Author Topic: Welke artiest vind je goed of juist niet? En waarom?  (Read 9955 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline johnvs

• Member
  • *
Welke artiest vind je goed of juist niet? En waarom?
« on: 22 July 2007, 18:15:05 »
Opmerking Amanda: n.a.v. dit topic: viewtopic.php?p=24753#24753 even een apart topic geopend voor wat betreft de meningen over de verschillende saxofonisten.
Quote from: "Ellis11"
Teveel Kenny G en Sanborn qua klank. Niets voor mij   brrr

Kenny G en David Sanborn, daar  zit een wereld tussen.

Verder ieder zijn eigen smaak... hoewel smaak kun je ontwikkelen.
Sopraan:Yamaha Custom 875, Sugal Dave liebman
Altsax: Mark VI, Lebayle 8 gemod. naar DG
Tenor: Guardala BN, DG Crescent Contrabas: Frans uit 1868 en van Zalinge bas Gitaar: Gibson ES335, D\'Aquisto New Yorker

Offline Ellis11

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 22 July 2007, 19:11:58 »
Quote from: "johnvs"

Is zeker waar maar niet onmogelijk om te combineren zo blijkt. Op zich een prestatie. Voor mij is Mevr Dulfer een zeer bekwame saxofoniste maar qua muziekstijl een beetje een "13 in een dozijntyp". Klinkt allemaal lekker vet maar roept bij mij geen enkele emotie op. Heeft voor mij geen toegevoegde waarde dus. Dus wat ontwikkeling van smaak betreft denk ik dat je de spijker gemist hebt waarmee ik wil zeggen dat ik mijn smaak een andere kant op heb ontwikkeld.

Offline johnvs

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 23 July 2007, 00:17:38 »

Is zeker waar maar niet onmogelijk om te combineren zo blijkt. Op zich een prestatie. Voor mij is Mevr Dulfer een zeer bekwame saxofoniste maar qua muziekstijl een beetje een "13 in een dozijntyp". Klinkt allemaal lekker vet maar roept bij mij geen enkele emotie op. Heeft voor mij geen toegevoegde waarde dus. Dus wat ontwikkeling van smaak betreft denk ik dat je de spijker gemist hebt waarmee ik wil zeggen dat ik mijn smaak een andere kant op heb ontwikkeld.

Waarom wordt er op dit forum zo vaak negatief gesproken over andere muzikanten? Kom met je eigen voorkeuren en vertel waarom!
Tenor: Guardala BN, DG Crescent Contrabas: Frans uit 1868 en van Zalinge bas Gitaar: Gibson ES335, D\'Aquisto New Yorker

Offline Ellis11

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: 23 July 2007, 02:19:52 »
Waarom wordt er op dit forum zo vaak negatief gesproken over andere muzikanten? Kom met je eigen voorkeuren en vertel waarom!

Jammer dat je dat zo ervaart. Als je goed leest is dat niet de teneur van mijn berichten. Ik spreek niet negatief over Mevr Dulfer. Ik heb het slechts uitsluitend over wat haar muziek met MIJ doet. Dat is een kwestie van smaak. Jij hebt je smaak een andere wending gegeven dan ik, is geen waardeoordeel, slechts een gegeven.
Als je dan toch persé wilt weten wie mijn idolen zijn, kan ik je wel een paar geven. Spelen niet allemaal sax.

Muzikanten: Johan v/d Linden, Arno Bornkamp, Remco Jak, Pat Metheny, Keith Jarret, Egberto Gismonti, Micheal Hedges, Jan Garbarek, Ralph Towner, Paul McCandles, Collin Walcot, Lyle Mays, Eberhard Weber, Arild Anderson, Carlie Haden, Dino Saluzzi, Gidon Kremer, Jacques Brel, John Williams {de gitarist}, en nog vele meer............

Componisten: Bach, Shostakovitsh, Arvo Pärt, Rautavaraa, Beethoven, Philip Glass, Pat Metheny, Gismonti, Hedges, Towner, Weber en ga zo maar door.........

Waarom?, omdat deze gasten voor mij een toegevoegde waarde aan mijn muziekbeleving hebben. Niets meer en minder dan dat.

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #4 on: 23 July 2007, 07:51:18 »

Ik heb Sanborn nog nooit zo een ballad horen spelen...
(Ben zelg ook niet zo'n DS fan)

Offline Ellis11

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 23 July 2007, 10:10:26 »
Ik heb Sanborn nog nooit zo een ballad horen spelen...
(Ben zelg ook niet zo'n DS fan

Ik kan me niet herinneren dat ik schreef dat ze het als Sanborn speelde. Als je mijn bericht goed leest schrijf ik dat de sound op veel momenten overeen komt met die van G en SB. Het hele nummer komt op mij over als een super zoet Amerikaans roze suikerspin gevalletje {hiermee maak ik waarschijnlijk nog erger, maar goed}. Ik heb er geen problemen mee als anderen het wel mooi vinden, be my guest, maar zo ervaar ik het. Als jullie het anders ervaren prima toch?? Ik heb er niets mee.

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #6 on: 23 July 2007, 11:00:14 »
Was ook geen aanval...
Ik vind haar alleen met meer body spelen dan DS...

Ieder zijn smaak joh..
Geniet er van

Offline Ellis11

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 23 July 2007, 11:51:54 »
Was ook geen aanval...

ZO ervaarde ik het ook niet.... ;-)

Hier een paar links naar mijn idolen {voor zover ik ze vinden kon} Lang leve You Tube....

Egberto Gismonti op piano

Egberto Gismonti op gitaar

Micheal Hedges {helaas overleden}

Ralph Towner

Uiteraard Pat Metheny

Keith Jarret

Jan Garbarek

Amstel Saxofoonkwartet

Gewoon iemand die heel goed kan spelen... voor zover ik weet geen bekendheid maar dat maakt niets uit. Had het wel moeten zijn....

kijk en geniet {als het lukt}...

Offline johnvs

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: 23 July 2007, 13:57:24 »

Jammer dat je dat zo ervaart. Als je goed leest is dat niet de teneur van mijn berichten. Ik spreek niet negatief over Mevr Dulfer.

Muzikanten: Johan v/d Linden, Arno Bornkamp, Remco Jak, Pat Metheny, Keith Jarret, Egberto Gismonti, Micheal Hedges, Jan Garbarek, Ralph Towner, Paul McCandles, Collin Walcot, Lyle Mays, Eberhard Weber, Arild Anderson, Carlie Haden, Dino Saluzzi, Gidon Kremer, Jacques Brel, John Williams {de gitarist}, en nog vele meer............

Componisten: Bach, Shostakovitsh, Arvo Pärt, Rautavaraa, Beethoven, Philip Glass, Pat Metheny, Gismonti, Hedges, Towner, Weber en ga zo maar door.........

Waarom zeg je "mevr. Dulfer" en noem je de anderen bij hun voornaam. Alleen van diegenen van wie je de voornaam blijkbaar niet kent zoals Bach en Shostakovitsh, noem je alleen bij hun achternaam.
Dat ze niet allemaal saxofoon spelen is van de meesten wel bekend; Bach en Gidon Kremer b.v. , maar dat Charlie Haden een zus had wist ik niet.

Charlie Haden ken je mischien van de geweldige CD die hij samen met Pat Metheny gemaakt heeft; maar wat vindt je dan bijvoorbeeld van het gitaargestuurde synthesizer spel van  Pat Metheny?
De laatste ken je mischien beter vanwege zijn smalende opmerkingen over Kenny G. Leuk om te weten dat Michael Brecker hem ( Kenny G dus) een fenomeen noemde en "een muzikant die speelt zoals hij is en door een miljoenenpubliek op handen wordt gedragen" .
Maar Michael Brecker vindt je mischien ook maar niks.

Ik besluit met een parabel:
Jantje was in het leger gegaan en bij de presentatie van zijn onderdeel waren de ouders van de recruten uitgenodigt.
De troep kwam voorbij marcheren en Jantje, die een telganger was, liep steeds met het verkeerde been voor; zegt zijn moeder: kijk onze Jantje is de enige die goed loopt. Leuk he.

Offline Ellis11

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #9 on: 23 July 2007, 17:45:36 »
Waarom zeg je "mevr. Dulfer" en noem je de anderen bij hun voornaam. Alleen van diegenen van wie je de voornaam blijkbaar niet kent zoals Bach en Shostakovitsh, noem je alleen bij hun achternaam.
Dat ze niet allemaal saxofoon spelen is van de meesten wel bekend; Bach en Gidon Kremer b.v. , maar dat Charlie Haden een zus had wist ik niet.

Charlie Haden ken je mischien van de geweldige CD die hij samen met Pat Metheny gemaakt heeft; maar wat vindt je dan bijvoorbeeld van het gitaargestuurde synthesizer spel van  Pat Metheny?
De laatste ken je mischien beter vanwege zijn smalende opmerkingen over Kenny G. Leuk om te weten dat Michael Brecker hem ( Kenny G dus) een fenomeen noemde en "een muzikant die speelt zoals hij is en door een miljoenenpubliek op handen wordt gedragen" .
Maar Michael Brecker vindt je mischien ook maar niks.

