Even voorstellen (Utrecht / Leidsche Rijn)

Started by jthole, 19 August 2007, 22:04:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jthole

Hallo,

Na jaren geen saxofoon aangeraakt te hebben, begint het toch weer te kriebelen bij mij. Ik heb een Martin Indiana altsax op zolder liggen, die ik voornamelijk in een bigband gebruikt heb, en waar ik weer iets mee wil doen.
Eigenlijk ben ik voornamelijk op zoek naar mogelijkheden voor muziekles en ensembles in de regio Utrecht, maar het is ook leuk om lid te zijn van een forum met gelijkgestemden.

Tot horens!

Johan
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Zoot

QuoteEigenlijk ben ik voornamelijk op zoek naar mogelijkheden voor muziekles

:shock: Het lijkt mij dat je al een aardig stukje kunt toeteren, of liep je alleen maar achter de muziek aan? :shock:

8) toet - toet, groet van ZoOt  8)

jthole

Quote from: "Zoot"
QuoteEigenlijk ben ik voornamelijk op zoek naar mogelijkheden voor muziekles

:shock: Het lijkt mij dat je al een aardig stukje kunt toeteren, of liep je alleen maar achter de muziek aan? :shock:

8) toet - toet, groet van ZoOt  8)

Het gaat mij er voornamelijk om dat ik mezelf geen verkeerde gewoonten (met name embouchure) wil aanleren wanneer ik weer begin. Sinds 1999 heb ik (andere baan, verhuizing, kinderen) geen instrument meer aangeraakt, en daarvoor heb ik een aantal jaren de saxofoon en klarinet gecombineerd. De klarinet trekt me op dit moment niet zo; de saxofoon is toch meer mijn instrument.

Ik speel trouwens vanaf mijn 8e klarinet, en vanaf mijn 12e saxofoon, en tot zo'n tien jaar geleden ben ik heel actief geweest (harmonie, bigband, jazz ensemble), dus ik begin inderdaad niet helemaal vanaf punt nul :)

Paul

Dat gaat wel goed komen!!!!

Welkom en succes!
Enne....lekkere alt die Indiana! Wat voor mondstuk?
Paul(beginner sinds 1998).
*The Martin Committee 1956 + Otto Link Florida 7* +Fibracell riet

saxtammie

John G

Welkom op de forum Johan...  gewoon weer beginnen zou ik zeggen... en in ieder geval veel plezier ermee

Groetjes
John
Maybe... Someday.... I\'ll be able to play (beter) \":)\"

jthole

Quote from: "Paul"Dat gaat wel goed komen!!!!

Welkom en succes!
Enne....lekkere alt die Indiana! Wat voor mondstuk?

Op dit moment alleen een Selmer S80 (C*). Ik heb ook een Zinner mondstuk (plastic) gehad, dat eigenlijk best heel goed klonk, maar waarvan ik even niet weet waar het gebleven is. Ik wilde voor de bigband altijd eens naar een Meyer of een Otto Link of iets dergelijks gaan kijken, maar daar is het nooit echt van gekomen.
Wat ik met dat Zinner mondstuk nog wel eens deed was de luchtstroom aanpassen met een stukje kauwgum. Klinkt vies maar werkt wel  :wink:

Bianca

Hai Johan,

Welkom!
Heb je ook nog een klarinet op zolder liggen dan?!
En het is altijd zo: wie wat bewaard heeft wat!  :lol:
Leuk dat je de draad weer oppakt.
(heb ik ook gedaan)
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax

jthole

Quote from: "Bianca"Hai Johan,

Welkom!
Heb je ook nog een klarinet op zolder liggen dan?!
En het is altijd zo: wie wat bewaard heeft wat!  :lol:
Leuk dat je de draad weer oppakt.
(heb ik ook gedaan)

Ik heb er zelfs twee  :-D Ik ben nu weer twee weken aan het spelen, en zaken zoals ademsteun weet ik natuurlijk wel. Veel lange noten oefenen ... Bovendien moet ik opnieuw werken aan de overgang van het lage naar het hoge register (C-D bijvoorbeeld), want ik ben de routine natuurlijk kwijt. Ik ben alleen bang dat ik teveel een "klarinet embouchure" heb, maar komende week begin ik met lessen, dus dat komt wel goed.

jupialto

He Johan,

Welkom en .......geniet!

Wat deed je meer in detail met de kauwgum in de Zinner? Gaf je een andere vorm aan de kamer of deed je iets met de baffle?
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Bianca

Ah, wel een hele goede klarinet dus!!!
Niet zomaar weg doen hoor!!!
Ik ken iemand die héél graag een RC wil hebben, iemand waarvan ik de klarinet (RC) heb overgenomen ivm omstandigheden.
Hij moet het nu met een E-13 doen van de muziekvereniging.
Als je de RC weg wilt doen, tip mij dan svp... 8)
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax

Tom

Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

jthole

Quote from: "Bianca"Ah, wel een hele goede klarinet dus!!!
Niet zomaar weg doen hoor!!!
Ik ken iemand die héél graag een RC wil hebben, iemand waarvan ik de klarinet (RC) heb overgenomen ivm omstandigheden.
Hij moet het nu met een E-13 doen van de muziekvereniging.
Als je de RC weg wilt doen, tip mij dan svp... 8)

Ik wil hem misschien wel uitlenen, op voorwaarde natuurlijk dat eventuele schade vergoed wordt. Ik denk wel dat er wat polsters vervangen moeten worden.

En ja, een E-13 is wel een hele stap achteruit.