alleen iets over een concours in Parijs waar dit model blijkbaar 7 prijzen heeft gewonnen. Ze klinkt in ieder geval erg goed!

Op mijn alt speel ik met een Meyer nummer 7.

Thijs
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline jthole

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #39 on: 20 August 2007, 21:30:06 »

Joh Martin

Ik heb een jaar op een Mark VI gespeeld, helaas alleen in bruikleen. Een geweldig instrument! Hoewel ik de klank van mijn Martin heel erg waardeer klopte aan die sax gewoon alles, althans voor mij. Als ik hem had kunnen kopen had ik het gedaan, maar ja ...

Gefeliciteerd met je aanschaf!
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge

Offline Willem

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #40 on: 19 November 2007, 19:54:10 »
De goede sax is de sax die bij jou past.
Waar jij jouw 'sound' in terugvind. Waarmee jij jouw ziel in de muziek kunt leggen (of draaf ik nu door?)
Bij mijn tenor is dat nou wel het geval.
Aanvankelijk (met andere mondstukken) niet dus.
Of althans: niet genoeg naar mijn zin.
Ik denk niet dat ik de kans krijg 'm mee te nemen de kist in.
Dat vindt minstens 1 erfgenaam geen goed idee.  :smt010
En misschien koop ik er nog eens een sax bij, wanneer ik een pot met goud vind, maar dat is dan zeker niet uit onvrede.
Willem.
Dolnet Paris  tenor    + Dukoff mondstuk  + Rico / LaVoz riet
Schenkelaars bariton + King of Yanagisawa mondstuk + Rico / LaVoz riet

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #41 on: 20 November 2007, 01:07:45 »
Quote from: "saxy-benny"
Ik doe mn saxen niet meer weg. maareen instrument is een kwestie van smaak, en smaken kunnen veranderen in de loop der tijd. ik denk dus wel dat er sowiezo een paar anderen bijkomen :P

Haha, zegt degene die eenpaar maandjes zn tenor ingeruild heeft ;)

De mark 6 hou ik wel tot mn dood denk ik, de alt weet ik nog niet... als ik een betere tegen kom kan ik er iemand anders denk ik meer blij mee maken... voorlopig nog maar eventjes sparen ;)
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #42 on: 03 March 2008, 23:01:31 »
Weer even een schopje...

Tot nu toe de Super20. Ben daar helemaal verliefd op en gaat niet meer weg.

Grappig als je de berichten terug leest, dat het soms best wel snel kan veranderen als je de mazzel hebt om een betere toeter tegen te komen :)

Offline niesten

• Donateur
  • **
    • http://www.ronits.nl
(No subject)
« Reply #43 on: 04 March 2008, 11:33:35 »
Speel nu op een Keilwerth (altsax) die ik in bruikleen heb van de vereniging. Zelf bezit ik een Dolnet tenor en bariton. Deze spelen matig en zullen in de loop der tijd nog wel vervangen worden.

Maar nu eerst op zoek naar een eigen alt sax (en daar neem ik rustig de tijd voor om vooral heeeel veeeel verschillende saxen te proberen).

Offline Jeroen Conn

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #44 on: 25 March 2008, 22:24:48 »
Het kan altijd beter denk ik. Maar op een gegeven moment kun je wel tevreden zijn omdat je met je instrument kunt doen wat je wilt. Met m'n klarinetten heb ik dat stadium al wat jaartjes bereikt en ben ik eigenlijk wel tevreden :)

Met de saxen zit ik echter nog volop in m'n wilde jaren. Ik heb momenteel 2 mooie saxen maar...

De Conn alt speelt toch iets kleiner dan zou kunnen. Ik heb hem vergeleken met een willekeurige Selmer SA80 en die speelde eigenlijk gewoon beter  :oops:

De Martin speelt erg groot en makkelijk. Heb laatst weer complimenten gehad voor m'n 'grote Martin geluid'. Maar ik mis toch wel een beetje kleur in de klank. Heb intussen ook op een goede Conn Chu Berry tenor gespeeld en tja... past toch meer bij me. :?

Kortom, met de saxen ben ik er nog niet. Ik sluit zelfs niet uit dat ik uiteindelijk met 2 Selmers thuis kom.
Alt: Buescher True Tone
Tenor: Buescher Big B; Conn Ladyface