Main Menu

SAX DELEN???

Started by ANGEL-SQ, 05 September 2007, 20:29:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ANGEL-SQ

Ik heb de zoekfunctie al gebuikt maar kan nog niets vinden over mijn vraag.IS het slecht voor een instrument (sax) als die door twee verschillendemensen wordt bespeeld??Dat wil dus echt zeggen, de ene week die persoon, de andere week de andere persoonen zo ja, wat zijn de nadelen voor het instrument??

Groetjes
Angel

Tony

Dat hangt natuurlijk heel sterk af hoe beide speler met die sax overweg gaan. Als speler 1 heel zuinig is, netjes poetst e.d. en speler 2 mikt 'm in een hoekje naast de kattenbak, nadat ie met een mond vol pizza, chips en cola even een minuutje of 5 in dat ding heeft lopen rochelen, slaat er af en toe nog eens een honkballetje mee en knijpt tijdens het spelen zo hard in dat ding dat hij/zij 'm elke keer lek knijpt zodat speler 1 er geen fatsoenlijke noot er meer uitkrijgt... tja.. da's niet zo goed en is de kans sterk aanwezig dat jullie "co-ouderschap" uitloopt in een fikse ruzie.

Maar gaan beide spelers er netjes mee om dan hoeft het geen probleem te zijn.

Ik vermoed dat het een groter probleem is voor de speler(s). Zo'n sax is toch wel persoonlijk... ik zou het zelf nooit doen.

Net zoiets als je vriendin uitlenen aan een vriend ofzo...

ANGEL-SQ

het betreft in dit geval niet mijn sax.
maar het is inderdaad wel een beetje een vervelende kwestie aan het worden.

Van eentje weet ik dat die er goed mee omgaat, de ander weet ik zo niet. Plakten wel al een aantal kleppen.

maar het is niet zo dat polsters vlugger slijten of zo, omdat iedereen ze toch weer iets anders indrukt of zo.
Of dat daardoor vlugger veertjes en dergelijk scheef gaan.
Het lijkt me toch (aangezien het een beetje je kindje is) de sax zich naar de speler gaat "vormen" of zie ik dit nu fout??

FB

Kleppen (polsters) kun je maar tot een bepaalde afstand `indrukken`, omdat er ergens wel een kurkje zit dat de afstand regelt. je zult dus eerder las hebben van slijtage in de `kurkafdeling`, daarna komen de polsters.
Veren gaan normaal niet scheef zitten. Wel kunnen veren die veelvuldig gebruikt worden slap worden. Speelt de ene alleen maar steeds dezelfde 4 noten, dan zullen die veren sneller verslappen.
Maar het is zo`n beetje als Tony al stelde.

Gedeelde verantwoordelijkheid is meestal geen verantwoordelijkheid.
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

CBone

Groepsax?, swingen?  :shock:

'k weet 't, beetje flauw maar kon het niet laten

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Ben Rodenburg

eht zal niet echt slecht zijn, maar ik zou t niet doen. heb nog nooit me sax uitgeleend. haha, ja 1 keer!

aan me broertje, kon ik 150 euro dokken aan harry bakker :P
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Zoot

Over de didgeridoo zei m'n "mentor" altijd, ik leen 'm alleen uit aan mensen waar ik graag een kwartiertje mee zou willen vrijen......  

( hij was ooit eens vreselijk ziek geweest nadat hij op een didgeridoo van een aboriginal had gespeeld )

8) Tuurlijk mag je mijn sax ff lenen.......     NOT    8)

FB

TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

Oliver

Ik zou wel voor ieder z'n eigen mondstuk gaan.
Lijkt me wat frisser!
Groeten Oliver :smt039
[size=75]Selmer Soprane Series III (modif), Vandoren Optimum SL4, Rico GrandClassic Select 2,5, BG Classic[/size]

Ben Rodenburg

haha

omdat ik op iemand anders zn mondstuk had gespeelt, kreeg ik pfyfer. ik raad dat dus ook ZEKER af!!!
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

jupialto

Tja,..... deel je andere objecten wel met anderen?

Wat zit er voor jou in om dat te doen?

Wat zijn de potentiele risico's?

Ben je bereid die te aanvaarden?

P.S. Zelf zou ik er niet over peinzen! Maar....'t is wel persoonlijk natuurlijk!
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Anacho

Ook geen onbekende monden/handen aan mijn SA80II :).

Tom

Handen af van mijn reference.
Niet dat ik andere saxofonisten ken. :-D
Mijn vrienden spelen allemaal gitaar.
Oh ja en Basgitaar.
Pffffffffffff.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

EelcoW

Ik zou er inderdaad ook niet over peinzen om een keer een sax uit te lenen, zeker mijn tenor niet.

misschien, als ik iemand heel goed ken, zou iemand een keer voor een dag mijn alt mogen lenen, maar dat hangt er heel erg vanaf wie het is..

Bianca

Nope...not...niet...

Een deelsaxi...'t moet niet gekker worden... :smt008
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax