Main Menu

ben heeft een mark VI ;)

Started by Ben Rodenburg, 25 August 2007, 17:30:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ben Rodenburg

jaja, het gerucht is waar!

was bij harry bakker en zag daar zon mooie mark 6 staan!!!

geen mondstuk bij me dus laten staan, toen die week daarna terug gegaan (vandaag) en erop gespeelt, en gelijk mn tenor daar achtergelaten en deze meegenomen waar ik ZEKER geen spijt van ga krijgen!

hij klink FENOMENAAL!!!!

hier wat foto's

opnames volgen spoedig!!!
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Smelly Jelly

Mooi oud is niet lelijk! Gefeliciteerd, ben benieuwd hoe die klinkt...
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Ben Rodenburg

oowja!!!

hij is van 180xxx dus uit 1970 ;)

ook leuk om te weten, hij is van chiel beelen geweest (als je het zo schrijft)
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Smelly Jelly

Quote from: "saxy-benny"oowja!!!

hij is van 180xxx dus uit 1970 ;)

ook leuk om te weten, hij is van chiel beelen geweest (als je het zo schrijft)

Goed schoonmaken dus. Als die vent niet in hongerstaking is schijnt ie rare dingen te eten. We herinneren ons waarschijnlijk allemaal de moederkoek-uitzending nog  :-&  :wink:  :-&  :-&  :-k
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Ben Rodenburg

chiel van praag!!!

ik vergis me telkens ;)

Pieter

Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

CBone

Congrats Ben, zo te zien geen spatje lak meer aanwezig, heeft een mooie patina gekregen dus niet teveel poetsen hopelijk, dit is mooi zat toch  :-D
Errug mooi.

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

EelcoW

Gefeliciteerd man! mooi ding. Ik vind saxen die er zo uitzien veel mooier dan nieuwe saxen, het ziet er gewoon beter uit.

ik ben benieuwd hoe het klinkt :)

Maaarten

ja ik zie Giel Beelen al sax spelen  :?
Hij lijkt een beetje op je reference  :P

Maar heeft zo'n mk6 echt meer karakter dus dan een reference? Kun je het misschien uitleggen? ik ben benieuwd, ik sta nl ook wel open voor nieuw spul, maar als het oude beter is, het zij zo.

Maar gefeliciteerd met je aankoop! ik vind het een prachtig ding om te zien, afgezien van de parels, maar die kun je nog altijd vervangen.

edit: mist die onderste roller van je lagec klep een schroefje?  of lijkt het zo?

Bianca

Wauw! Mooi oud is niet lelijk!  8)
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax

Ben Rodenburg

Quote from: "Maaarten"ja ik zie Giel Beelen al sax spelen  :?
Hij lijkt een beetje op je reference  :P

Maar heeft zo'n mk6 echt meer karakter dus dan een reference? Kun je het misschien uitleggen? ik ben benieuwd, ik sta nl ook wel open voor nieuw spul, maar als het oude beter is, het zij zo.

Maar gefeliciteerd met je aankoop! ik vind het een prachtig ding om te zien, afgezien van de parels, maar die kun je nog altijd vervangen.

nou met meer karakter bedoel ik ook dattie een leventje al achter de rug heeft. hij is uit 1970 en dan ga je toch een beetje denken wattie al zo heeft meegemaakt en wie er allemaal op gespeelt heeft natuurlijk.

maar de klank is ook veel mooier. meer body, meer power, meer hoog, meer laag, precies wat ik wilde! en bovendien speelt hij geweldig, de applicatuur is zeer comfortabel! ik had op een mark 6 van een vriend gespeeld en die applicatuur viel een beetje tegen...

ook heeft hij geen hoge F# waardoor hij iets meer waard is. en ik had ook gehoord dat dat van de klank af zou gaan (ik gebruikte toch nooit een hoge fis) dus in elk opzcht geweldig, en de prijs viel ook nog mee!

snappie ;)

Maaarten

idd, hoge fis knop vind ik ook maar onzin. Bovendien schakelt het makkelijk zo, van de fis naar de g3.
 Zit erin dat er 'meer spul aan de buis zit', daarom was het slechter voor het geluid.

Ben Rodenburg

dat schroefje van die roller bij de lage c zit er gewoon diep in, scherp oog hoor ;)

Tony

Toeter ziet er vet uit. Ben erg benieuwd naar de klank :)

Maaarten

Quote from: "saxy-benny"dat schroefje van die roller bij de lage c zit er gewoon diep in, scherp oog hoor ;)

had al zo'n vermoeden  ;-)