Ik besluit met een parabel:
Jantje was in het leger gegaan en bij de presentatie van zijn onderdeel waren de ouders van de recruten uitgenodigt.
De troep kwam voorbij marcheren en Jantje, die een telganger was, liep steeds met het verkeerde been voor; zegt zijn moeder: kijk onze Jantje is de enige die goed loopt. Leuk he

Het wordt nu toch echt tijd dat je die blow eens uitmaakt want je begint aardig te raaskallen. Wat hebben voor en achternamen nu in godsnaam te maken met deze discussie?? Ik kan dat niet volgen in ieder geval. Ik snap ook werkelijk niet waarom je zo fel reageert. Blijkbaar heb je een onbedwingbare behoefte mij te overtuigen van je gelijk, ik weet het niet. Ik vind de muziek van CANDY Dulfer gewoon waardeloos. Pat Metheny volg ik al vanaf '79 dus kom niet aan met die onzin dat ik hem beter zou kennen  vanuit dat interview over KG waarin hij m.i niets verkeerd zei. Dat het niet aardig was doet niet ter zake. Dat jij KG goed vindt is helemaal aan jou mijn beste, maar laat anderen beslissen over wat zij goed vinden. Ik vind het zoetsappige troep, zeker KG. Jij mag van mij Pat Metheny troep vinden, even goeie vrienden. Zal mij een worst zijn.

En waht is dat nou met die zus van Charlie Haden, snap ik de ballen van.....

Offline johnvs

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #10 on: 23 July 2007, 18:21:45 »
Ik heb nergens een waarde oordeel gegeven over Kenny G.
Het gaat mij om de smalende opmerkingen over andere muzikanten, waaronder wereldsterren.
Je weet heel goed dat als je Candy Mevr. noemt dat dat niet een vleiende achtergrond had.
Overigens is het van mijn kant  niet fel bedoeld; ik geef alleen een spiegel. YGWYS.

Offline Ellis11

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #11 on: 23 July 2007, 18:31:41 »
Ik heb nergens een waarde oordeel gegeven over Kenny G.
Het gaat mij om de smalende opmerkingen over andere muzikanten, waaronder wereldsterren.
Je weet heel goed dat als je Candy Mevr. noemt dat dat niet een vleiende achtergrond had.
Overigens is het van mijn kant  niet fel bedoeld; ik geef alleen een spiegel. YGWYS.

En "wereldsterren" zouden niet bekritiseert mogen worden?? get a grip. Het gebruik van Mevr was slechts om te benadrukken dat er afstand is tussen mij en haar muziek.Daarnaast maak ik helemaal geen smalende opmerkingen over haar maar over haar muziek. Daarnaast laat het me koud wat andere wereldsterren over haar {muziek} zeggen. Ik gebruik m'n eigen oren wel.

Maar nou moet je me toch eens uitleggen wat je met die zus van Gharlie Haden bedoeld. Dat gaat geheel aan mij voorbij.

Offline Tom

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #12 on: 23 July 2007, 18:59:21 »
Voor diegenen die weer eens smalend over Candy doen: hier is een video met commentaar van SONNY ROLLINS over haar. Hij zegt o.a. "She is a nice player, I never met her, but tell her I love her".

Er is inderdaad geen rede om smalend over Candy Dulfer te doen.
Die mevrouw kan geweldig spelen.
Of je van de soort muziek houdt blijft de vraag.
Alleen uit dit filmpje blijkt wel dat Sonny Rollins nog nooit van Candy Dulfer heeft gehoort.
Als je tegen de gemiddelde Amerikaan zegt dat je uit Nederland komt zegt ie standaard: Oh i love Holland Great country.
Hij heeft alleen geen idee waar het ligt.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Zoot

• Guest
(No subject)
« Reply #13 on: 23 July 2007, 19:06:07 »
Maar nou moet je me toch eens uitleggen wat je met die zus van Charlie Haden bedoeld. Dat gaat geheel aan mij voorbij.

we noemen haar Carlie........  zie jou eerdere bericht.............    :roll:  :o  :shock:  :roll:

8) Muziek is net als eten........ de ene dag smaakt het je beter als de andere ..... maar om nu bij Mac wat te gaan halen.......... 8)

Offline Ellis11

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #14 on: 23 July 2007, 19:18:52 »
Quote from: "Zoot"
Maar nou moet je me toch eens uitleggen wat je met die zus van Charlie Haden bedoeld. Dat gaat geheel aan mij voorbij.

we noemen haar Carlie........  zie jou eerdere bericht.............    :roll:  :o  :shock:  :roll:

ohw,..... my dear...