Author Topic: berg larsen grained ebonite  (Read 2203 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ilse71

• Member
  • *
berg larsen grained ebonite
« on: 10 August 2007, 20:37:01 »
Wie kent dit mondstuk? Ben in 't bezit van een berg larsen grained ebonite, sms 100/2
Blijkbaar zijn ze niet zo goed te vinden?? En redelijk duur??
Zijn ze goed? En wat zijn de eigenschappen?
Alvast bedankt!
\";)\" music was my first love...

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #1 on: 11 August 2007, 09:57:59 »
Dit zou een goed mondstuk kunnen zijn.
Bij BL weet je dat nooit.
Het materiaal is niet zo belangrijk, maar die grained modellen zijn inderdaad niet zo makkelijk vindbaar als stainless steel en eboniet..

In feite heb je een breed inzetbaar mondstuk te pakken wat zowel warm en vol als edgy en fel kan klinken. Afhankelijk van de manier waarop je er op blaast.

Als de rails even zijn en de tip echt 0.100 inch is (weet je bij BL nooit) kun je hier best een aantal jaar mee verder. Hoewel ik zelf 0.010 inch meer zou willen hebben. Geeft je net even wat meer volume (als je het er uit kan halen) en krachtige toon.

Offline ilse71

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 11 August 2007, 11:21:37 »
hey, dank je wel voor de info, speelt idd erg lekker, rails enz...zijn langs beidekanten mooi gelijk, nergens geen gebreken vastgesteld, denk dus idd dat 't best wel een goed mondstuk is ;)
Speelt trouwens erg lekker, ik heb 't vooral gekocht om eens extra volume te kunnen zetten in een showorkest-bigband.
Ik ging eerst voor een stalen BL (leraar had er één te koop),
maar ik heb van vrschillende mensen gehoord dat je op een alt beter geen metalen mondstuk zet, dat zoiets beter geschikt is voor tenor. In elk geval, ben nu bets wel tevreden met die BL grained eboniet, blijkbaar toch geluk gehad..tja, wie niet waagt...

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #3 on: 11 August 2007, 11:40:42 »
Alt  :shock:
Schrap dan mijn opmerking over 0.110 inch maar.. (Was gericht aan tenor spelers)

0.100 is erg open voor alt en zou je inderdaad al het volume moeten geven die je er uit kan krijgen (en meer)

Veel plezier ermee...

Offline ilse71

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: 17 August 2007, 21:24:13 »
idd een alt, sorry, blijkbaar vergeten te vermelden...